utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Eğitim ve Etkinlikler
/
LOJİSTİK SEKTÖRÜ BÜYÜK BAĞLANTI İLE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK
LOJİSTİK SEKTÖRÜ BÜYÜK BAĞLANTI İLE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
25.09.2024
FIATA içinde çalışma grubu üyeliğinden başkanlığa giden 13 yıllık sürecinizi anlatır mısınız?
FIATA ile yolculuğum, Deniz Çalışma Grubu'na katılma ayrıcalığına sahip olduğum 2010 yılında başladı. O ilk günlerden itibaren yolum, lojistik sektörüne olan tutkum ve işbirliğine olan derin bağlılığım tarafından yönlendirilen istikrarlı ilerlemeyle işaretlendi. AFI – Hava Taşımacılığı Enstitüsü, Kongre Komitesi ve birkaç özel projede aktif olarak yer aldım. 2013 yılında FIATA'nın yönetim kurulunda Başkan Yardımcısı rolünü üstlendim ve sadece iki yıl sonra, 2015 yılında FIATA Avrupa Bölgesi Başkanı olarak atanmaktan onur duydum.
FIATA'nın misyonuna ve hedeflerine olan bağlılığım devam etti ve 2017 yılında FIATA Başkanlık kuruluna seçildim. O zamandan beri, her zaman organizasyonumuzun büyümesine ve ilerlemesine katkıda bulunmaya çalışarak Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak görev yaptım. Şimdiye kadar inanılmaz bir yolculuk oldu ve bu yolculuk boyunca aldığım güven ve destek için çok minnettarım. Ekim 2023'ten beri ise FIATA Başkanı olarak görev yapıyorum.
FIATA ÖNCÜ ROL ÜSTLENDİ
FIATA Başkanlığınız sırasında öncelik verdiğiniz alanlar ve uyguladığınız projeler neler oldu?
FIATA'daki başkanlığımın ilk yılında, lojistik sektörünün geleceği için çok önemli olduğuna inandığım birkaç temel alana odaklandım; işbirliği, sürdürülebilirlik ve inovasyon. Başlıca önceliklerimden biri, lojistik sektöründe daha güçlü bir küresel işbirliğini teşvik etmekti. Toplu uzmanlık ve kaynakları kullanmanın, dünya çapında daha bağlantılı bir lojistik ağı oluşturmaya yardımcı olmanın önemini vurguladım.
Sürdürülebilirlik de gündemimin temel bir unsuruydu. Sektörde daha çevre dostu uygulamalar için çabalamayı, lojistik operasyonlarının çevresel ayak izini azaltacak yenilikçi çözümler savunmayı amaçladım. Bu ayrıca yeniliğin önemiyle de bağlantılıydı; verimliliği artırmak, operasyonları düzene sokmak ve FIATA'nın sektör trendlerinin ön saflarında kalmasını sağlamak için yeni teknolojilerin geliştirilmesini ve benimsenmesini ilerletmek.
Projeler açısından, üyeler arasında daha fazla dijital işbirliğini teşvik ederek yük taşımacılığı süreçlerinin dijitalleştirilmesini iyileştirme girişimleri üzerinde çalıştık. Bu sadece operasyonel verimliliği artırmakla kalmadı, aynı zamanda FIATA'nın teknolojik gelişmelerin önünde kalarak lojistik sektöründe lider rolünü sürdürmesini sağladı.
Genel olarak, odak noktam lojistik sektörünü daha verimli, sürdürülebilir ve dayanıklı bir küresel ağ haline getirmek için işbirliğinden ve inovasyondan yararlanmaktı.
FIATA Dünya Kongresi 2024'ün ana teması "Büyük Bağlantı" olarak belirlendi. Lojistikte "Büyük Bağlantı" denildiğinde ne anlaşılmalıdır? Lojistikte daha fazla bağlantı sağlayacak temel araçlar nelerdir?
Özellikle FIATA Dünya Kongresi 2024 bağlamında lojistikte "Büyük Bağlantı"dan bahsettiğimizde akla üç temel faktör geliyor; hız, maliyet tasarrufu ve büyük hacimleri idare edebilme yeteneği. Panama Kanalı, bu ilkelerin eylem halindeki en iyi örneğidir. Atlantik ve Pasifik Okyanusları arasındaki seyahat süresini önemli ölçüde azaltarak küresel deniz trafiğinde hayati bir rol oynuyor ve bu da nakliye şirketleri için hem zamandan hem de yakıt maliyetlerinden tasarruf sağlıyor. Kanal ayrıca, daha büyük hacimli kargoların uzun mesafelerde daha verimli bir şekilde taşınmasına olanak sağlayarak, küresel bağlantı için önemli bir araç haline geliyor.
Daha geniş lojistik manzarasında, "Büyük Bağlantı", malların ve hizmetlerin bölgeler arasında hızlı ve sorunsuz bir şekilde hareket ettiği küresel tedarik zincirlerinin gelişmiş entegrasyonunu ifade eder. Bunun gerçekleşmesi için birkaç temel araç ve teknoloji gereklidir:
1. Dijitalleşme: Blockchain, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve AI destekli sistemler gibi teknolojiler, lojistikte daha iyi izleme, daha hızlı veri alışverişi ve daha güvenli işlemler sağlar.
2. Sürdürülebilirlik Girişimleri: Alternatif yakıtlar veya enerji açısından verimli altyapı gibi çevre dostu uygulamalar, değişen bir dünyada lojistik ağlarının uzun ömürlülüğünü ve uyarlanabilirliğini sağlamak için daha önemli hale geliyor.
3. Çok Modlu Taşımacılık: Deniz, hava, demir yolu ve kara yolu gibi farklı ulaşım modlarının entegrasyonu, malların daha esnek ve verimli bir şekilde taşınabilmesini sağlar ve her modun güçlü yönlerinden yararlanarak hızı ve maliyetleri optimize eder.
Özünde, "Büyük Bağlantı", Panama Kanalı'nın deniz trafiği için yaptığı gibi, hızlı, verimli, uygun maliyetli ve büyüyen dünya ticaret hacmini idare edebilen küresel bir lojistik ağı oluşturmayı vurgular. Lojistik sektörü, teknolojik yeniliği ve sürdürülebilirliği benimseyerek küresel ölçekte bağlantısını geliştirmeye devam edecektir.
SAVAŞ DEĞİL REKABET
Birçok açıklamanızda koridor savaşlarına dikkat çekmişsiniz. Bunu biraz açabilir misiniz? Bu savaş nerede gelişiyor? Türkiye'nin bu bağlamdaki yeri ve önemi hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Bunu bir savaştan ziyade rekabet olarak çerçevelendirirdim. "Koridor rekabeti" dediğimde, büyük ekonomileri birbirine bağlayan önemli ticaret yolları ve ulaşım koridorları üzerinde artan küresel rekabetten bahsediyorum. Bu koridorlar bölgeler arası mal, enerji ve veri akışı için hayati önem taşıyor ve bunlar üzerinde kontrol veya nüfuz sağlamak birçok ülke için önemli bir jeopolitik odak noktası haline geldi.
Siyasi ve ekolojik aksaklıklar göz önüne alındığında, bu tür bir rekabet birkaç cephede yaşanıyor:
1. Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi (BRI): Çin, Avrasya, Afrika ve hatta Latin Amerika'daki altyapı projelerine yoğun yatırım yapıyor ve Asya'yı Avrupa ve Afrika'ya bağlayan yeni ticaret yolları yaratıyor. Bu projeler, özellikle kara ve deniz İpek Yolları, küresel ticaret dinamiklerini yeniden şekillendirmektedir.
2. Orta Koridor ve Rusya'nın Rolü: Rusya, Kuzey Koridoru aracılığıyla uzun süredir Avrasya lojistiğinde baskın bir oyuncu olmuştur. Ancak, Rusya-Ukrayna savaşı gibi jeopolitik sorunlar nedeniyle, Rusya'yı atlayan Türkiye'nin "Orta Koridoru" da dahil olmak üzere alternatif rotalar dikkat çekmektedir. Orta Koridor, Avrupa ve Asya'yı Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya üzerinden birbirine bağlamaktadır ve ülkeler Rus kontrolündeki rotalara alternatifler aradıkça giderek daha fazla önem kazanmaktadır.
3. ABD ve Avrupa Etkisi: ABD ve müttefikleri, küresel altyapıya yatırım yapmayı ve küresel altyapıya alternatif sunmayı amaçlayan Avrupa Birliği'nin "Küresel Geçit"i gibi kendi girişimlerini yaratarak Çin'in artan nüfuzuna karşı koymaya çalışıyor. Bri.
4. Enerji Koridorları: Petrol ve gaz boru hatları üzerindeki mücadele bu rekabetin bir diğer cephesidir. İster Hazar bölgesini Avrupa'ya bağlayan Güney Gaz Koridoru olsun, ister Türkiye üzerinden geçen çeşitli boru hatları olsun, enerji altyapısı ticaret koridorlarının stratejik önemini tanımlamada önemli bir rol oynar.
Son dönemde Kızıldeniz'in girişindeki siyasi huzursuzluklar nedeniyle Körfez Ülkeleri üzerinden, İsrail veya Türkiye üzerinden Avrupa'ya yeni koridorlar açılması düşünülüyor. Türkiye, Dubai, Katar, Irak ve Türkiye üzerinden Avrupa'ya "Kalkınma Yolu" adı altında yeni rotasını tanıttı.
Türkiye bu bağlamda benzersiz ve hayati bir konuma sahiptir. Avrupa, Asya ve Orta Doğu'nun kavşağında yer alan coğrafi konumu, onu enerji, ticaret ve ulaşım koridorları açısından önemli bir merkez haline getiriyor.
TÜRKİYE LOJİSTİK SEKTÖRÜ DÜNYA TRENDLERİNE DOĞRU İLERLİYOR
Dünya lojistik sektörünün gündeminde konuşulan öncelikli konular neler? Türkiye lojistik sektörünün gündemi dünya gündemiyle ne kadar uyumlu?
Küresel lojistik sektörünün gündemi, geleceğini şekillendiren birkaç acil konu etrafında dönüyor:
- Sürdürülebilirlik ve Yeşil Lojistik
- Dijitalleşme ve Teknoloji Entegrasyonu
- Dayanıklılık ve Tedarik Zinciri Kesintileri
- E-ticaret ve Son Adım Teslimatı
- Jeopolitik Sorunlar ve Ticaret Politikaları
Türk lojistik sektörü, küresel lojistik sektörüyle aynı endişeleri ve hedefleri paylaşıyor;
Jeopolitik Konum: Türkiye'nin Avrupa, Asya ve Orta Doğu'nun kesiştiği noktadaki stratejik konumu, onu bölgesel ve küresel ticarette kilit bir oyuncu olarak konumlandırıyor. Bu coğrafi avantaj, özellikle Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi (BRI) gibi projelerde bağlantıyı artırmaya yönelik küresel çabalarla örtüşüyor.
Sürdürülebilirlik: Türkiye, enerji açısından verimli uygulamalarla ulaşım altyapısını modernize etme çabaları da dahil olmak üzere giderek daha yeşil lojistik çözümlerini benimsiyor, ancak bu hız Batı Avrupa'ya kıyasla daha yavaş. Küresel sürdürülebilirlik hedefleriyle uyum, Türk şirketlerinin uluslararası pazarlarda rekabetçi kalabilmeleri için olmazsa olmazdır.
Teknolojik Entegrasyon: Türk lojistik firmaları verimliliği artırmak için giderek daha fazla dijital teknoloji benimsiyor. Ülkenin büyüyen e-ticaret pazarı, son mil teslimat çözümlerinin daha kritik hale gelmesiyle küresel eğilimleri yansıtıyor.
Gümrük ve Ticaret Kolaylaştırma: Birçok ülke gibi Türkiye de, özellikle AB ve diğer ortaklarla yapılan ticaret anlaşmaları bağlamında, gümrük prosedürlerini kolaylaştırmak ve küresel standartlarla uyum sağlamak için çalıştı. Bu çaba, Türkiye'nin ticaret engellerini azaltma ve sınır ötesi lojistiği iyileştirme küresel gündemiyle uyumunu destekliyor.
Genel olarak, Türkiye'nin lojistik sektörü küresel eğilimlere doğru ilerliyor.
Kaynak:
lojistikhattı.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans