utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
24 BİN TEU KONTEYNER KAPASİTESİYLE DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ GELİYOR
24 BİN TEU KONTEYNER KAPASİTESİYLE DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ GELİYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
29.12.2023
Çin, dünyanın ilk nükleer güçle çalışan konteyner gemisine ilişkin planlarını açıkladı. Jiangnan Tersanesi tarafından Şangay'daki Marintec China 2023 fuarında sunulan KUN-24AP, 24.000 standart konteynerlik yük kapasitesiyle şimdiye kadar yapılmış en büyük konteyner gemisi olmaya hazırlanıyor.
Toryumla çalışan erimiş tuz reaktörü kullanıyor
Geminin en önemli özelliği, Çin'de bol miktarda bulunan ve uygun maliyetli bir radyoaktif metal olan toryum kullanan son teknoloji ürünü dördüncü nesil erimiş tuz reaktörünü tahrik sistemi olarak kullanması. Böylece, geleneksel uranyum reaktörlerinden daha güvenli ve verimli bir nükleer tahrik sistemi kullanılmış oluyor. Soğutma için bol miktarda suya ihtiyaç duyan uranyum reaktörlerinin aksine, toryum bazlı reaktör yüksek sıcaklıklarda ve düşük basınçta çalışarak erime riskini azaltıyor.
İlk nükleer gemi değil ancak en gelişmişi olma iddiasında
Çin, nükleer enerjiyle çalışan konteyner gemilerini keşfeden ilk ülke olmasa da, tasarım olarak Japonya, Amerika Birleşik Devletleri, Güney Kore ve Avrupa'daki gemi imalatçılarının önceki denemelerini geride bırakıyor. Çin'in hızla gelişen gemi inşa endüstrisi, bu yıl küresel yeni gemi siparişlerinin yüzde 60'ından fazlasını oluşturdu. Çin, sadece gemi üretiminde değil denizcilik teknolojilerinde de liderliği hedefliyor.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans