utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
İSKENDERUN'DAN KAYAN YÜKLER MERSİN'DE TRAFİĞİ KİLİTLEDİ
İSKENDERUN'DAN KAYAN YÜKLER MERSİN'DE TRAFİĞİ KİLİTLEDİ
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
24.02.2023
Mersin Uluslararası Limanı ihracat yüklerinde sıkıştı. MIP yönetimi sıkışıklığı aşmak adına ‘Kontrollü Konteyner Kabulü Sistemi’ne geçti. Bölgedeki özel gümrüklü depolama alanlarına yük transferinin önünün açılması ve ek tren seferlerine ihtiyaç var.
Kahramanmaraş depremlerinde yaşanan yangın nedeniyle kapatılan ve 3 ay boyunca kapalı kalacağı açıklanan İskenderun Limanı’nın ardından Doğu Akdeniz’deki gemi trafiğindeki yoğunluk artarak devam ediyor.
İskenderun yükleri Mersin başta olmak üzere Adana ve Hatay’daki diğer limanlara kaydırılırken Mersin Uluslararası Limanı’ndaki artan yoğunluk yük operasyonlarını olumsuz etkiliyor. Zaten uzun yıllardır tam kapasite ve yüksek doluluk oranıyla çalışan MIP, İskenderun yüklerinin de kendisine kaymasıyla birlikte tıkanma noktasına geldi. Yaşanan sıkışıklığın aşılması için MIP yönetimi ihracat yüklerinde Kontrollü Konteyner Kabulü sistemine geçiyor. Yeni uygulamayla ilgili detayların MIP tarafından bu hafta içinde paylaşılması bekleniyor.
"Sanayiciler ihracatta büyük sıkıntılar yaşıyor"
ATF Forwarding Genel Müdürü Haldun Kavrar, İskenderun Limanı’nın ağırlıklı olarak Kahramanmaraş, Gaziantep ve Osmaniye’de kurulu sanayi tesislerinin ham madde ithalatı ve ihracat işlemleri için kullanıldığını kaydetti. İskenderun Limanı’na gelen başlıca ham madde yüklerinin ise ham propilen ve pamuk olduğunu sözlerine ekleyen Haldun Kavrar, İskenderun Limanı’nın bypass olmasıyla MIP’nin tıkanma noktasına geldiğine dikkat çekti.
Yük trafiğinin yeniden normale dönmesi için MIP yönetiminin bir dizi tedbirler aldığını ifade eden Haldun Kavrar, MIP sahasındaki gümrük depolarının yükünü hafifl etecek yeni uygulamalar gerektiğini söyledi.
Bu alanda atılabilecek en hızlı adımın MIP’ye gelen yüklerin elleçleme işlemleri için Mersin ve çevresindeki illerde bulunan gümrüklü sahalara transferinin önünün açılması olduğunu ifade eden Kavrar, "İskenderun limanına gelen yüklerin MIP’ye kaymasıyla İç Anadolu ve Akdeniz bölgesindeki sanayicilerimizin ihracat işlemlerinde büyük sıkıntılar yaşanmaya başladı. MIP sahasındaki gümrük birimine ait depolar ağzına kadar doldu. Yeni yükler nedeniyle işleyemez duruma geldi.
Ayrıca MIP açıklarında bekleyen gemi sayısında da önemli bir artış yaşanıyor. Limandaki gümrüklü sahaların rahatlaması için yüklerin acil olarak Mersin ve çevre illerdeki gümrüklü depolama sahalarına sevk edilmesi gerekiyor. Ancak Gümrük İdaresi, belirli prosedürler nedeniyle yüklerin liman dışına transferine izin vermiyor. Gümrüklü antrepolar zaten gümrük idaresinin denetiminde olan akredite yerlerdir. Bu yüklerin gümrüklü liman dışı sahalarına transferinde herhangi bir sorun yaşanmayacaktır" dedi.
Yükler diğer gümrüklü alanlara sevk edilmeli
Mersin’de gümrüklü sahaların dışında lojistik firmalarına ait konteyner terminallerinin de olduğunu ifade eden Haldun Kavrar, "Mersin’de kullanılabilecek pek çok depolama sahası var. Mersinli lojistikçiler limanın yeniden efektif çalışması için gümrük idaresi ile işbirliği yapmaya hazır. Hem ithalat hem de ihracat işlemlerinin uzamaması için başta Mersin ve çevre iller olmak üzere gümrüklü ve gümrüksüz sahaların değerlendirilmesi gerekiyor. Aksi takdirde MIP’deki tıkanma sürer sanayicilerde üretiminde aksamalar yaşar" diye konuştu.
TCDD’den ek seferler bekleniyor
Yüksek yoğunluk nedeniyle MIP’deki tren seferlerinin sayısının artırılması gerektiğini kaydeden ATF Forwarding Genel Müdürü Haldun Kavrar, şöyle devam etti: "TCDD’den limandaki yük transferlerinin rahatlatacak ek seferlere ihtiyaç var. Limanda hem ithalat hem de ihracat işlemlerindeki tıkanmayı aşmak için yeni tren seferleri düzenlenmeli. Sefer ne kadar çok olursa yük hareketliliği o oranda rahatlatılmış olur."
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans