utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
TCDD TAŞIMACILIK GENEL MÜDÜRÜ UFUK YALÇIN TÜRK DEVLETLERİ TEŞKİLATI LOJİSTİK FORUMUNA KATILDI
TCDD TAŞIMACILIK GENEL MÜDÜRÜ UFUK YALÇIN TÜRK DEVLETLERİ TEŞKİLATI LOJİSTİK FORUMUNA KATILDI
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
13.09.2023
13-14 Eylül 2023 tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleştirilen Türk Devletleri Teşkilatı Lojistik Forumu’na katılan Türk Devletleri Teşkilatı üyesi Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkiye ile gözlemci ülkeler Macaristan, Türkmenistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden lojistik sektörünün temsilcileri çeşitli oturumlarda biraraya geldi.
Türk Devletleri Teşkilatı Çok Modlu Taşımacılık ve Lojistik Forumu kapsamında gerçekleştirilen "Türk Devletleri Demiryolu Bağlantısallığı Potansiyeli ve Perspektifleri" konulu oturuma katılan TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Ufuk Yalçın demiryolu sektörünün lojistikteki önemini değerlendirirken Bakü- Tiflis- Kars demiryolu hattı ve Orta Koridor’u değerlendirdi.
"Demiryolu ile Türkiye'den Rusya'ya 8 günde, Çin'den Türkiye'ye 12 günde ve Çin'den Avrupa'ya 18 günde yük taşımacılığı imkânı sağlanmaktadır."
TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Ufuk Yalçın, Orta Koridor ve Güney Koridoru boyunca çok modlu taşıma güzergâhlarının geliştirilmesinin, iş birliğinin artırılmasının, küresel tedarik zincirlerinin verimliliğinin, sürdürülebilirliğinin ve dayanıklılığının artırılmasının amaçlandığı bu forumun sonuçlarının Türk Devletleri Teşkilatı’nın ve bölge ülkelerin ulaştırma ve lojistik politikalarının gelişmesine büyük katkılar sağlayacağına dikkati çekerek şunları söyledi:
"Ülkemizden Kapıkule üzerinden Avrupa yönünde Bulgaristan, Sırbistan, Romanya, Bosna-Hersek, Macaristan, Slovakya, Avusturya, Çekya, Almanya ve Polonya gibi birçok noktaya; Kapıköy üzerinden İran, Afganistan ve Pakistan’a; BTK hattı üzerinden Rusya, Gürcistan, Azerbaycan, Özbekistan, Tacikistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Kazakistan ve
Çin’e demiryolu ile yük taşımacılığı gerçekleştirilmektedir.
Ülkemiz demiryolları ile Türkiye'den Rusya'ya 8 günde, Çin'den Türkiye'ye 12 günde ve Çin'den Avrupa'ya 18 günde yük taşımacılığı imkânı sağlanmaktadır.
Ülkemizde 2022 yılında uluslararasında 4 milyon 421 bin ton demiryolu yük taşıması gerçekleştirilerek tüm zamanların en iyi değerlerine ulaşılmıştır."
Ufuk Yalçın, 30 Ekim 2017 tarihinde işletmeye açılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattı ile Demir İpek Yolu’nun daha ekonomik, daha kısa, daha güvenli ve iklimi daha elverişli olması gibi sunduğu pek çok avantaj sayesinde ön plana çıktığına vurgu yaparak, " Çin, Kazakistan, Hazar Denizi, Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye’den geçerek Avrupa’ya ulaşan ‘Demir İpek Yolu’ veya ‘Orta Koridor’ olarak adlandırılan Trans-Hazar Uluslararası Taşıma Güzergâhı, ülkelerin rekabet gücünü artırmakta, ekonomik, sosyal ve kültürel işbirliğimizi pekiştirmekte, ticaretin devamlılığını sağlamakta ve dünya barışına ve kardeşliğine de hizmet etmektedir" dedi.
Marmaray Boğaz Tüp Geçişi ile Asya ile Avrupa kıtaları arasında kesintisiz demiryolu ulaşımı mümkün hale geldiğini söyleyen Yalçın, BTK hattından faaliyete geçtiği tarihten itibaren 2023 yılı mayıs ayı sonuna 65.738 TEU, konvansiyonel taşımalar da dahil olmak üzere 1 milyon 470 bin ton yük taşındığını belirtti.
BTK Hattı üzerinden başlatılan Türkiye-Rusya demiryolu taşımaları ile yeni bir Kuzey-Güney koridoru oluşturularak farklı destinasyonlarda farklı ürün gruplarının taşınmasına imkân sağlandığını söyleyen Yalçın, Türkiye ile İran arasındaki taşımaların da arttığını ve ilk etapta bu taşımaların 1 milyon tona ulaştırılmasının hedeflendiğini ifade etti.
Ufuk Yalçın sözlerini şöyle sürdürdü:
"İran/Türkmenistan üzerinden de Orta Asya ülkeleri ile yük taşımacılığı devam etmektedir.
Ekonomik İşbirliği Teşkilatı kapsamında, İran üzerinden Türkiye-Pakistan arasında İstanbul -Tahran-İslamabad (ITI) Yük Treni seferleri yeniden başlatılmış, ilk tren Pakistan (İslamabad) -Türkiye (Ankara) arasındaki toplam 5 bin 981 kilometrelik parkurunu 13 günde tamamlamıştır. Önümüzdeki süreçte Türkiye-Pakistan hattındaki seferlerin düzenli hale getirilmesi ve Marmaray’ı geçerek Avrupa bağlantısının sağlanması hedeflenmektedir.
Pakistan’da yaşanan sel felaketi nedeniyle ülkemizden 13 tren seferi ile 334 vagonda 7.330 ton yardım malzemesi Pakistan’daki ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmıştır.
Yine İran üzerinden Afganistan’a gönderilen yardım trenleri ile Afganistan’a 6 parti halinde; 17 trenle toplam 7 bin 134 ton yardım malzemesi gönderilmiştir.
Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı kapsamında, Ülkemizden İran (İnceburun) - Türkmenistan (Etrek) sınır bağlantısı üzerinden Afganistan’a Kuruluşumuz tarafından gerçekleştirilen yardım taşımaları devam etmektedir.
İran İnceburun’u geçerek Türkmenistan Etrek’e kadar TCDD Taşımacılık A.Ş.’ye ait vagonlar ile taşınan yükler, Etrek’te Türkmen vagonlarına aktarılarak Afganistan’ın Türkmenistan sınır garı olan Turgundi’ye ulaşmaktadır.
Geçtiğimiz yıl Manisa’dan (Muradiye) ve Afyon’dan Özbekistan’a 305 ton soğutucu ve dondurucu ekipmanları gönderilmiş, 4 bin 996 kilometre uzunluğundaki mesafesini 25 günde tamamlayarak Taşkent’e ulaşmıştır."
TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğünün tren sınır geçiş işlemlerini elektronik entegrasyon ile 5 ile 7 dakika arasında gerçekleştirildiğine, CIM/SMGS ortak taşıma belgesi ile hem zamandan hem de maliyetten tasarruf sağlandığına dikkati çeken Yalçın, Çin-Türkiye-Avrupa arasında konteyner blok tren seferleri ile orta vadede yıllık 200’ün üzerinde uzun vadede ise yılda 1.500 blok tren işletilmesinin ve sürenin de 10 güne düşürülmesinin hedeflendiğine vurgu yaptı.
Yalçın, ülkemizdeyük taşımacılığını geliştiren demiryolu projelerinin devam ettiğine dikkati çekerek bu kapsamda Kars Lojistik Merkezi’nin açıldığını, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep demiryolu hattının ile ülkemizden Avrupa yönüne demiryolu bağlantısını güçlendirecek olan Halkalı-Çerkezköy-Ispartakule-Halkalı hat kesiminin 160-200 km/saat hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak yapım çalışmalarının devam ettiğini belirtti.
Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) tarafından düzenlenen bu forumun Orta Koridor ve Güney Koridoru boyunca çok modlu taşıma güzergâhlarının geliştirilmesine ve iş birliğinin artmasına katkı sağlayacağına inandığını ifade eden TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Ufuk Yalçın, forumun hayırlı olmasını diledi.
Kaynak:
tcddtasimacilik.gov.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans