utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Karayolu
/
TIR’LARIN 8 HAFTADA DÖNME ZORUNLULUĞU İPTAL EDİLDİ
TIR’LARIN 8 HAFTADA DÖNME ZORUNLULUĞU İPTAL EDİLDİ
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
05.10.2024
http://truckmobility-info.com portalında çıkan habere göre, 4 Ekim 2024 te, Lüksemburg'daki AB Adalet Divanı AB'nin tartışmalı Mobilite Paketi'nde önemli bir hüküm olan Mobilite Paketi'nin önemli bir hükmünü, kamyonların her sekiz haftada bir tescil eden ülkeye dönme zorunluluğunu iptal etti. Bu karar, Avrupa Birliği içinde ulaştırma düzenlemeleri ve işçi hakları konusunda devam eden tartışmalarda önemli bir konuya işaret ediyor ve Batı ve Doğu üye devletleri arasındaki derin gerilimleri vurguluyor.
2020 yılında kabul edilen Mobilite Paketi, kamyon sürücülerinin çalışma koşullarını iyileştirmek ve taşımacılık sektöründeki haksız rekabet uygulamalarını ele almak için tasarlandı. İşçilerin haklarını korumaya yönelik sürücü dinlenme süreleri ve ücret standartlarına ilişkin düzenlemeler de dahil olmak üzere çeşitli önlemler aldı. Batı Avrupa ülkeleri bu reformları işçi hakları için gerekli güvenceler olarak büyük ölçüde desteklerken, birçok Orta ve Doğu Avrupa ülkesi bunları kendi taşıma maliyetlerini arttırıcı, Batılı firmaları kayıran korumacı engeller olarak gördü.
Tır Şoförleri Eve Dönmek Zorunda
ABAD'ın kararı, Litvanya, Bulgaristan, Romanya, Kıbrıs, Macaristan, Malta ve Polonya da dahil olmak üzere birçok Doğu Avrupa ülkesinin Hareketlilik Paketine karşı yasal itirazda bulunmasının ardından geldi. Bazı hükümlerin, özellikle de kamyonların her sekiz haftada bir eve dönmesi konusundaki tartışmalı gerekliliğin, uluslararası nakliye şirketlerine aşırı yükler getirdiğini savundular.
Bu karar, AB'nin ulaştırma sektöründe adil rekabet ve işçi haklarının nasıl dengeleneceği konusunda devam eden tartışmada önemli bir ana işaret ediyor.
8 haftanın sonu
Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD), önemli bir kararla, Avrupa genelinde kamyon taşımacılığı endüstrisini düzenlemeyi amaçlayan bir dizi reform olan Mobilite Paketi'nin geçerliliğini büyük ölçüde onayladı. Ancak mahkeme, kamyonların her sekiz haftada bir operasyonel üslerine dönmelerini zorunlu kılan tartışmalı şartı iptal etti.
Mahkemenin sekiz haftalık iade kuralını iptal etme kararı, bu Doğu Avrupa ülkeleri için bir zafer olarak görülüyor. ABAD, AB yasama organının bu önlemin orantılılığını haklı çıkarmak için yeterli kanıt sağlamadığı sonucuna vararak, düşük maliyetli ülkelerdeki şirketleri araçların sık sık iade edilmesiyle ilişkili önemli operasyonel maliyetlerden etkin bir şekilde kurtardı.
Kabotaj ve diğer mobilite kurallar aynı kalıyor
İade kuralının iptaline ek olarak, mahkeme, diğer şeylerin yanı sıra, nakliye şirketlerinin ikinci nesil akıllı takograflar kurma zorunluluğu ve kabotaj operasyonlarına ilişkin kurallar gibi Mobilite Paketinin diğer kısıtlı hükümlerini de gözden geçirdi (ev sahibi bir ülkede yabancı bir taşıyıcı tarafından gerçekleştirilen taşımacılık gibi). ABAD, Mobilite Paketinin çoğunu onaylarken, araç iade kuralının iptali, Orta ve Doğu Avrupa nakliye şirketleri için önemli bir değişikliğe işaret ediyor. Daha önce, her sekiz haftada bir dönen kamyonlar genellikle kargosuz seyahat bilal yes¸il-2ediyordu ve bu da bazı AB ülkeleriyle eşit sera gazı emisyonlarına katkıda bulunuyordu.
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans