Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / 5 YILDA GEMİ SAYIMIZI 12’DEN 21’E ÇIKARDIK, 125 ADET ELEKTRİKLİ KAMYON SİPARİŞ ETTİK

5 YILDA GEMİ SAYIMIZI 12’DEN 21’E ÇIKARDIK, 125 ADET ELEKTRİKLİ KAMYON SİPARİŞ ETTİK

5 YILDA GEMİ SAYIMIZI 12’DEN 21’E ÇIKARDIK, 125 ADET ELEKTRİKLİ KAMYON SİPARİŞ ETTİK29.12.2023Haziran 2018'de U.N. Ro-Ro şirketini satın alan DFDS, geçen 5 yıl içinde gemi sayısını 12’den 21’e çıkarıyor. DFDS Akdeniz İş Birimi, Türkiye ve Avrupa arasında gerçekleşen uluslararası kara taşımacılığının yüzde 40’ını Ro-Ro hatları ile sağlıyor. Yani uluslararası kara nakliyecisinin Avrupa taşımalarında kullandığı en önemli hatlardan birini Ro-Ro oluşturuyor. Türkiye’de Ro-Ro taşımacılığı denince akla gelen ilk firma olan DFDS Akdeniz İş Birimi, uluslararası nakliyecilere Ro-Ro taşımacılığı dışında demiryolu taşımacılığı hizmeti de sunuyor. Yeşil Lojistikçiler olarak güçlü bir intermodal taşımacılık altyapısına sahip olan DFDS Akdeniz İş Birimi Başkanı Lars Hoffmann’a DFDS’nin şu anki konumunu, gelecekle ilgili planlarını, yeşil taşımacılık hedeflerini ve yeni hat projelerini sorduk. İşte DFDS Akdeniz İş Birimi Başkanı Lars Hoffmann’ın sorularımıza verdiği cevaplar…

DFDS Akdeniz İş Birimi olarak şu an kaç hatta Ro-Ro taşımacılığı yapıyor? Yeni hat açılması ile ilgili bir planınız var mı? Varsa bu hat hangisi olacak?

Pendik, Yalova, İzmir, Ambarlı ve Mersin limanları ile Türkiye’deki operasyonlarını yürüten DFDS Akdeniz İş Birimi, İtalya’da Trieste ve Bari, Yunanistan’da Patras, Fransa’da Sète ve Marsilya ve de Kuzey Afrika’da Tunus limanlarından hizmet veriyor. DFDS Akdeniz İş Birimi, Türkiye’nin bütün bölgelerinde faaliyet gösteren işletmelerin ve uluslararası taşımacılık firmalarının Avrupa’da İtalya, Yunanistan, Fransa, Almanya, İngiltere ve Kuzey Afrika pazarlarına en hızlı ve güvenli şekilde ulaşmasını sağlıyor. Son olarak da Nisan ayında hizmete giren İzmir – Sète hattı ile Türkiye ve Avrupa arasındaki güvenli ve hızlı taşımacılık çözümlerine bir yenisini daha ekledik.

Bu yıl 5. yılınızı kutluyorsunuz. Bu 5 yıllık dönemde hedeflerinize ulaştınız mı?

DFDS Akdeniz İş Birimi olarak gemi sayımızı sadece 5 yılda 12’den 21’e çıkardık. Aynı zamanda güçlendirdiğimiz intermodal altyapımız ile Türkiye ve Avrupa arasındaki güvenli ve hızlı taşımacılık çözümlerini de sürekli geliştiriyoruz. 2018 yılında yalnızca Trieste limanına hizmet verirken bugün Fransa’nın Séte, Marsilya ve Tunis limanlarına da taşımacılık hizmeti sunuyoruz. 2021 yılında gerçekleştirdiğimiz primeRail satın alması ile demiryolunu da hizmet ağına katarak çevreci ve sürdürülebilir taşımacılık çözümlerini geliştirdik. Bu yıl içinde nisan ayında hizmete giren İzmir – Sète hattı ile de Türkiye ve Avrupa arasındaki güvenli ve hızlı taşımacılık çözümlerine bir yenisini daha ekledik.

İzmir’den Londra’ya 7 günde ulaşım sağlıyoruz. DFDS müşterilerine Güney Marmara, Ege ve tüm Anadolu bölgelerine çıkış ve varış yapacak yüklemeleri için transit süre ve maliyet avantajı sağlayacak olan İzmir-Sete rotası, pazar günü haftada bir sefer şeklinde düzenleniyor.

1000’İN ÜZERİNDE ÇALIŞAN

DFDS, müşterilerine sunduğu üstün hizmet kalitesinin en önemli belirleyicisi olan çalışan sayısını Akdeniz İş Birimi’nin faaliyete geçtiği 2018 yılından beri sürekli arttırarak istihdama da katkı sağladı. DFDS Akdeniz İş Birimi’nin, Türkiye, Fransa ve İtalya’daki operasyonlarında görev alan 1000’in üzerinde çalışanı bulunuyor.

DFDS Akdeniz İş Birimi olarak 5. yılımızda, müşterilerimize, çalışanlarımıza ve iş ortaklarımıza sağladığımız faydayı en üst seviyeye çıkarmak için hizmetlerimizi sürdürülebilirlik, teknoloji ve inovasyona da yatırım yaparak genişletmeyi sürdürüyoruz.

"INTERMODAL ÇÖZÜMLER PANDEMİ SÜRECİNDE BÜYÜK ÖNEM KAZANDI"

Pandemi döneminde Türk lojistikçilerinin işlerinde artış oldu. Bu artışın size yansıması nasıl oldu?

Deniz ve demiryolu taşımacılığını birleştiren intermodal çözümler, pandemi sürecinde daha da büyük önem kazandı. Bu doğrultuda DFDS Akdeniz İş Birimi olarak Ro-Ro ve demiryolu taşımacılığını birleştiren intermodal taşımacılık çözümlerine daha fazla yatırım yapıyoruz. DFDS’in Trieste liman terminalinden geçen tüm yük hacimlerinin yaklaşık yüzde 50'si bugün Avrupa'daki noktalara demiryolu ile taşınıyor.

Pandemi döneminde sadece ticari faaliyetlere değil KSS (Kurumsal sosyal sorumluluk) projelerine de odaklandık. Bu kapsamda 2021’de, KAGİDER ile iş birliği içinde yürüttüğümüz "Kadın İçin Taşıyoruz" adlı kurumsal sosyal sorumluluk projesi ile kadın girişimcilerin ürünlerini deniz yoluyla Avrupa ve Kuzey Afrika'ya taşıdık ve bu amaçla 24 sefer düzenlendik.

Ro-Ro dışında terminal ve tren hizmeti de sunuyorsunuz. Bu hizmetlerden biraz bahseden misiniz? Hangi hatlarda tren hizmetiniz var? Yeni tren hatları açma planınız var mı?

Feribot seferlerimiz ve lojistik hizmetlerimizle birlikte demiryolu taşımacılığına olan talebin giderek arttığını görüyoruz. 2021’de gerçekleştirdiğimiz şirket satın alması ile demiryolunu da hizmet ağımıza katarak çevreci ve sürdürülebilir taşımacılık çözümlerimize bir yenisini daha ekledik. DFDS Akdeniz İş Birimi’nin Ro-Ro ve demiryolunu birleştiren operasyon ağı, Türkiye ile İngiltere arasında bir köprü vazifesi görüyor ve bu sayede yurtdışı pazarlarda faaliyet gösteren firmalara İngiltere pazarında hız ve sürdürülebilir rekabet imkânı yaratıyor.

Pendik, Yalova, İzmir, Ambarlı ve Mersin limanları ile Türkiye’deki operasyonlarını yürüten DFDS Akdeniz İş Birimi, İtalya’da Trieste ve Bari, Yunanistan’ın Patras, Fransa’nın Séte ve Marsilya limanları, Kuzey Afrika’da ise Tunus limanlarına taşımacılık hizmetleri sunuyor. Ayrıca Avrupa’nın önemli pazarlarına bu limanlardan tren yolu ile intermodal hizmet çözümleri sunarak Türk ihracatçısını Avrupa’ya bağlıyoruz.

Terminaller konusunda bir önemli yatırımımız da 2022’nin kasım ayında Pendik Limanı’nda hayata geçen Terminal Yönetim Sistemi (GTMS). GTMS ile limana giriş yapan her araç sistemde kayda alınıyor aracın taşıdığı yük tiplerine göre araca sistem tarafından otomatik olarak bir park pozisyonu atanıyor. Ayrıca günlük Ro-Ro seferleri için kaç ünite tipi ve kaç yükün rezervasyonlu olduğu, araçların kaçının sahada olduğu ve ne kadar aracın henüz limana giriş yapmadığı gibi detaylar görüntülenebiliyor. Bu bilgilere göre yükleme planları sistem üzerinden pratik bir şekilde oluşturuluyor.

"VOLVO TRUCKS'TAN 125 ADET ELEKTRİKLİ KAMYON SİPARİŞ ETTİK"

Avrupa Yeşil Mutabakatı Ro-Ro taşımacılığını nasıl etkiliyor? Yeşil taşımacılık konusunda neler yapıyorsunuz?

Günümüz dünyasında tüketiciler sadece son ürüne değil aynı zamanda firmaların sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk alanlarındaki performanslarına da odaklanıyor. Bizim de hem kara hem deniz yolu taşıması yapan sektör lideri bir lojistik şirketi olarak müşterilerimizin daha yeşil bir dünyada yaşama taleplerini karşılama yükümlülüğümüz olduğuna inanıyoruz.

Bu kapsamda DFDS olarak sektörün ve hepimizin geleceği için gemilerimizin daha uzun süre daha verimli çalıştırılmasını sağlayan yeni teknolojik gelişmelerden faydalanarak, sürdürülebilir ekonomiyi desteklemeye ve doğal kaynakların daha verimli kullanılmasına destek olmaya devam ediyoruz. Karbon emisyonlarını azaltmak için hem kısa hem de uzun vadeli eylemlere odaklanan 2 parçalı bir iklim stratejisi ile ilerliyoruz. Sürdürülebilirlik vizyonu ile çevresel ayak izimizi kademeli bir şekilde azaltarak 2050 yılına kadar iklim nötr olmak için çalışıyoruz. Kısa vadeli hedefimiz, 2030 yılına kadar karbon (CO2) emisyonlarını yüzde 45 azaltmak.

DFDS ve Volvo Trucks iş birliği ile Vera elektrikli otonom araç projesi yürütülüyor. Denizcilik ve otomotiv sektöründe bir ilk olarak hayata geçirilen otonom araç deneme çalışmalarında 7 Türk çalışanımız uygulamayı geliştirmekte. Bu proje hayata geçtiğinde sürdürülebilirlik, karbon salınımı ve yeşil taşımacılık çözümleri alanında bir kilometre taşı olacaktır. Yine Volvo Trucks ile ortak bir başka proje daha hayata geçirdik. Sektörün elektrikli karayolu taşımacılığına geçişini hızlandırmaya tamamen kararlıyız ve şimdiden Volvo Trucks'tan 125 adet elektrikli kamyon sipariş ettik.

"İLK YEŞİL GEMİMİZİ, EN GEÇ 2025’TE SUYA İNDİRMEYİ HEDEFLİYORUZ"

Ayrıca ilk yeşil gemimizi, en geç 2025’te suya indirme hedefimiz var. Bunlara ilaveten bir taşımacılık şirketi olarak kullandığımız elektriği, rüzgâr ve güneş gibi yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlamaya çalışmak amacıyla yatırımlar yapıyoruz.

DFDS bünyesinde Yeşil Koridor olarak adlandırdığımız ve bir yükün çıkış noktasından varış noktasına kadar olan sürecin tamamının sıfır karbon emisyonu verecek şekilde yeşil teknoloji kullanarak tamamlanmasını amaçladığımız projelerimiz var.

Sürdürülebilir bir dünya için inovasyonlardan yararlanmak kaçınılmaz. Daha yeşil gemiler, kamyonlar, TIR’lar, pil sistemleri, farklı enerji modları (Hidrojen, Amonyak, Metanol) gibi teknolojiler olmadan sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak mümkün değil.

Kaynak: yesillojistikciler.com