utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
BTK DEMİR YOLU HATTI'NDA 2,4 MİLYON TON YÜK TAŞINDI
BTK DEMİR YOLU HATTI'NDA 2,4 MİLYON TON YÜK TAŞINDI
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
03.05.2023
Asya'daki ürünlerin Avrupa'ya ulaştırılma süresini 15 güne indiren Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demir Yolu Hattı'nda bugüne kadar 2 milyon 405 bin ton yük taşındı.
Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan iş birliğiyle, 30 Ekim 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'in katılımıyla açılan hat, ülkenin demir yoluyla dışa açılan ticaret yolu konumunda bulunuyor.
Azerbaycan'ın başkenti Bakü'den başlayıp Gürcistan'ın Tiflis ve Ahılkelek şehirlerinden geçerek Kars'a uzanan 829 kilometrelik demir yolu hattı sayesinde Avrupa ile Çin arasında yük taşımacılığı kesintisiz sağlanabiliyor. Asya'daki ürünlerin Avrupa'ya ulaştırılma süresini 15 güne indiren demir yolu hattında, kullanılmaya başlandığı günden bu yana 2 milyon 405 bin ton yük taşındı.
"Londra'dan kalkan bir demir yolu yükü, Pekin'e kadar gidebilir"
Hattın açıldığı dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı, AK Parti Kars Milletvekili Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Projesi'nin yapıldığı zaman "asrın projesi" olarak adlandırıldığını söyledi.
Türkiye'nin demir yolu ağına işaret eden Arslan, şöyle konuştu:
"Marmaray Projesi'nin yapılmasıyla birlikte Londra'dan kalkan yükler, Türkiye'de deniz altından kıtaları geçiyor, Kars'a kadar geliyordu ama Uzak Asya'ya gidemiyordu. Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Hattı'nın yapılmasıyla Londra'dan kalkan bir demir yolu yükü, Pekin'e kadar gidebilir hale geldi. Demir yolu kıtalar arası anlamında kesintisiz hale geldi. Bu da ülkemizin demir yollarındaki fonksiyonunu çok daha güçlendirdi, ülkemizi bu anlamda merkez haline getirdi."
Hattın Kovid-19 salgını döneminde yük taşımacılığında önemli rol oynadığını dile getiren Arslan, kara yolu araçlarının sınır geçişleriyle ilgili sıkıntıların olduğu dönemlerde demir yoluyla kesintisiz taşımacılık yapıldığını söyledi.
"Yükü çok kısa sürede götürerek avantaj sağlamış oldu"
Arslan, şunları kaydetti:
"Rusya'dan, Asya'dan Avrupa'ya gidecek ve limanlarımız, Akdeniz üzerinden uzak batıya gidebilecek tüm yükler, Bakü-Tiflis-Kars marifetiyle kıtalar arası yük hareketine uygun bir avantaja sahip oldu ki özellikle Pekin'den kalkan bir yük, Rusya'nın kuzeyini kullandığında, Avrupa'ya 32 günde gidebiliyor, denizi kullanıp Afrika tarafından gittiği zaman da 45-62 gün arasında gidebiliyor. Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu marifetiyle ülkemiz üzerinden Avrupa'ya gittiğinde 12-15 gün sürüyor ki özellikle yükün hedef pazarına gitmesi adına sürenin bu kadar kısalması yük sahipleri açısından da ithalatçı, ihracatçı ülkeler açısından da çok önemli bir avantaj. Dolayısıyla Bakü-Tiflis-Kars, seyahat sürelerini kısaltarak yükü hedef pazarına çok kısa sürede götürerek avantaj sağlamış oldu."
"Kars bir demir yolu üssü haline gelecek"
İkinci halka olan Kars-Iğdır-Dilucu-Nahçıvan Demir Yolu Hattı'nın projesinin de bittiğini söyleyen Arslan, "Ülkemizin hedefi orayı da yapmak. Orası da yapıldığı zaman hem Kars bir demir yolu üssü haline gelecek hem Kars-Tiflis-Bakü demir yolu, Kars-Iğdır-Dilucu-Nahçıvan ve Kars'tan Marmaray'ı kullanarak Avrupa'ya giden hat, kıtaları birbirine bağlamış olacak. Demir yolu taşımacılığı anlamında bir fonksiyon yerine getirmiş olacak. Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu, hizmete girdiği 30 Ekim 2017'den bugüne toplamda 2 milyon 405 bin ton yük taşıdı. Bu ihracat ve ithalat yükü çok önemli bir rakam. Sadece 2022 yılında 691 bin ton yük taşındı, dolayısıyla Bakü-Tiflis-Kars, artık milyonlar mertebesinde yük taşımacılığına ev sahipliği yapıyor." dedi.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans