utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
VİZE SORUNU TÜRKİYE'NİN DIŞ TİCARETİNİ TEHDİT EDİYOR
VİZE SORUNU TÜRKİYE'NİN DIŞ TİCARETİNİ TEHDİT EDİYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
05.04.2024
Uluslararası taşımacılık sektörünü uzun süredir olumsuz etkileyen vize sorunu derinleşerek devam ediyor. Schengen vizesi temininde sorun yaşayan uluslararası TIR şoförlerine iş insanları da eklendi. UTİKAD Başkanı Bilgehan Engin, Türkiye’nin dış ticaretini olumsuz etkileyen vize süreçlerindeki sorunların çözülmesi için gerekli adımların ivedilikle atılmasını talep ediyor.
Uluslararası karayolu taşımacılığında TIR şoförlerinin vize alımında yaşadığı zorluklar lojistik sektörünü çıkmaza sürüklerken uluslararası toplantı ve görüşmeler için vize talebinde bulunan iş insanları da vize temini süreçlerinde sorunlarla karşılaşıyor. Schengen vizesi başvurularının kapalı olması ve uzun sürelere yayılan değerlendirme süreci lojistik sektörüne ek olarak dış ticaretimizi de tehdit eder boyuta geldi.
"VİZE SÜREÇLERİNE ACİLEN ÇÖZÜM GETİRİLMELİ"
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, vize sorununun karayolu taşımacılığına olan etkisinin çözümünün zorunlu ve ivedi olduğunu belirterek, "Bugün gelinen noktada karayolu taşımacılığının küresel boyutta en önemli sorunlarından biri olan şoför eksikliğinin yanına vize alımında yaşanan sorunların eklenmesi sektöre ciddi zarar vermektedir. Schengen vizesi süreçlerinde yaşanan sorunlar Türk taşımacılık şirketlerinin uluslararası arenada rekabet gücünü düşürüyor ve pazar payını da azaltıyor. Kaldı ki bu sorun sadece Türkiye’nin Avrupa’ya yapacağı taşımalar için engel teşkil etmemekte aynı zamanda karayolu ağıyla erişebilen coğrafyalar ile yapılan ticarete de zarar vermektedir. Mal ticaretinin ve lojistik sektörünün temel unsuru olan karayolu taşımacılığında yaşanan vize sorununun bertaraf edilmesi için atılacak adımlar aciliyet arz etmektedir. Lojistik sektörü temsilcileri olarak sorununun ivedilikle çözülmesi konusunda girişim ve çalışmaların yapılmasını talep ediyoruz." dedi.
Gelinen noktada vize sorunun sadece TIR şoförleri ile sınırlı kalmadığının altını çizen Engin, "Schengen bölgesi ülkelerinin vize başvurularında iş insanlarımız da olumsuz etkileniyor. İş görüşmelerine, fuarlara ve kongrelere katılmak isteyen firma yöneticileri ve şirket ortakları randevu alamıyor. Uluslararası arenada iş ilişkilerini ve pazarlarını büyütmek isteyen girişimcileri vize sorunu engelliyor ve dış ticaretimiz de doğrudan olumsuz etkileniyor." dedi.
"SORUNUN KAPSAMI VE ETKİLERİ BÜYÜYOR"
Türkiye’nin jeopolitik konumunu vurgulayan UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Karayolu Çalışma Grubu Başkanı Cumhur Erzurumluoğlu, "Vize sorunu birbirleri için önemli ticari partnerler olan AB ve Türkiye arasında karayolu ile mal akışı önünde bir engel olarak durmaya devam ediyor ve bu sorun gittikçe büyüyor." dedi.
Vize başvurularında öngörülmesi imkansız süreçlerin söz konusu olmaya başladığını belirten Erzurumluoğlu "Birçok Schengen ülkesinin başvuruları kapalı ve ne zaman açılacağına dair bilgi verilmiyor. Açılan başvurular kısa zaman içerisinde doluyor. Vize başvurularının ne zaman sonuçlanacağını öngörmek de mümkün değil. Bir ayı bulan değerlendirme süreçleri uluslararası karayolu taşımacılık sektörünü zora sokuyor. Haftalarca süren değerlendirme sonucunda şoförlere kısa süreli vizeler veriliyor." dedi.
UTİKAD’ın sorunun takipçisi olacağını belirten Cumhur Erzurumluoğlu, "Karayolu taşımacılığının asli unsuru olan şoförlerin yaşadığı sorun doğrudan doğruya ihracatçımızın rekabetçi gücünü olumsuz etkiliyor. Malların serbest dolaşımını öngören Gümrük Birliği şoförlerin de serbest dolaşımını mümkün kılmalıdır." açıklamasında bulundu.
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans