utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Karayolu
/
AVRUPA, ‘ŞOFÖR SORUNUNU’ YABANCI ŞOFÖR İLE ÇÖZMEYE HAZIRLANIYOR
AVRUPA, ‘ŞOFÖR SORUNUNU’ YABANCI ŞOFÖR İLE ÇÖZMEYE HAZIRLANIYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
29.08.2023
Emekli olacak sürücülerle gelecek 5-10 yıl içinde 1,2 milyondan fazla kamyon şoförünün boş kalacağı endişesi yaşayan AB, yüzde 10 olan yabancı sürücü payını arttırmaya hazırlanıyor.
AB bir yandan özellikle genç nüfusun ve kadınların taşımacılık sektörüne yönelişini teşvik edici uygulamalar üzerinde yoğunlaşırken, diğer yandan da bir önemli adım olarak üçüncü ülkelerden sürücülerin çalışmasını kolaylaştıracak projeler geliştirme çabası içinde. Halihazırda AB'de toplam kamyon sürücüsü içinde sadece yüzde 10’luk pay üçüncü ülkelere ait. AB bu konuda kolaylaştırıcı bir adım olarak ağır vasıta sürücü belgesi prosedürleri Avrupa ile benzeri olan ülkelerden gelecek sürücülere kapıyı açmaya hazırlanıyor.
IRU Strateji ve Geliştirmeden Sorumlu Kıdemli Direktörü Vincent Erard: "Karayolu taşımacılığına olan talepteki düşüş, bizi Avrupa kamyon şoförü nüfusunun yapısal sorunlarından uzaklaştırmamalı. Yüzde 6'dan azı 25 yaşın altında, üçte birinden fazlası ise 55 yaş üstü olan sürücüler beş ila on yıl içinde emekli olacak. Yalnızca sürücülerin emekli olması nedeniyle beş ila on yıl içinde 1,2 milyondan fazla kamyon şoförü pozisyonu boş kalabilir" dedi.
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans