utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
ARKAS LOJİSTİK İNTERMODAL HATLARI ARTIK AVRUPA'NIN DÖRT BİR YANINDA
ARKAS LOJİSTİK İNTERMODAL HATLARI ARTIK AVRUPA'NIN DÖRT BİR YANINDA
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
22.05.2023
Arkas Lojistik, duisport ve Hupac arasında İntermodal taşımacılığı için hizmet sözleşmesi imzaladı. Artık Halkalıdan çıkan tren, Almanya’nın yanı sıra Belçika, Hollanda ve Avusturya’ya çok daha kolay ulaşacak.
Arkas Lojistik, geleceğe yönelik lojistik çözümler geliştirmeye devam ederken intermodal servislerini genişletiyor. Son olarak Avrupa’nın en büyük intermodal lojistik terminali işletmecisi duisport ve İsviçreli demiryolu şirketi Hupac ile imzaladığı anlaşma sayesinde intermodal taşımalarını Halkalı’dan Avrupa’ya gönderecek.
Kendi özmal 45’lik kapalı konteynerleri ile her gün düzenli olarak Halkalı gar çıkışlı intermodal hizmetine devam ederken Almanya (Ruhr Gebit bölgesi), Belçika, Hollanda taşımaları da gerçekleştirecek Arkas Lojistik, 24 ton kapasiteli taşımasını kapıdan kapıya yaklaşık 7-9 gün gibi kısa bir sürede tamamlayacak. Servis rotasında bulunan tüm servis sağlayıcılarla aktif iş birliği yapılan sistemde duisport terminali üzerinden Avrupa ve Asya’ya 400'den fazla demiryolu bağlantısı ve 80'den fazla doğrudan varış noktası mevcut.
Arkas Lojistik CEO’su Onur Göçmez yapılan hizmet sözleşmesi ile ilgili şunları söyledi:
"Sürdürülebilir lojistiğe ilgi tüm dünyada giderek artıyor. Biz de bu duyarlılık ve ihtiyaç çerçevesinde planlarımızı ve yatırımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Avrupa Türkiye’nin en önemli ihracat pazarı. Avrupa yeşil mutabakatı çerçevesinde her sektörde dönüşüm şart. Ülkemizin AB başta olmak üzere üçüncü ülkelere ihracatında rekabetçiliğini koruması ve güçlendirmesi için lojistik çözümlerini geliştirmesi gerekiyor. Duisport ve Hupac arasında intermodal taşımacılık alanında yapılan bu hizmet sözleşmesi bu anlamda önemli bir adım. Yapılan bu anlaşma ile ihracatçımızın, üreticimizin dolayısıyla da ülkemizin ticaret hacmine sürdürülebilir katkı sağlayacağımızı düşünüyoruz. Arkas Lojistik’in 2025 yılında teslim alacağı çevreci özelliklere sahip 5 lokomotif yatırımı da büyük resimde geleceğin lojistik çözümlerinde önemli bir yere sahip olacak."
Lojistik sektörünün ihtiyacına göre entegre edilmiş ve uyarlanmış bir konsept sunan intermodal taşıma, sağladığı birçok avantajla öne çıkıyor. Karayolundan daha uygun maliyetli, denizyolundan ise daha hızlı olan sistem aynı zamanda çevreci özelliği ve kapıdan kapıya teslim kolaylığıyla geleceğe yönelik çözümlerin başında geliyor.
Beş Lokomotif 2025’te Geliyor
Türkiye’de yerinde üretimi desteklemenin Anadolu’nun gelişiminin anahtarı olduğuna inançla uzun yıllardır demiryoluna yatırım yapan Arkas, Türk lojistik sektörüne bir yenilik getirerek lokomotif alıyor. 38,5 milyon Euro’luk yatırımla beş Euro Dual model lokomotif siparişi veren şirket, ilk etapta 2025 yılında lokomotiflerin beş tanesini teslim alacak. Çevreci lokomotiflerle Türkiye’nin önde gelen sanayi şehirlerinden yine Türkiye’nin en büyük limanlarına ithalat-ihracat konteynerlerini tarifeli seferler ile taşıyacak.
Rota Tarifeli Seferlerle Avrupa ve Demir İpek Yolu
Son yıllarda önemi daha da artan komple lojistik uygulamalarının en iyi örneklerinden biri olarak gösterilen, Arkas’ın yine duisport ortaklığı ile Kartepe’de kurduğu kara terminali Railport’un 2024’te faaliyete geçmesi planlanıyor. Railport, Avrupa'dan gelen ve Avrupa'ya gidecek trenlerdeki yükün tahliye edilip tekrardan elleçlenebileceği bir aktarma terminali olurken Arkas da Avrupa taşımalarını kendi lokomotifleri ile Kapıkule’ye kadar buradan gerçekleştirecek.
Diğer yandan 2017 yılında BTK (Bakü-Tiflis-Kars) demiryolu hattında ilk demiryolu taşımasını başlatan Arkas Lojistik, geçtiğimiz yıl çatısı altında kurduğu şirketi Arkas Rail ile Çin-Türkiye Demir İpek Yolu’nda Marmaray bağlantısı ile transit olarak Avrupa’ya yük taşıyor. Yeni açılan bu taşımacılık koridorları Türkiye’nin ihracat yüklerini demiryolu ile başka yeni ülkelere taşıma imkânı sunarken, Türkiye’nin coğrafi konumu itibariyle Avrupa ve Asya arasındaki transit yüklerin de Türkiye üzerinden taşınmasına, Türkiye’de demiryolu taşımalarına taleplerin artmasına, dolayısıyla yeni nesil lokomotif ve vagon yatırımlarının hızlanmasına olanak sağlıyor.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans