Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / TCDD TAŞIMACILIK 2024 KOORDİNASYON VE İSTİŞARE ÇALIŞTAYI YAPILDI

TCDD TAŞIMACILIK 2024 KOORDİNASYON VE İSTİŞARE ÇALIŞTAYI YAPILDI

TCDD TAŞIMACILIK 2024 KOORDİNASYON VE İSTİŞARE ÇALIŞTAYI YAPILDI24.12.2024Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Osman Boyraz, TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Ufuk Yalçın, Genel Müdür Yardımcıları Çetin Altun, Şinasi Kazancıoğlu, bölge müdürleri, daire başkanlarının katıldığı 2024 Çalıştay’ı, Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve tüm şehitlerimiz için saygı duruşu ve ardından İstiklal Marşı ile başladı.

Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Genel Müdür Ufuk Yalçın, ilkini geçen yıl gerçekleştirdikleri Koordinasyon ve İstişare Çalıştayı’nın ikincisinde 2024 yılının değerlendirmesini yapacaklarını ayrıca projeleri görüşeceklerini sorunlara çözümler arayacaklarının altını çizerek şunları söyledi:

"2024 yılında yaklaşık 266.8 milyon yolcu, 26 milyon ton yük taşıması gerçekleştirdik"

"2024 yılı faaliyetlerimizin özetine baktığımızda; 2024 yılında 25 Aralık 2024 itibariyle; yüksek hızlı trenler, konvansiyonel anahat trenleri, bölgesel trenler ve kent içi banliyö trenleri ile toplam 266,8 milyon yolcu, yurt içi ve uluslararası olmak üzere toplam 25,7 milyon ton yük taşıdık. Bu kapsamda; Yüksek hızlı trenlerin ilk işletmeye başladığı 2009 yılından bugüne kadar 93,9 milyon yolcu, Marmaray ile açıldığı tarihten bugüne kadar 1 milyar 247 milyon yolcu, Başkentray’da işletmeye alındığı 2018’den bugüne kadar toplam 106,2 milyon yolcu taşıdık."

" İstanbul’da Marmaray dışında toplam uzunluğu 51.5 kilometre olan metro güzergahında 14.7 milyon yolcu taşıdık"

Şirketlerinin İstanbul’da ayrıca Türkiye’nin en hızlı metrosu olan ve diğer metro hatlarıyla entegre olan İstanbul Havalimanı – Gayrettepe, yine metro projesinin devamı niteliğinde olan İstanbul Havalimanı- Halkalı etabının Arnavutköy’e kadar olan 14 kilometrelik kesiminde tren sürücülük, raylı sistem araçlarının bakımları ve ücretlerin toplanması hizmetlerini verdiklerini belirterek, "Toplam uzunluğu 51,5 kilometre olan bu güzergâhta 10 durakta günlük ortalama 26 bin yolcuya hizmet verilmektedir. Metro güzergâhında bugüne kadar yaklaşık 14,7 milyon yolcu taşıdık." dedi.

Kazlıçeşme ve Sirkeci istasyonları arasındaki yenilenen tarihi yüzeysel hat kesiminin ise 26 Şubat 2024 tarihinde işletmeye alındığını hatırlatan Yalçın," İstanbul‘da Marmaray hattına entegre olarak hizmet veren Sirkeci- Kazlıçeşme Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesiyle 8,3 kilometrelik bu güzergâhta yer alan 8 adet durakta günlük ortalama 10 bin yolcuya hizmet vererek bugüne kadar toplam 3,1milyon yolcu taşıdık." diye konuştu.

"Yerli ve milli üretimle araç filomuzu gençleştiriyoruz"

2024 yılı yük taşımacılığı ile yerli ve milli araç temini projelerini değerlendiren Yalçın, şunları söyledi:

"Sektör geneline bakılırsa 5,8 milyon tonu diğer özel demiryolu tren işletmecileri tarafından olmak üzere toplam 31,8 milyon ton yük taşıması beklenmektedir. Elektrikli araç parkımızın büyütülmesi, eski araçların yeni nesil verimli yerli ve milli araçlarla değiştirilmesi amacıyla TÜRASAŞ tarafından yerli ve milli imkanlarla üretilen 22 adet 160 kilometre/saat hız yapabilen ve 34 adet 225 kilometre/saat hız yapabilen toplam 56 adet Milli EMU temin edilmesi planlandı. Bu kapsamda, TÜRASAŞ’tan 2023 yılında 2 adet, 2024 yılı Şubat ayı sonunda 1 adet olmak üzere teslim alınan toplam 3 adet Yeni Sakarya Milli Elektrikli Tren Set Adapazarı-Gebze kesiminde hizmete verildi. Dördüncü setin teslim edilmesini bekliyoruz. Yine 225 kilometre/saat hız yapabilen setlerimiz ile ilgili TÜRASAŞ ile protokol imza aşamasını geldik. Yine TÜRASAŞ ile yapılan protokol kapsamında 95 adet Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Anahat Lokomot?nin 2027 yılına kadar temini planlandı. Dizel elektrikli araç parkımızı güçlendirecek 40 adet dizel anahat lokomoti?nin temin edilmesine yönelik çalışmalarımız ise devam etmektedir," dedi.

"Seyrüsefer Güvenlik Platformu Uygulaması ile daha emniyetli taşımacılık"

Yüksek hızlı demiryolu hatlarındaki ilave seferler ile inşası devam eden yüksek hızlı demiryolu hatlarında kullanılmak üzere YHT setlerinin teminine ilişkin çalışmalara devam edildiğini belirten Yalçın, güvenli ve emniyetli bir demiryolu işletmeciliği yapmak, istenmeyen olay ve kazaların önüne geçebilmek amacıyla Seyrüsefer Güvenlik Platformu Uygulaması başlatıldığına vurgu yaparak sözlerini şöyle sürdürdü:

" Bu uygulama ile lokomoti?erde bulunan kameralar sayesinde tren dizilerinin, çevrenin ve lokomoti?erin görüntüleri anlık olarak izlenebilmekte, makinistlerin uyku, yorgunluk, araçta bulunmama gibi durumları hakkında yapay zeka destekli bilgi ve uyarılar Ankara’da kurduğumuz Tren İzleme ve Koordinasyon İşletme Müdürlüğünde bulunan operatörler tarafından değerlendirilerek makinistlere gerekli uyarılar ve bildirimler yapılmaktadır."

Bilgi ve teknoloji çağının gerektirdiği çalışmalara önem verdiklerini hatırlatan Yalçın, Kaynak Planlama ve Büyük Veri Analitiği Projesi ile araç ömrü ve motor verimliliğinin artırılmasının amaçlandığını söyledi.

"Günde 65 bin biletleme işlemi yapılıyor, internet sitesi ve mobil uygulama yenilendi"

Günde yaklaşık 65 bin biletleme işlemi gerçekleştirildiğine dikkati çeken Genel Müdür Ufuk Yalçın, Yolcu Taşıma Platormu (YTP) Projesi ile 2023 yılı başında bilet satış internet sitesi ve mobil uygulamanın yenilendiğini, ayrıca yolcu taşımacılığını tamamlayan ve otel rezervasyonu, araç kiralama gibi ek gelir getirici diğer unsurların bilet satış sistemine entegrasyonunun amaçlandığını belirtti.

Faaliyetlerin daha verimli hale getirmek ve müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla tüm birimleri kapsayacak Entegre Kalite Yönetim Sistemlerinin kurulması ve serti?kalandırılması çalışmalarının da devam ettiğini açıklayan Yalçın, ayrıca "Ülkemizin 2053 net sıfır emisyon hede? kapsamında demiryolu yük ve yolcu taşımacılığının artırılması hede? yanında, Genel Müdürlüğümüz emisyonlarının azaltılmasına yönelik olarak TCDD Taşımacılık A.Ş. Enerji Yönetimi ve İklim Değişikliği Eylem Planı’nda son aşamaya gelindi." dedi.

Hedefleri nicel olarak tanımlamanın yeterli olmadığına vurgu yapan Yalçın, sözlerini şöyle bitirdi:" Müşteri memnuniyeti, vaktindelik, güven gibi nitel hede?eri de koyarak Şirketimize değer katacak ve her anlamda prestij kazanmamıza sebep olacak çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bugün çalıştayımıza teşrif eden Bakan Yardımcımız Osman Boyraz’a teşekkür ederim. Çalıştayın hayırlı olmasını dilerim."

"Başarı uzun soluklu bir yarıştır. İrade, aşk, gayret, mücadele lazım"

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Osman Boyraz da demiryollarının yüz yılı aşan köklü bir tarihe sahip olduğunu, böylesine müstesna bir kurumda görev yapmanın herkese nasip olmadığını hatırlatarak şunları söyledi:

"1950-2000 yılları arasında nekahat dönemi yaşayan demiryollarımız son 22 yılda büyük bir değişim yaşıyor. Tüm hatlar neredeyse yeniden yapıldı, yüksek hızlı demiryolu hatları inşa edildi ve ülkemizin dört bir köşesinde yeni demiryolu hatlarının inşası devam ediyor. Hedefimiz demiryolu hat uzunluğunu 30 bin kilometrelere, yolcu ve yük taşımacılığını daha da yukarlara çıkarmak. Başarı uzun soluklu bir yarıştır. Her yıl revize edeceğiz. İrade lazım, aşk lazım, gayret, mücadele, çaba lazım. Rutinin dışına çıkacağız. Sizlerde bu heyecanı çoşkuyu görüyorum. Zaman zaman yine biraraya gelip değerlendirmeler yapacağız, daha iyi, daha güzele ulaşmak için hep birlikte çalışacağız. Herkese teşekkür ediyorum."

Kaynak: tcddtasimacilik.gov.tr