İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın yolcu kapasitesini arttıracak olan yeni Dış Hatlar Terminali'nin yüzde 75'i tamamlandı. Terminal binasının tamamlanmasının ardından havalimanının yıllık yolcu kapasitesi 25 milyon olacak.
Açıldığı 2001 yılında sadece 47 bin yolcu tarafından kullanılan ve 2008'de işletme hakkı 20 yıllığına devredilen Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan artık bir günde 20 bin 714 yolcu geçiş yapabilecek.
Yeni Dış Hatlar Terminali tamamlandığında havalimanının yolcu kapasitesi 25 milyon olacak. Yapımı tüm hızıyla süren yeni Dış Hatlar Terminali'nin açılışının 31 Ekim'e yetişmesi için çalışmalar devam ediyor. Havalimanından 4'ü Türk, 36`sı yabancı 40 hava yolu şirketi, dünyanın 28 ülkesindeki 68 havalimanına uçuş gerçekleştirirken, yeni Dış Hatlar Terminali'nin açılmasıyla yolcu ve havayolu sayısında artış bekleniyor.
Bilet fiyatlarındaki ucuzluğun yanı sıra uçuş trafiğindeki rahatlık nedeniyle yolcuların ilgisinin arttığı Sabiha Gökçen Havalimanı'nda, Dış Hatlar Terminali'nin yüzde 75'i tamamlandı.
29 Ekim 2009 tarihinde hizmete girmesi planlanan ve İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın yıllık yolcu kapasitesini 25 milyona çıkartacak 320 bin metrekarelik yeni İç ve Dış Hatlar Terminali ve ekleri projesinde: 4 bin 718 araç ve 72 otobüs kapasiteli dört katlı otopark, Kara ve hava tarafından ayrı girişleri olan 124 odalı havalimanı oteli, 112 adet check-in kontuarı, 30 adet self check in kontuarı, VIP ve apron manzaralı CIP bölümleri, 8 adet geniş (IATA kod E) veya 16 adet orta gövdeli (IATA kod C) uçağa eş zamanlı hizmet verilebilecek. Çoklu uçak park ettirme sistemi, yiyecek ve içecek sektörünün önde gelen markalarının hizmet vereceği 5 bin m2 restoran ve cafe alanı, 4 bin 500 m2 ile Avrupa'nın en büyüklerinden biri olma özelliğine sahip olacak duty free alanı bulunacak.
4 bin 718 araç ve 72 otobüs kapasiteli çok katlı otopark inşaası Mart 2009'da tamamlandı. Açık olan otopark katı uzun süreli park alanı olarak hizmete açıldı. Yeni Dış ve İç Hatlar Terminali ve ekleri proje inşasının yüzde 78.20'si tamamlandı. Haziran sonu itibariyle terminal inşaatının yüzde 66,08'i, yollar ve viyadüklerin yüzde 69.08'i, otelin yüzde 38.39'u, VIP'nin yüzde 53.63'ü, yakıt hidrant alanının yüzde 94.58'i tamamlandı. İnşaası devam eden yıllık 25 milyon yolcu kapasiteli yeni dış ve iç hatlar terminali İstanbul ve Türkiye'nin büyük bir ihtiyacını karşılayacak.
Sabiha Gökçen Havalimanı, uçuş noktalarına eklediği 17 yeni dış ve 2 yeni iç hat ile şu anda dünyanın 68 farklı noktasına erişim sağlıyor. Aralarında SunExpress, Pegasus, Easyjet, Germanwings ve MyAir Havayolları gibi düşük fiyatlı (low cost) havayollarının da bulunduğu toplam 40 havayolu ile İstanbul Sabiha Gökçen, yolcularına Paris, Londra, Madrid, Amsterdam, Berlin, Roma, Dubai ve Kahire' gibi turizminin önde gelen merkezlerine çok uygun fiyatlarla uçmak imkanı sağlıyor.
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı için bir öncelik ve avantaj sağlayacak 60 metre genişliğindeki yeni bir paralel pistin yapımına 2012 yılında başlanacak. Aynı anda iniş ve kalkış yapılabilecek ve uçak sayısında azami kapasiteye erişilecek yeni pist ile 2012 yılı sonunda Sabiha Gökçen Havalimanı Airbus 380'lerin (Kategori F) iniş ve park etmesini sağlayacak yapıya ulaşılacak.
Bölgenin finans ve sanayi merkezi olması, Marmaray bağlantısı, Anadolu Yakası'ndaki yatırım ve gelişmeleri doğrultusunda önümüzdeki dönemde İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'ndan yolcu sayısında da artışlar olması bekleniyor. Havalimanının yaklaşık 2 saatlik ulaşım kapsama sahası içinde Bursa, Gebze, İzmit, Sakarya, Yalova ve İstanbul'un Anadolu yakası dahil olmak üzere yaklaşık 18 milyon kişi yaşıyor.
Yeni terminal binasının yapımı sırasında ayrıca ,İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın depreme dayanıklılığını en üst düzeye çıkarmak amacıyla 3 bin 119 adet kazık üzerine oturtulan temel yapısının dışında, dünyada az sayıda örneği bulunan, sismik izolatör sistemi kullanıldı. 252 kolonun herbirine ve yolcu köprülerinin temeline yerleştirilen 16 adet ile toplamda 268 sismik izolatör cihazları ile Yeni Uluslararası Terminal'in depreme dayanıklılığının en üst seviyeye çıkarılması hedefleniyor.
İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş.'nin (İSG) 20 yıllık işletme hakkına sahip olduğu İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, içerdiği diğer birçok sistem gibi depreme karşı da en modern sistemlerden biriyle donatılıyor. Yerleştirilen sismik izolatörler, ABD'nin aktif deprem bölgelerinden birine kurulu olan San Francisco Havaalanı'nda da kullanıldı.
Kaynak: Air News Times