utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
E-Ticaret ve E-İhracat
/
DHL ECOMMERCE, E-TİCARETTEKİ SON TRENDLERE İLİŞKİN RAPORUNU YAYIMLADI
DHL ECOMMERCE, E-TİCARETTEKİ SON TRENDLERE İLİŞKİN RAPORUNU YAYIMLADI
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
05.07.2024
Geçtiğimiz yıl ekim ayında MNG Kargo’yu satın alan DHL eCommerce, küresel Online Shopper Trends Report 2024’ün ilk sonuçlarını yayımladı. Rapor, dünya çapında online alışveriş tüketici davranışlarına dair önemli veriler sunuyor. 24 ülkeden 12 bin tüketiciyle yapılan bir ankete de yer verilen raporda elde edilen verilere dayanarak günümüz e-ticaret sektörünü şekillendiren trendlere odaklanılıyor. Rapora göre; sosyal ticaret, giderek artan popülaritesiyle dikkat çekerken, özellikle Asya bölgesi bu konuda öne çıkıyor.
Online Shopper Trends Report 2024 sonuçlarına göre, online alışveriş yapanların yüzde 57'sinin satın alma işlemlerini yapmak için akıllı telefonlarını kullandığı belirtiliyor. Shein ve Temu gibi uygulama tabanlı platformların, geniş ürün yelpazeleri ve uygun fiyatlarıyla küresel çapta büyük popülerlik kazandığına dikkat çekilen raporda ayrıca, yurt dışından alışveriş yapanların yüzde 65'inin satın alma işlemi öncesinde teslimat sağlayıcıyı bilmek istediği vurgulanıyor.
Rapora ilişkin açıklamalarda bulunan DHL eCommerce CEO'su Pablo Ciano, "Online Shopper Trends Report 2024; Amerika, Orta Doğu ve Afrika'dan Asya Pasifik ve Çin'e kadar tüm büyük pazarları kapsıyor. Bu nedenle, dünya genelinde çevrimiçi alıcıların davranışları hakkında kritik ve değerli içgörüler elde ediyoruz. E-ticaret pazarında ortaya çıkan trendleri, sosyal medya alışverişinin artan popülaritesini veya teslimat seçeneklerinin satın alma kararları üzerindeki etkisini anlayarak, hizmetlerimizi müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına uygun hale getirebiliriz. DHL eCommerce olarak dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarını karşılayabilmek, hizmetlerimizi uyarlamak ve olağanüstü çözümler sunmak adına iyi bir altyapıya sahibiz." dedi.
E-ticarette sosyal medyanın ve akıllı telefonların gücü
Online Shopper Trends Report 2024’e göre, sosyal ticaret e-ticaretin gelecekteki büyük trendlerinden biri haline gelecek. Sosyal medya platformları üzerinden yapılan satışların 2024 yılında tahmini 700 milyar dolar olması, 2030 yılında ise yaklaşık 12 katlık bir artışla 8,5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Asya bölgesi, sosyal ticaret trendinin öncüsü konumunda yer alırken; Çin’de sosyal medyada gerçekleştirilen alışverişlerin oranı yüzde 53'ü ve Tayland'da ise yüzde 59'u buluyor. Bununla birlikte, çevrimiçi alışveriş yaparken tercih edilen cihazlarda da bir değişim gözleniyor. Online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 57’si alışverişlerini akıllı telefonlarından gerçekleştirirken, bu trend ürünlerin sunumu ve online mağazaların yapısını etkileyecek sonuçlar doğuruyor.
DHL eCommerce tarafından yayımlanan rapora göre uygulama tabanlı pazar yerlerinin popülaritesi, Shein ve Temu'nun yarattığı etkiyle artış gösterdi. Shein, Birleşik Arap Emirlikleri, Fas ve Brezilya'daki tüketiciler arasında son derece popülerken, Temu ABD ve Hollanda'daki kullanıcılar arasında önemli bir iz bıraktı. Avrupa pazarına bakıldığı zaman Hollanda haricinde, Asya merkezli pazar yerleri henüz öncü bir konuma ulaşamazken, Zalando bu bölgede tercih edilen platformlar arasında dikkat çekti.
Teslimat hizmetleri e-ticaretin başarısında kritik bir faktör olarak öne çıkıyor
Günümüzde online alışveriş yapan tüketiciler özellikle uygun, esnek ve kullanışlı teslimat seçenekleri ararken maliyetler konusunda da yüksek bilince sahipler. Alışverişini yarıda bırakanların yüzde 41’i sebep olarak pahalı teslimat ücretlerini gösterirken, küresel alışveriş yapanların yüzde 65'i ise satın alma işleminden önce teslimat sağlayıcıyı bilmek istiyor.
Kaynak:
lojistikhatti.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans