Şirketin sahipleri, firmanın geleceği için hayatı önem taşıyan kaynak arayışına devam ediyor. Şirketin en büyük hissedarları olan turizm şirketi Tui ve Hamburg eyaletinin Hapag Lloyd'a, dünyanın en büyük konteyner terminallerinden Altanwerder'deki hissesinin bir kısmına karşı para enjekte etmesi bekleniyordu. İki hissedarın ayrıca, lojistik sektörünün önemli girişimcilerinden Klaus-Michael Kühne gibi diğer hissedarların da katkısını talep edeceği belirtiliyordu.
Dünyanın altıncı büyük konteyner gemi filosuna sahip olan Hapag Lloyd'un kısa vadede gereksinim duyduğu 300 milyon Euro'nun yanında, ayakta kalmak için 1.75 milyar Euro daha aradığı belirtiliyor. Şirketin, para desteğini garanti altına aldıktan sonra, 126 gemilik güçlü filosundaki 64 geminin sahibine, gemilerini kullanmak için ödediği ücrette indirim yapmaları için bastıracak. Gemi sahiplerinin, şirketin iflasa sürüklenmesini engellemek için bu yöndeki görüşmelere sıcak baktığı belirtiliyor
Son 10 yıldır genellikle çift haneli büyüme gösteren şirket, küresel ekonomik krizin özellikle Asya'dan yapılan mal ticaretini azaltmasıyla büyük bir darbe yedi. Bu yılın ilk üç ayında 222 milyon Euro zarar eden şirketin satışları yüzde 22.9 gerileyerek 1.1 milyar Euro olurken navlunlardaki ve yük hamindeki düşüşün bu gerilemenin temel nedeni olduğu belirtildi.
Kaynak: Lojiport