utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
“NAVLUN DÜŞTÜ, LOJİSTİK FİRMALARI HAYATTA KALMAK İÇİN ÇABALIYOR"
“NAVLUN DÜŞTÜ, LOJİSTİK FİRMALARI HAYATTA KALMAK İÇİN ÇABALIYOR"
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
08.09.2023
Yıllık 28 milyar dolarlık yük yönetimi ve 20 milyon sevkiyata aracılık ederek 24,7 milyar dolar gelir elde eden dünyanın önde gelen lojistik platformlarından C.H. Robinson’un Avrupa Ulaştırma Başkan Yardımcısı Chris Mills, düşen navlun fiyatlarının sektörü zorladığını söyledi. Mills, "Lojistik firmaları maliyetleri düşürerek hayatta kalma mücadelesi veriyor" dedi.
Lojistik sektörü düşün navlun fiyatları nedeniyle zor bir dönemden geçiyor. Yıllık 28 milyar dolarlık yük yönetimi ve 20 milyon sevkiyata aracılık eden, geçen yılki geliri 24,7 milyar dolar olan lojistik platformu C.H. Robinson’un Avrupa Ulaştırma Başkan Yardımcısı Chris Mills, şirketin Türkiye’de faaliyete geçtiği 10’uncu yıl nedeniyle düzenlenen toplantıda navlun fiyatlarına dikkat çekti. Mills, dünyada navlun fiyatlarının 2020 öncesine geri döndüğünü söyledi.
Bu durumun önümüzdeki 5-6 yılda daha devam edeceğine dikkat çeken Mills, "Düşen navlun fiyatları lojistik firmalarını zorluyor. Firmalar maliyetleri düşürerek ayakta kalma mücadelesi veriyor" dedi. Türkiye sürekli radarımızda dünyada tüm ülkelerin ekonomik zorluklar içinde olduğunun altını çizen Mills, Avrupa ve Türkiye’de büyüme fırsatlarının ise devam ettiğine dikkat çekti.
Türkiye’nin büyük bir ekonomi olduğunu ifade eden Mills, ancak enflasyonda yaşanan yükselişin risk oluşturduğunu kaydetti. Mills, "Türkiye’den Avrupa ve dünyaya ticaret her geçen yıl artıyor. Türkiye büyüme potansiyeli yüksek bir pazar. Biz Türkiye’de hem organik hem de satın alma ile büyümesi planlıyoruz. Sürekli satın alma fırsatlarını değerlendiriyoruz.
Türkiye sürekli radarımızdaki bir ülke" diye konuştu. Pazar payımız yüzde 0.5 C.H. Robinson Türkiye Genel Müdürü Gökalp Ertuğrul ise küresel ticaretin önemli bir oyuncusu olan Türkiye’nin, Avrupa, Asya ve Orta Doğu arasında kritik bir bağlantı görevi gördüğünü söyledi. Son 10 yıldır Türkiye’de her yıl çift hane büyüdüklerini, bugün itibarıyla yüzde 0.5’lik pazar payına ulaştıklarını kaydeden Ertuğrul, "Türkiye’de büyük bir firmanın pazar payının yüzde 2 olduğu düşünüldüğünde bizim geldiğimiz nokta gayet iyi" şeklinde konuştu.
Türkiye’nin önde gelen 1.000 şirketle çalıştıklarını belirten Ertuğrul, nakliye firmalarına ise ödemeyi 48 saat içinde yaptıklarını dile getirdi. En büyük sıkıntı akaryakıt fiyatı Türkiye’deki navlun fiyatlarındaki belirsizliğe dikkat çeken Ertuğrul şunları söyledi: "Ekonomideki durum nedeniyle nasıl büyüyeceğimizi düşünmek yerine sorunlarla uğraşıyoruz.
Lojistik haksız rekabete açık bir sektör. Halka açık şirket olduğumuz için şeffafız. Ancak bazı şirketlerde bu durum böyle değil. Ayrıca artan akaryakıt fiyatları en büyük sorun. Kontrat yaptığımız şirketler fiyat artışlarında zaman zaman bizden esneklik istiyor. Biz de fiyatlarda esnek olmaya çalışıyoruz. Biliyoruz ki zor zamanda attığımız adımlar işler açıldığında bize olumlu yansıyacak."
"Emisyon yoğunluğunu yüzde 47 azalttık"
C.H. Robinson Avrupa Ulaştırma Başkan Yardımcısı Chris Mills, son yıllarda, sürdürülebilirlik ve yeşil lojistik uygulamalarının lojistik endüstrisi üzerinde derinlemesine ve olumlu etkiler yarattığını söyledi. Mills, "Veri analitiği gibi gelişmiş teknolojileri kullanarak yakıt tüketimini ve emisyonları azaltma gibi stratejileri giderek daha fazla benimsemiş durumdayız. C.H. Robinson olarak, 5 yıl önce 2025'e kadar emisyon yoğunluğunu yüzde 40 azaltmak adına kendimize bir hedef koyduk. Ancak kısa sürede bu hedefin çok ilerisine geçerek 2022 sonu itibarıyla kapsam 1 ve kapsam 2 emisyon yoğunluğunu yüzde 47 azaltmayı başardık" dedi.
Kaynak:
dunya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans