utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
İKİNCİ EL KURUYÜK GEMİSİ, DENİZLERİN EN DEĞERLİ METASI OLDU
İKİNCİ EL KURUYÜK GEMİSİ, DENİZLERİN EN DEĞERLİ METASI OLDU
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
20.08.2024
İkinci el kuru yük gemisi kıymete bindi ve denizdeki en değerli meta haline dönüştü, doğal olarak da satış rakamları zirveye koşuyor. Clarksons Research'ün son verilerine göre, yıl içinde toplam 40,3 milyon dwt'lik 542 ikinci el kuru yük gemisi satıldı. Bu rakam 2023 yılı için öngörülen oranın %17 üzerinde ve 2021 yılında görülen rekor seviyedeki satış ve satın alma faaliyetini aşma yolunda ilerliyor.
Clarksons yakın tarihli bir raporunda, günümüz gemi fiyatlarının ne kadar sağlam olduğunu vurgulayarak, 10 yaşındaki bir VLCC veya capesize'ın 5 yıl önce 5 yaşındayken alacağı fiyatın önemli ölçüde üzerinde bir fiyata satılabileceğini açıkladı.
Clarksons'ın hesaplamalarına göre, Temmuz 2019'da beş yaşındayken 71 milyon dolara satın alınan bir VLCC, bugün 10 yaşındayken 85 milyon dolara satılacak ve faaliyet giderlerinden sonra 59 milyon dolar daha spot kazanç elde ederek toplamda 73 milyon dolar, yani orijinal varlık harcamasının %103'ü kadar getiri sağlayacak. Temmuz 2019'da 5 yaşında 37,5 milyon dolara satın alınan bir capesize, 10 yaşında 45 milyon dolara satılacak ve operasyon giderlerinden sonra 27 milyon dolar daha spot kazanç elde ederek toplamda 34,5 milyon dolar, yani ilk harcamanın %91'i kadar getiri sağlayacaktı.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans