utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
RİZE İYİDERE LOJİSTİK LİMAN PROJESİ 2025 YILINDA FAALİYETE GEÇECEK
RİZE İYİDERE LOJİSTİK LİMAN PROJESİ 2025 YILINDA FAALİYETE GEÇECEK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
06.09.2023
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Liman Projesi’nin 2025 yılında faaliyete geçeceğini açıkladı. Rize’de bir dizi incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Liman Projesindeki çalışmaları yerinde inceledi. Burada yaptığı basın açıklamasında Bakan Uraloğlu, çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü belirterek, Lojistik Limanı’nın 2025 yılında hizmete gireceğini söyledi.
Türkiye’nin Asya Avrupa ve Afrika olmak üzere üç kıtanın kestiği noktada bulunan jeopolitik konumunda olması nedeniyle diğer ülkelere göre çok daha avantajlı olduğunu kaydeden Uraloğlu, "Sadece İpek Yolu üzerindeki doğu batı koridorunda değil, Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya uzanan kuzey güney koridorlarının da ortasında bulunuyor" diye konuştu.
ÜLKE OLARAK ADETA KÜRESEL ÖLÇEKTE BİR LOJİSTİK MERKEZİYİZ
Uraloğlu, Türkiye’nin bu potansiyeli iyi işlemesi halinde stratejik bir güce dönüşmesinin yanında, ekonomik kalkınmaya öncülük edeceğini, bu çerçevede bugüne kadar da bu doğrultuda küresel ölçekte yatırımların gerçekleştirildiğini belirtti.
Uraloğlu, "Son yıllarda ülke içinde çok modlu ulaşım bağlantıları sağlamanın yanı sıra, koridorlar oluşturarak kıtalar arasında kesintisiz ve kaliteli ulaştırma altyapıları tesis etmek üzere de çok ciddi çalışmalar yapmaktayız. Son 21 yılda yaklaşık 194 milyar dolar yatırımla ulaştırma altyapılarımızı iyileştirmek, bu ağları genişletmek ve uluslararası taşımacılık güzergâhlarındaki eksik bağlantıları tamamlamak önceliklerimiz arasında yer aldı. Bu çerçevede; Asya, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlayacak "bir kuşak bir yol projesi"ni ülkemiz açısından çok önemli bir fırsat olarak değerlendiriyoruz. Bu kapsamda Türkiye Azerbaycan ve Gürcistan’ın oluşturduğu işbirliği temelinde hayata geçen Bakü - Tiflis - Kars Demiryolu Hattı üzerinde Bakü’den Kars’a ilk seferini yapan tren dünya demiryolu taşımacılığına yeni bir yön verdi. 30 Ekim 2017’de faaliyetlerine başlayan bu hat Asya ve Avrupa arasında demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağ başlattı. Aynı şekilde İstanbul Havalimanımız da hem yolcu hem de havayolu yük taşımacılığında küresel bir hub oldu.
2023 yılı ilk yarısında 2019’un aynı dönemine kıyasla %28 artışla Avrupa'daki en iyi kargo trafiğine sahip ilk 10 havalimanı arasında birinciliği göğüsledi. Yine, 25 milyon ton konteyner elleçleme kapasitesi ile Filyos Limanı’mız da bu vizyonunun en somut eserlerinden biri oldu" diye konuştu.
ÜLKEMİZİN KÜRESEL BİR LOJİSTİK ÜS OLMASI HEDEFİ İÇİN ATILMIŞ BÜYÜK BİR ADIMDIR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Doğu Karadeniz Bölgesi, Avrupa ve Orta Asya’ya açılan Kafkasya koridoru üzerindeki konumu ile stratejik öneme sahiptir" diyerek, Limanın Kafkas ülkeleri ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacağını söyledi.
Bakan Uraloğlu, bu konuda sözlerini şöyle sürdürdü;
"Limanımız, Rize şehir merkezine 20, Trabzon şehir merkezine 50 kilometre mesafededir. Ana mendireği 2 bin 700 metre, tali mendireği ise 470 metre uzunluğunda olacak şekilde inşa edilecektir. Genel kargo, dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yılda toplam 13 milyon ton kapasitesi ile Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacaktır. Özellikle İran'ın kuzey eyaletlerinin Dubai limanlarını kullanarak yaptığı 25 milyar dolarlık ithalatını bir aydan 15 güne indiren bir alternatif olması çok büyük bir avantajdır. Bu özelliğiyle bölgenin ve ülkemizin deniz ticaretinden aldığı paya büyük katkı sağlayacaktır."
Bakan Uraloğlu, projenin saha çalışmalarının başarıyla devam ettiği bilgisini verdi, proje genelinde yaklaşık yüzde 27 ilerleme kaydedildiğini, 2025 yılı içerisinde projenin faaliyete geçeceğini söyledi. Uraloğlu, "Faaliyete girmesiyle ilk etapta 600 kişiye istihdam sağlayacağız.
Zamanla bu istihdam sayısının daha da artacağını öngörüyoruz. İyidere Lojistik Limanı Rize’nin geleceğine vurulan bir mühürdür. Başta Rize olmak üzere tüm bölgenin kalkınma hızına hız katacak bir lokomotif olacaktır" diyerek, İyidere Lojistik Limanı’nın tüm ülkemiz ve milletimiz adına hayırlara vesile olmasını temenni etti.
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans