utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
"ORTA KORİDOR’DA ÜLKEMİZİN KONUMUNU GÜÇLENDİRECEĞİZ"
"ORTA KORİDOR’DA ÜLKEMİZİN KONUMUNU GÜÇLENDİRECEĞİZ"
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
05.03.2024
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, 2028 yılında 1 trilyon 589 milyar dolar milli gelire, 17 bin 554 dolar kişi başına gelire ulaşmayı amaçladıklarını anımsatarak, "Orta Koridor’da bulunan ülkemizin konumunu daha da güçlendirmek için Bakü-Tiflis-Kars Hattı’na ek olarak Zengezur Koridorunun açılması büyük öneme sahip. Diyarbakır’ı ise bölgesinde lider, refahın her alanda hissedildiği bir dünya kenti, marka şehir olana kadar çalışacak, eser siyasetimizle Diyarbakırlı kardeşlerimize hizmet etmeye devam edeceğiz" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bir dizi proram için geldiği Diyarbakır’da Diyarbakırlı iş insanları ile bir araya geldi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde; Türkiye’nin yatırım, istihdam, üretim ve ihracat yoluyla büyümesin ilkelerine bağlı kalarak, yeni başarılara imza attıklarını söyleyen Uraloğlu, "Türkiye Yüzyılının ilk yılında, yaklaşık 256 milyar dolarlık ihracatla Cumhuriyet tarihimizin rekorunu kırdık. 81 ilimiz gibi Diyarbakır’ımız da Diyarbakırlı iş insanlarımız da Türkiye'nin uluslararası rekabet gücünün gelişmesi ve ülkemiz ekonomisinin güvenli ve istikrarlı bir ortamda büyümesine yönelik çok önemli katkılar yapmıştır. Birçok sektörde Diyarbakır, Güneydoğu Anadolu’nun en büyük ihracat merkezlerinden biri olmuştur" dedi.
"100 Yıllık İşlerin 22 Yıla Sığdı"
Uraloğlu, 12'nci Kalkınma Planı çerçevesinde 2028 yılında 1 trilyon 589 milyar dolar milli gelire, 17 bin 554 dolar kişi başına gelire ulaşmayı amaçladıklarını anımsatarak, Türkiye’nin 22 yılda küresel bir güce, dünyada sözü dinlenen bir ülkeye dönüştüğünü ifade etti. 100 yıllık işlerin 22 yıla sığdığını ifade eden Uraloğlu, "Bu nedenle aziz milletimiz de her seçimde Sayın Cumhurbaşkanımızı destekleyerek ‘Durmak yok, yola devam’ dedi. Baktık ki, Türkiye’nin çok hizmete ihtiyacı var, yürümek yetmeyecek, koşmaya başladık. Temeller atıp bitirilemeyen yollar, ışığa çıkamayan tüneller, inşa edilmeyen köprüler dönemini kapattık. Akla hayale sığmayacak vaatler verip, her şeyi unutma dönemini sona erdirdik. Geçit vermez dağları delerek, vadileri, boğazları köprü ve viyadüklerle geçerek Türkiye’nin her tarafını erişilir ve ulaşılır hale getirdik. Çünkü güçlü bir ulaşım altyapısı; ekonomik büyümenin birincil şartıdır" diye konuştu.
"Zengezur Koridoru ile Orta Koridoru Destekleyecek"
Bakan Uraloğlu, Yapılan her yeni yolun istihdama, üretime, ticaret ve kültür hayatına önemli katkı sağladığını vurguladı. Son 22 yılda ülkenin ulaşım ve iletişim altyapısına 275 milyar dolar yatırım gerçekleştirdiklerinin altını çizerek bu kapsamda uluslararası projelere de önem verdiklerini anlattı. Basra Körfezi’ni Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlayacak Kalkınma Yolu Projesinin de büyük öneme sahip proje olduğunu anlatan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu proje ile Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden Irak’ın güneyinde inşa edilmekte olan FAV Limanına gelecek yüklerin, bin 200 kilometrelik çift yönlü otoyol ve demiryolu inşa ederek Türkiye’ye ulaşmasını planlıyoruz. Irak'tan başlayıp Ovaköy'den Türkiye'ye gelen bu yeni uluslararası koridor sayesinde Güney Asya ve Orta Doğu’yu; Avrupa, Kafkasya ve Kuzey Afrika’ya yeni bir güzergah üzerinden bağlayacağız. Kuzey-güney koridorunda bölgemiz için hayati bir bağlantı da tesis etmiş olacağız. Yine, Orta Koridor’da bulunan ülkemizin konumunu daha da güçlendirmek için Bakü-Tiflis-Kars Hattı’na ek olarak Zengezur Koridorunun açılmasının da kritik bir öneme sahip olduğunu biliyoruz. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ile birlikte, Zengezur Koridoru orta koridorun gelişimini daha da destekleyecektir. 224 km uzunluğundaki Kars – Aralık – Dilucu kesiminin ihalesini geçtiğimiz günlerde gerçekleştirmiştik. Geçtiğimiz yıl hizmete aldığımız Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı, daha sonrasında ise planlanan Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars demiryolu projeleriyle birlikte Dilucu ile Ankara arasındaki demiryolu bağlantısı sağlanmış olacaktır."
"57 Milyar TL Yatırım"
Uraloğlu, Diyarbakır’ın bölgenin en önemli üretim ve ihracat merkezlerinden biri olduğuna işaret ederek, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Diyarbakır’ın ulaşım ve iletişim altyapısı için 57 milyar 652 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini vurguladı. 44 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 456 kilometreye, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 2 kilometreden 285 kilometreye çıkardıklarını da belirten Uraloğlu, Diyarbakır-Mardin Yolu, Diyarbakır-Şanlıurfa Yolu gibi birçok önemli karayolu projesini de hizmete aldıklarını anlattı. Bakan Uraloğlu, Diyarbakır’da proje tutarı 15 milyar 618 milyon lira olan 12 ayrı karayolu projesine daha devam ettiklerinin de altını çizdi.
"Elazığ-Diyarbakır Hızlı Tren Hattı’nda Yüzde 75 İlerleme"
Diyarbakır’ın havayolu ve demiryolu gibi diğer ulaşım türlerinde de gelişmesi için çok önemli yatırımlar gerçekleştirdiklerine de değinen Uraloğlu, Diyarbakır’ın tüm demiryolu ağını yenilediklerini ve Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesini iltisak hattı yaparak demiryolu ağına bağladıklarını anlattı. Diyarbakır’ı saatte 200 kilometre hızla Elazığ’a bağlayacak Elazığ-Diyarbakır Hızlı Demiryolu projesinin etüt çalışmaları devam ettiklerini hatırlatan Uraloğlu, "Yüzde 75 fiziki ilerleme kaydettik, 2024 yılı Eylül ayında tamamlanmayı hedefliyoruz. 70 km uzunluğa sahip olan Ergani-Leylek-Diyarbakır-Bozdemir kesiminde de mevcut durumda tek hat olan demiryolu hattının çift hatta çıkarılmasına yönelik projelendirme çalışmalarını sürdürüyoruz. Proje çalışmalarını da haziran ayında bitirmeyi planlıyoruz" dedi.
"2 Yeni Turistik Sefer"
Turistik Doğu Ekspresi’ne alternatif sunacak ‘Ankara-Diyarbakır’ ve ‘Ankara-Tatvan’ güzergahlarında çalıştırılacak iki yeni turistin hattın seferlerini Nisan ayında başlatmayı planladıklarını da kaydeden Bakan Uraloğlu, "1.051 kilometre hat uzunluğundaki Ankara-Diyarbakır-Ankara Turistik Treni 19 Nisan Cuma günü saat 15.55’te Ankara’dan seferlerine başlayacak. ‘Ankara-Diyarbakır’ seferinde Malatya’da 3 saat, Diyarbakır-Ankara seferinde ise Yolçatı’da 4 saat, Kayseri’ de 3 saat turizm amaçlı duracak. 1.262 kilometrelik Ankara-Tatvan-Ankara parkurunda işletilecek turistik trenimiz ise Ankara’dan 17 Nisan Çarşamba günü seferlerine başlayacak. Her iki turistik trenimiz de bölgenin turizm ve ticaret faaliyetlerine büyük katkılar sağlayacaktır. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun" dedi.
"Erbil Seferleri Başlıyor"
Diyarbakırlıların, Erbil uçuşlarının başlamasına yönelik taleplerinin de farkında olduklarını ifade eden Uraloğlu,
"Onunla ilgili çalışmalarımızı başlattık.
İnşallah bu ay içerisinde Erbil uçuşlarını da başlatmayı planlıyoruz" diye konuştu.
"Diyarbakır’ın ideoloji siyaseti yerine hizmete ihtiyacı var"
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin siyaset tarihinde, Diyarbakır her zaman etkin konumda olduğunu söyleyerek, Diyarbakır’ın bugün de siyaset sahnesinde aynı etkinliğini ve ağırlığını muhafaza ettiğinin ifade etti. Hizmet anlayışını her türlü siyasetin üzerinde tutuklarını vurgulayan Uraloğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
"Ama sizlerin de çok iyi bildiği üzere hükümetler de belediyeler de gelir geçer. Ama bu süreçte hizmet götürmezsen daha sonra ne izin kalır ne de adın. Bu nedenle diyorum ki, siyasi hesaplar yaparak, hizmet üretenlere kimse engel olmasın. Boğazın iki yakasını hala sadece iki köprüyle; Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler Köprüleriyle aşıldığını düşünün. Sizce trafik nasıl olurdu? İstanbul boğazı kaç saatte geçilirdi? Ya da aktif havalimanı sayımızı 26’dan 57’e çıkarmasak havayolu nasıl halkın yolu olacaktı? Tüm bu mega projelerimizle vatandaşımızın hayatını kolaylaştırdık. Diyarbakır’ın artık ideoloji siyaseti yerine hizmete ihtiyacı var, yatırıma ihtiyacı var. İstanbul’da, Ankara’da, İzmir’de ne varsa, Diyarbakır’da da o var ve olmaya da devam edecek. Diyarbakır’ı bölgesinde lider, refahın her alanda hissedildiği bir dünya kenti, marka şehir olana kadar çalışacak, Eser siyasetimizle Diyarbakırlı kardeşlerimize hizmet etmeye devam edeceğiz. İnşallah 31 Mart yerel seçimlerinde Diyarbakır Büyükşehir Belediyesiyle birlikte bütün ilçe belediye başkanlıklarına talibiz. AK Parti Büyükşehir Belediye Başkan Adayımız Mehmet Halis Bilden kardeşimizle birlikte planladığımız tüm projeleri birlikte hayata geçireceğiz. Dün açıkladığı gibi kendisinin 26 Projesi var. Biz de ona destek vereceğiz. Şunu unutmayın lütfen; bizim yerel yönetimlerle yapacağımız iş birliği, o şehre yapacağımız işin seviyesine ve miktarını artıracaktır."
Kaynak:
uab.gov.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans