utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Ekonomi / İş Dünyası
/
"LOJİSTİK MALİYETLER ARTIYOR, TAŞIMALAR DÜŞÜYOR”
"LOJİSTİK MALİYETLER ARTIYOR, TAŞIMALAR DÜŞÜYOR”
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
31.08.2023
Ağustos ayı meclis toplantısında taşımacılık sektörüne ilişkin açıklamalar yapan DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, küresel ticarette zayıflamaya işaret ederek bunun taşımacılık sektörünü etkileyeceğinin altını çizdi.
İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, küresel ticarette beklenen daralmanın lojistik sektörüne olumsuz yansıyacağının altını çizdi. Öztürk, global konteyner taşımacılığındaki daralmanın yüzde 4’e kadar çıkabileceği tahmininde bulunanlar da var" dedi.
Ağustos ayı meclis toplantısında konuşan Öztürk, "İç pazarda daralma sinyalleri var. Önümüzde bir dizi kritik konu var. Orta Vadeli Program ve 12. Kalkınma Planı ile geleceği daha net planlayabileceğimizi düşünüyoruz" dedi.
Yüksek enflasyonla mücadelenin ülke ekonomisinin temel gündem maddesi olmaya devam ettiğini söyleyen Öztürk, lojistik sektöründe yakıt fiyatlarından dolayı anlık fiyat uygulamasına geçildiğinden bahsedildiğini, turizm sektörünün de rekor kıran ziyaretçi sayısına rağmen, artan maliyetlerle baş edemediğini ifade etti. Küresel ekonomiden de çok fazla pozitif işaret gelmediğine de işaret eden Öztürk, "Türkiye’nin ihracat pazarlarında bir durgunluk yaşanıyor.
Çin’in yüzde 5 büyüme hedefini yakalayamayacağı beklentisi, hammadde fiyatlarından deniz taşımacılığına kadar birçok alanda belirsizlik yaratıyor. Yine ABD’nin sıkı para politikası, uluslararası ticareti yavaşlatıyor. Dünyanın önde gelen konteyner gemi operatörleri, 2023 yılının geri kalanında taşımalarda muhtemelen düşüş yaşanacağını bekliyor" dedi.
"Navlunlarda düşüş devam ediyor"
Navlunlarda pandemi sonrası başlayan hızlı düşüşün devam ettiğine dikkat çeken Öztürk, dökme kuru yük navlunları için temel gösterge olan Baltık Kuru yük Endeksi’nde beklenen toparlanmanın gerçekleşmediğini belirtti. Öztürk, "BDI, 1,000 puanın biraz üzerinde bulunuyor.
Ocak 2022’de 20’lik konteyner için 5 bin doların üzerinde bulunan Şangay Konteyner Endeksi ise, 25 Ağustos haftasında 1.013 dolar oldu. Rusya’nın 17 Temmuz’dan itibaren durdurduğu Tahıl Koridoru nedeniyle tahıl fiyatları yükselmeye devam ediyor. Umarız bu koridor yeniden tesis edilir ve dünya açlık tehlikesi yaşamaz" dedi.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans