utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
JAPON ARMATÖRÜ MOL, YATIRIMDA ROTAYI TÜRKİYE’YE ÇEVİRDİ
JAPON ARMATÖRÜ MOL, YATIRIMDA ROTAYI TÜRKİYE’YE ÇEVİRDİ
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
01.11.2022
Pandemi döneminde rekor kârlılığa imza atan armatörlerden biri olan Japon MOL, yatırım atağına geçiyor. Şirketin, yatırımda öncelikli rotası kriz dönemlerinde büyük destek aldığı Türkiye olacak.
Dünyanın önde gelen denizcilik şirketlerinden Mitsui O.S.K. Lines (MOL), son iki yılda elde ettiği rekor kârlılığı, büyük yatırımlarla perçinlemeye hazırlanıyor. Şirketin yeni yatırımlarının önemli adreslerinden biri de pandemi döneminde büyük destek gördüğü Türkiye olacak.
MOL Türkiye, geçtiğimiz günlerde İstanbul’da düzenlediği bir toplantıda iş ortakları ve müşterileriyle bir araya geldi. MOL Türkiye Genel Müdürü Satoshi Katada’nın ev sahipliği yaptığı etkinliğe, MOL Global Direktörü Kenta Matsuzaka, MOL Avrupa ve Afrika Temsilcisi Tatsuro Watanabe de katıldı. Toplantıda DÜNYA’nın sorularını yanıtlayan MOL yöneticileri, Japonya merkezli şirketin Türkiye pazarına yönelik yatırım planlarını açıkladı.
Küresel ticaret yükünün yüzde 80’den fazlasının taşındığı denizyolunda, pandemiyle birlikte yaşanan konteyner krizi, navlunda rekor artışların yaşanmasına neden olmuştu. Bu dönemde diğer birçok armatör gibi MOL de tarihi kârlılıklara imza attı. MOL Global Direktörü Kenta Matsuzaka, armatörlerin son iki yılda elde ettiği bu yüksek kazançlar sayesinde büyük yatırımlar yapma fırsatı bulduğuna dikkat çekerek, bu konuda özellikle gelişmiş ülkelere yöneldiklerini söyledi. Bu ülkelerin başında da Türkiye geliyor. Bu konuda MOL Türkiye Genel Müdürü Satoshi Katada da özel bir çaba harcıyor.
"Türkiye’de yeniden doğuş"
MOL, Türkiye’de denizcilik alanında farklı yatırım fırsatını değerlendiriyor. Şirket, ‘Türkiye’de yeniden doğuş’ sloganı ile ilk yatırımını da duyurdu. MOL Grup tarafından Asya denizlerinde işletilen Japon Multi-Purpose Handybulker ve Drybulk gemileri, Medmol Carriers markasıyla MOL Türkiye ekibi tarafından Akdeniz’de yeni seferlerine başlayacak.
Vefa borcunu yatırımla ödüyor
Türkiye’nin pandeminin yanı sıra Rusya-Ukrayna savaşıyla tedarik zincirinde parlayan yıldızı, MOL’ün yatırımda rotayı Türkiye’ye çevirmesindeki tek neden değil. Pandemi döneminde Japonya’nın Türkiye’den ve Türk şirketlerinden gördüğü destek de bu noktada etkili olmuş.
Kenta Matsuzaka, "Pandemi döneminde diğer birçok ülke sınırı kapatmıştı. Türkiye ise açıktı. Gemi personeli değişimlerimizi Türkiye’de yaptık. Türkiye bu konuda alternatif olarak öne çıktı. Diğer yandan, Türk tersaneleri bu dönemde bakım-onarım konusunda önemli bir alternatif oldu. Artık düzenli olarak buraya geliyoruz. Türkiye, son dönemde havayolunda da önemli bir rol üstlendi. Geçen yıl yapılan Tokyo Olimpiyatları’nda da birçok sporcu Türkiye üzerinden Japonya’ya ulaşım sağladı. Olimpiyatlar ülkemiz için çok önemliydi ve THY bunu destekledi. Hatta bu destekten dolayı THY yöneticisine Japonya’da şeref madalyası verildi. Dolayısıyla Türkiye, Japonya için çok değerli bir ülke" açıklamasını yaptı ve "Türkiye’nin bize yaptıkları iyiliklerin karşılığını vermek lazım" dedi.
Rusya yatırımları askıya alındı
Kenta Matsuzaka, Ukrayna’daki savaş nedeniyle yakın bir zamana kadar önemli bir pazar olarak gördükleri Rusya’daki yatırımları askıya aldıklarını söyledi. Matsuzaka, "Aslında bizim Rusya’da enerji yatırımlarımız çok fazlaydı. Ama savaşın etkisiyle bu ülkede ileriye dönük büyük adımlar atamıyoruz" dedi.
Afrika’ya Türk şirketleriyle açılacak
Japon MOL, yatırım planladığı Afrika’ya pazarına Türk şirketleriyle açılmayı planlıyor. MOL Avrupa ve Afrika Temsilcisi Tatsuro Watanabe, "Türk firmalarının Afrika’da tecrübeleri var. Bu pazarı Japonlardan daha iyi biliyorlar. Ama bizim de hem marka gücümüz var hem de küresel gücümüz fazla. Bu konuda Türk şirketleri ile Afrika’da beraber bir lojistik ağı oluşturmayı planlıyoruz" dedi.
Karadeniz Holding’le kurduğu Karmol büyüyor
MOL’ün Karadeniz Holding iştiraki olan Karpowership ile Karmol adında iş ortaklığı var. Karmol, yeni yatırımlarla global büyümesini sürdürüyor. Özellikle Afrika ülkelerinde önemli bir enerji ihtiyacını karşılayan Karmol, ilk yüzer gazlaştırma ünitesini (FSRU) de bu yılın başında müşterisine teslim etmişti. Ayrıca MOL dünyanın en büyük LNG filosuna sahip.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans