utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Karayolu
/
KAMYON ŞOFÖRÜ İHTİYACI 2028 YILINA KADAR İKİ KATINA ÇIKACAK!
KAMYON ŞOFÖRÜ İHTİYACI 2028 YILINA KADAR İKİ KATINA ÇIKACAK!
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
20.11.2023
IRU'nun yeni raporuna göre 36 ülkede 3 milyondan fazla kamyon şoförü ihtiyacı bulunuyor. Şoför açığının 5 yıl içinde iki katına çıkacağı tahmin ediliyor. Sürücülerin yalnızca yüzde 12'si 25 yaşın altında ve yalnızca yüzde 6'sı kadın.
Kamyon şoförü toplam pozisyonların yüzde 7'sini oluşturuyor. Genç ve yaşlı sürücüler arasındaki uçurum büyürken, önemli bir adım atılmazsa önümüzdeki beş yıl içinde durum daha da kötüleşecek.
Amerika, Asya ve Avrupa'da küresel GSYH'nin yüzde 72'sini temsil eden 4.700'den fazla kamyon şirketiyle anket yapan IRU, 2023 yılında kamyon şoförü açığının küresel olarak arttığını tespit etti.
Bunun iki istisnası, enflasyon ve daha sıkı para politikasının tüketim ve yatırımı sınırlandırması sonucu azalan taşımacılık talebi nedeniyle 2023'te eksikliklerin biraz azaldığı Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri oldu.
İhtiyacın önümüzdeki yıllarda çok daha kötüleşeceği tahmin ediliyor. Sürücüleri cezbetmek ve elde tutmak için harekete geçilmezse, 2028 yılına kadar Çin'de 4,9 milyon (toplam pozisyonların yüzde 20'si), Avrupa'da 745.000 (toplam pozisyonların yüzde 17'si) ve Türkiye'de 200.000 (toplam pozisyonların yüzde 28'i) olmak üzere, ankete katılan ülkelerde 7 milyondan fazla kamyon şoförü pozisyonu doldurulamayabilir.
IRU Genel Sekreteri Umberto de Pretto, "Kamyon şoförü açığının ardındaki yapısal sorunlar taşımacılık hizmetlerini etkilemeye devam ediyor. Yeni işe başlayanların oranı her yıl emekli olan sürücülerden önemli ölçüde daha düşük olduğundan, acilen harekete geçilmesi gerekmektedir. İncelediğimiz ülkelerde 3 milyondan fazla kamyon şoförü eksik. Mesleğin demografik yapısı göz önüne alındığında, bu sayının beş yıl içinde iki katına çıkabileceğini tahmin ediyoruz. Böyle bir eksikliğin sonuçları şimdiden sektörümüze bağımlı olan toplumlara, tedarik zincirlerine ve ekonomilere zarar veriyor. Şoför eksikliğinin daha da kötüleşmesine izin veremeyiz. Operatörler üzerlerine düşeni yapıyor, ancak hükümetlerin ve yetkililerin çalışma koşullarını ve mesleğe erişimi iyileştirmek için çabalarını artırmaları gerekiyor."
Gençler mesleğe uzak
İncelenen ülkelerin çoğunda karayolu taşımacılığı operatörlerinin en az yüzde 50'si vasıflı sürücü bulmakta ciddi sorunlar yaşıyor. Birçoğu da işlerini büyütemiyor ve mevcut müşterilerini ve gelirlerini kaybediyor.
Kamyon şoförlüğü mesleği yaşlanan bir nüfusa sahiptir: Kamyon şoförlerinin yüzde 12'sinden azı 25 yaşın altındadır ve bu oran Avrupa'da yüzde 5'e düşüyor.
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans