Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / E-Ticaret ve E-İhracat / YK PLUS İLE EVDE KARGO BEKLEME DÖNEMİ TARİH OLDU

YK PLUS İLE EVDE KARGO BEKLEME DÖNEMİ TARİH OLDU

YK PLUS İLE EVDE KARGO BEKLEME DÖNEMİ TARİH OLDU23.07.2024Yurtiçi Kargo’nun dağıtım ağından ve başarı grafiğinden söz eder misiniz?
Yurtiçi Kargo hem araç sayısı hem de şube personel sayısı olarak Türkiye’nin en büyük özel kargo şirketidir. Toplam 33 aktarma merkezimiz bulunuyor. Bugün itibariyle 1200’ün üzerinde şube sayısına sahibiz.

Özellikle son yıllarda otomasyon sistemlerine yönelik ciddi yatırımlar yapıyoruz. Pandemiden bu yana birçok otomasyon merkezi inşa ettik ve etmeye devam ediyoruz. 2024 yılının hemen başında Eskişehir’de saatte 10 bin kargonun otomasyon sistemleriyle işlenerek hat araçlarına yüklendiği bir merkezi inşa ettik. Şimdi de Ankara’da saatte 50 bin adetten fazla kargo işleyebilen otomasyonlu transfer merkezimizi inşa etmeye başladık. Bu sayede zaten çok güçlü olduğu bilinen operasyon gücümüzü çok yüksek bir çıtaya çıkarmış olacağız.
Operasyon başarımızı en doğru ölçebileceği kaynaklardan birinin müşteri memnuniyeti olduğu kesindir. Bu bağlamda Yurtiçi Kargo’nun 5 sene üst üste Şikayetvar’da en yüksek müşteri memnuniyeti skoruna sahip olması ve bu alanda yapılan tüm hesaplamalarda birinci olmasının, başarı grafiğimizin hangi seviyede olduğunu gösterdiğini düşünüyoruz.

5 FARKLI YENİ TESLİMAT MODELİ

YK Plus çatısı altında e-ticaret alanına dönük ne tür çözümler sunuyorsunuz?
YK Plus çatısı altında, 5 adet çalışmamız bulunuyor. Bunlardan ilki YK Plus Taşıyıcı adını verdiğimiz, parça başı kargo dağıtımı yapan ekiplerimizden oluşuyor. Bu arkadaşlarımız standartlarını bizim belirlediğimiz kendi araçlarıyla kargo dağıtıyor ve gelir elde ediyorlar.
KTN adını verdiğimiz esnaflardan oluşan Kargo Teslim Noktalarımız var. Bu çalışmamızda mahalle esnaflarından, çiçekçilere kadar geniş bir yelpazede esnaflarımızla iş birliği yapıyoruz. Kargo Teslim Noktası olmak isteyen esnaf arkadaşlarımız bize başvuruda bulunuyorlar. Yapılan değerlendirme sonrasında uygun gördüğümüz iş yerlerini Kargo Teslim Noktası olarak tanımlıyoruz. İş yerinden teslim ettiği her kargo için bizden ödeme alıyor. Bu sayede müşterilerimiz dilerse evde olmadığı bir gün kargosu gelirse, bizi anlaşmalı olduğumuz esnafa yönlendirebiliyor. Bu çalışma ile hem müşterimizin mağduriyetini gideriyoruz hem de esnafa yeni bir gelir modeli yaratıyoruz.
7/24 müşterilerimize iade ve kargo teslimat hizmeti veren Akıllı Kargo Dolapları da YK Plus çatısı altında müşterilerimize hizmet veriyor. Bu çalışmada e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan müşterilerimiz, kargo teslim tarihinde evde olmayacaksa ya da kargosunun adresine gelmesini istemiyorsa, akıllı kargo dolaplarımızı tercih edebiliyor. Bu tercihini ister siteden alışveriş yaparken; isterse de bizim kendisine ilettiğimiz Kontrol Sende SMS’i ile gerçekleştirebiliyor.
Kontrol Sende ise teslimat sırasında kuryemizi takip edebilmeye, onu yönlendirebilmeye olanak sağlayan bir uygulamadır. Kısaca özetlemek gerekirse gönderisi Yurtiçi Kargo ile gelen bir alıcı, kendisine ilettiğimiz SMS üzerinden giriş yapabileceği sistemimiz ile kuryemizi yönlendirebiliyor ya da kargosunu henüz teslim almadan iade işlemini gerçekleştirebiliyor.

Son olarak, YK Plus altında Türkiye’nin en yoğun on kargo hattında 24 saat içinde teslimat garantisi veren YK Plus 24 ürünümüz bulunuyor.

E-İHRACATI YK FAST TRADE İLE KOLAYLAŞTIRDI

YK Fast Trade ile e-ihracat yapmak isteyen firmalara sunduğunuz avantajlar neler?
YK Fast Trade ile, uluslararası online satış yapan (e-ticaret) firmalara özel 25 Avrupa Birliği ülkesine giden gönderiler için uçtan uca premium dağıtım çözümü sunuyoruz.
Uçtan uca toplama, taşıma, uçuş, gümrük çıkış beyanı, varış ülke gümrük çekimi işlemlerini Yurtiçi Kargo olarak; yurtdışı varış ülke dağıtımlarını ise Geopost ile yönetiyoruz.

Geliştirdiğiniz ‘Kontrol Sende’ uygulamasıyla nasıl bir başarı sağladınız?
Biz Yurtiçi Kargo olarak normal işleyişimizin üzerinde bir operasyon kabiliyetine sahibiz. Hem teknoloji olarak hem de yatırımlarımız kapsamında mevcut hacmimizi bir anda iki katına kadar çıkarabilecek ve hiçbir sorun yaşamayacak noktaya gelmiş durumdayız. Dolayısıyla bu operasyon gücümüzü müşterilerimize sunuyoruz. Özetle bu uygulama doğrudan müşteri beklentilerini en üst düzeyde karşılayarak müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla geliştirdiğimiz bir uygulamaydı ve çok başarılı oldu.

EN BÜYÜK SORUN GÖNDERİ MALİYETLERİ

E-ihracat alanında karşılaşılan temel sorunlar ve bu sorunların çözümüne ilişkin önerileriniz neler?
E-ihracat alanındaki en temel sorunlardan biri küçük gönderiler için ortaya çıkan lojistik maliyetlerdir. Bunun sebebi hem gümrükleme işlemleri hem de yurt dışına kargo transfer ve dağıtım süreçlerinin olmasıdır. Doğal olarak Türkiye’deki iç taşıma maliyetlerinden daha yüksek...
Ayrıca e-ihracat yapmak isteyen işletmelerde bilgi ve belge eksiklikleri de ciddi sorunlar çıkarabiliyor. Eksik belgeyle ihraç edilmeye çalışılan ürünlerin gümrükten dönüşü de bir maliyet oluşturduğu için işletmeler bu maliyetler altında zorluk yaşayabiliyor.
En temel sorunlardan biri de e-ihracat kapsamında satılmış ürünlerin iadeleri ya da teslim edilememe durumlarıdır. Bu durumda ürün, alıcıya geri dönüyor ve işletmeler kargonun geri dönüşü için de bir maliyete katlanmak durumunda kalıyor.
Dolayısıyla e-ihracatı yapılmak istenen ürünün karlılığı çok iyi belirlenmeli ve işletmelerin gümrük süreçleriyle ilgili bir profesyonelden destek almalarını çok önemli buluyoruz.

Kaynak: lojistikhatti.com