Bilindiği üzere, Karayolu Taşıma Yönetmeliği ekonomik, sosyal ve ticari hayatın gereklerine göre yeniden düzenlenerek 11 Haziran 2009 tarihinde yürürlüğe girmiş bulunmaktadır. Bu çerçevede, yönetmelik kapsamındaki faaliyetlerin, bu konudaki mevzuatın amaç ve hedeflerine uygun gerçekleşmesini teminen uygulamaya yönelik aşağıdaki hususların açıklanmasına ihtiyaç hasıl olmuştur. Buna göre:
(1) B3, C1, D3 ve K2 yetki belgesi almak veya yenilemek isteyen dernek, sendika, spor kulübü,vakıf ve benzeri kuruluşların ilgili resmi mercilerden bu statülerini kanıtlayan yazılı belge getirmeleri halinde; Karayolu Taşıma Yönetmeliği (KTY)’nin 12 nci maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinin 2 numaralı alt bendinde yer alan, “Merkezi adreslerinin bulunduğu yerdeki ticaret odası veya ticaret ve sanayi odası veya esnaf ve sanatkârlar odası veya ziraat odasından birine kayıtlı olmaları, ” şartının aranmaması,
(2) KTY’nin 14 üncü maddesinin beşinci fıkrasında yer alan; “Yetki belgesi almak isteyen yabancılardan istenecek belgeler Bakanlıkça bir genelge ile ayrıca belirlenir.” hükmü gereği; Yabancı ortaklı tüzel kişiliklerin, temsil ve ilzama yetkili olanları dahil olmak üzere söz konusu tüzel kişiliğin ortağı yabancı uyruklu gerçek kişilerden müstenidat şerhi düşülmüş noter onaylı pasaport örneği dışında herhangi bir belge istenilmeden yetki belgesi taleplerinin karşılanması,
(3) KTY’nin 22 nci maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi kapsamında gerçekleştirilen yetki belgesi el değiştirme işlemlerinde; aynı bentte yer alan “Eğer yetki belgesi sahibine Yönetmeliğin geçici maddeleri ile tanınmış muafiyetler varsa; bu muafiyetler yeni yetki belgesi sahibi için geçerli olmaz.” ifadesinin, ilk belge alımı esnasında süreli bir hak olarak tanınan “indirimli yetki belgesi ücreti”nin “MUAFİYET” olarak yorumlanmaması, dolayısıyla ilgililerden herhangi bir yetki belgesi ücreti farkı alınmaması,
(4) KTY’nin 36 ncı maddesinde yer alan mesleki yeterlilik belgesine sahip olma şartının iki veya üç tekerlekli taşıt kullanan sürücüler için zorunlu olmadığının bilinmesi,
(5) KTY’nin 72 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, yetkili Bakanlığımız personeli dışında ihlal tutanağı düzenlemeye yetkili trafik polisi ve zabıtası, rütbeli jandarma personeli, sınır kapılarında görev yapan gümrük muhafaza ve gümrük muayene memurları ile bunların amirleri, terminallerde görevli belediye zabıtası tarafından düzenlenen ihlal tutanaklarıyla verilmiş olan uyarmaların paraya çevrilmek suretiyle kaldırılmasına ilişkin 90 günlük sürenin uygulanmasında başlangıç tarihi olarak söz konusu tutanakların düzenlenme tarihi yerine bu tutanakların Bakanlık veya ilgili Bölge Müdürlüğü tarafından ilgili yetki belgesi sahibine bildirim tarihinin esas alınması,
(6) Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı odalara yetki verilmeden önce Ulaştırma Bölge Müdürlüklerince verilmiş olan K türü yetki belgeleriyle ilgili dosyaların, yetki belgesi sahiplerinin yazılı talebi halinde, merkez işyeri adresinin bulunduğu İl’deki yetkilendirilmiş odaya gönderilmesi,
(7) Sözleşmeli taşıt çalıştıracak motorlu taşıyıcılar kooperatiflerinin; üyelerinin isimlerinin ve isimlerin karşısında sahibi oldukları taşıtların plaka numaralarının yazılı noter onaylı veya hükümet komiseri tasdikli üye listesi ile birlikte motorlu araç trafik ve tescil belgelerinin birer fotokopisinin verilmesi halinde; bu taşıtların noter onaylı taşıt sözleşmesi şartı aranmadan “sözleşmeli taşıt” olarak kabul edilmesi,