ORTADOĞU Antalya Liman İşletmeciliği AŞ Genel Müdür Vekili Taner Güngör, küresel ekonomik krizin etkisinin yavaş yavaş azaldığını belirterek, Antalya Limanında Haziran ayının ilk yarısında konteynır ve genel yük elleçlemesinde (mal istiflenmesi, yüklenmesi) önemli artışlar olduğunu bildirdi.
Global Yatırım ve Çelebi Grubu ile Antmarin konsorsiyumu ortaklığı PortAkdeniz şirketi tarafından işletilen Ortadoğu Antalya Liman İşletmeciliği AŞ'nin Genel Müdür Vekili Taner Güngör, 1-15 Haziran tarihleri arasında konteynır ihracatında yüzde 30, kömür, klinker, çimento, krom, buğday, alüminyum külçe ve sunta ithalat ve ihracatında genel elleçlemede de yüzde 20 artış olduğunu söyledi.
Mayıs ayında 4 bin 93 olan konteynır adedinin Haziran ayının 15 günlük döneminde 3 bin 387 adede ulaştığını, yakında gelecek 5 gemiyle konteynır sayısının Haziran ayı sonunda 7 bin 500'e ulaşacaklarını belirten Güngör, şunları kaydetti:
''Haziran ayının ilk yarısında 186 bin ton elleçleme yapıldı. Ay sonunda genel yük elleçlemesinde 300 bin tonu yakalayacağız, Mayıs ayında 236 bin ton elleçleme yapılmıştı. Limandaki konteynır ve genel yük artışından, artık küresel ekonomik krizin yavaş yavaş ağırlaştığını gösteriyor. Konteynırda yüzde 30, genel elleçlemede ise yüzde 20 artış var. Ekonomik krizin azaldığını gösteriyor. Gemiler limanda sıraya girdi. Antalya Limanı'nda gemiler sıra beklemeye başladı. Limanda 24 saat hizmet veriyoruz. Yük almak ve yük boşaltmak için Antalya Liman açığında en az 10 gemi bekliyor. Bu da ülke ekonomisi açısından sevindirici bir durum”…
Limana yük getiren nakliye şirketlerinin hızlı çalışmamalarından yakınan Güngör, Haziran ayının ilk yarısında kamyonların zamanında gelmemesi nedeniyle 320 saat bekleme olduğunu, bunun da iş kaybına yol açtığını bildirdi. Güngör, ''Eğer nakliye şirketleri daha hızlı olabilseler, gemiler beklemeyecek ve 320 saatte 50 bin ton genel yük elleçleme daha yapabilecektik'' dedi.