utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
PAKİSTANDAN İLK TREN GELDİ
PAKİSTANDAN İLK TREN GELDİ
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
26.08.2009
Türkiye- İran ve Pakistan demiryolunun hayata geçmesiyle birlikte, deneme seferi yapan ilk konteyner blok treni, Van'dan Türkiye'ye giriş yaptı.
Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT) üyelerini demiryoluyla birbirine bağlamayı öngören 6 bin 500 kilometrelik İslamabad-Tahran-İstanbul demiryolunun hazır hale gelmesiyle birlikte, Pakistan'ın İslamabad şehrinden yola çıkan konteyner blok treni, Van'ın Saray ilçesi Kapıköy sınır kapısından Türkiye'ye ulaştı.
İslamabad'tan İran'ın başkenti Tahran'a gelen tren, gece saat 01.00 sıralarında Van'a ulaştı. Trene yol boyunca EİT sekreteryasından Hooman Fatehi, Uluslararası Temsilci Konstabtinos Alexso Poulos, Pakistan Demiryolları Trafik Müdürü Jam Başhir Ahmad, İran Demiryolları Dış İlişkiler Uzmanı Hadi Ghanbarı Bonab ile Türkiye Demiryolları Hareket Daire Başkan Yardımcısı Muhammed Atılcan refakat etti.
Türkiye demiryolları (TCDD) Hareket Daire Başkan Yardımcısı Muhammed Atılcan, İran Kerman-Zahedan hattının, 500 kilometresi İran tarafından yapılarak İslamabat tren hattının, İran üzerinden İstanbul'a bağlanmış olduğunu, bu yolun açılmasıyla Pakistan'ın İran ve Türkiye üzerinden Avrupa ile demiryolu irtibatının sağlandığını bildirdi. Atılcan, şu bilgileri verdi:
“Bu hat, Pakistan'da devlet erkanının katılımı ile yapılan açılış töreniyle hizmete girdi. Deneme treninin geri dönüşü ise eylül ayı içinde gerçekleşecek. İslamabad-İstanbul arasındaki parkur yaklaşık 6 bin 500 kilometrenin üzerindedir. Yolculuk süresi ise 3 ülkenin de yaptığı zaman çizelgesinde yaz mevsiminde 13 gün olarak belirlendi. İleride bu daha da kısalabilir. Trenin tanıtımını bugüne kadar iyi yapamadık. Avrupa ülkelerinden İslamabad'a deniz yolu ile 40-45 günde ulaşılırken, tren yolu ile bu 13 günlük gibi kısa bir süreye iniyor. Şu an tren taşımacılığında 2 büyük firma bize müracaat etti. Ulaşım fiyatının deniz yolu taşımacılığına göre yüksek ve zaman olarak iyi olduğunu söylediler. Bu tren hattı, 3 kardeş ülkenin ekonomilerinin yanı sıra birbirlerine yakınlaşması yönünde önemli bir simgedir.”
Van İskelesinden Van feribotuna geçirilen tren saat 03.00 sıralarında Tatvan'dan hareket etti. Tren, Tatvan'dan İstanbul'a devam edecek.
13 GÜNDE İSTANBUL'DAN İSLAMABAD'A
Kerman-Zahedan demiryolu hattının tamamlanması ve Türkiye-Pakistan arasında doğrudan demiryolu irtibatı sağlanmasından sonra Türkiye (TCDD), İran (RAI) ve Pakistan Demiryollarının (PR), Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT) bünyesinde yürütülen çalışmaları sonucunda, İslamabad (Pakistan) ile İstanbul arasında konteyner treninin işletilmeye başlatılması kararlaştırılmıştı.
Türkiye, İran ve Pakistan arasındaki ekonomik ve ticari işbirliğine katkı sağlayacağı düşünülen İslamabad-Tahran-İstanbul arasında sefere konulan konteyner blok treni, ilk deneme seferine Pakistan;ın da bağımsızlık günü olan 14 Ağustos;ta törenle İslamabad;dan başlamıştı.
İslamabad-Tahran-İstanbul arasında işleyecek olan blok konteyner treni ile Pakistan;dan Türkiye'ye, tekstil ürünleri (iplik, konfeksiyon, deri), pamuk, medikal el aletleri, oyuncaklar, oyun ve spor malzemeleri taşınırken, Türkiye'den Pakistan;a ise makine ve makine parçaları, kimyasal ürünler, kağıt ve kağıt ürünleri, oto yedek parçaları, tarım aletleri vb. yüklerin ihracatının gerçekleştirilmesi bekleniyor.
Kaynak: Hürriyet Gazetesi
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans