Liman-İş Sendikası İskenderun Şube Başkanı Edhem Uslu, hizmetteki sıkıntıların çözümü için İskenderun Limanı'na yatırım yapılarak modernize edilmesi ve personel eksikliğinin giderilmesi gerektiğini söyledi.
Uslu, limanda geçen yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 35 artış gösteren yükleme-boşaltma, bu yılın aynı dönemine göre değişiklik olmadığını, bunun da limanın çalışan sayısının az, araç ve ekipmanlarının günümüz ihtiyaçlarına yetersiz kalmasından kaynaklandığını bildirdi.
Limanda işlerin mevcut personel sayısına göre yoğun olduğunu belirten Uslu, ''355 personelimizle yoğun çalışıyoruz. Çalışan sayımız yetersiz. Ekipmanlarımız eski, her biri 30 yaşından büyük. Ömrünü doldurmuş araçlarla iş yapmaya çalışıyoruz. Bu limana yatırım ve personel takviyesi şart'' dedi.
TCDD İskenderun Limanı'nın bu ortamıyla dünya standartlarını yakalayamayacağını savunan Uslu, 1990'lı yıllarda yaklaşık bin 500 personel bulunduğunu hatırlatarak, o dönemde çok rantabl hizmet üretildiğini söyledi.
Limana yatırım için destek beklediklerini anlatan Uslu, şöyle devam etti:
''Diğer limanlar dünya standartlarını yakalarken İskenderun Limanı ise geri kaldı. 1990'larda limanda aynı anda 20 gemiye hizmet verilir, 30 gemi de körfezde sıra beklerdi. Liman kapısından kent merkezine faytonlar turist çekerdi.
Ancak zamanla rantabl özelliğini yitirmesi nedeniyle şu anda personel sayımız 355'e düştü. İşlerin azlığından 53 personelimiz İzmir'e gönderildi. Bunların gittiği dönemde limanda iş azdı, ama şimdi arttı. 355 kişi ile işlere yetişemiyoruz. Şu anki iş yoğunluğuna göre 400 kişiye daha ihtiyacımız var. Özellikle yükleme ve boşaltma çalışanı ile vinç operatörü lazım.''
Limanın personel ve ekipman yetersizliğinin son 2 ayda çok hissedildiğini kaydeden Uslu, taşeronlaşma ile bunun çözümüne gidilmeye çalışıldığını söyledi.
Araç ve ekipmanların arızalı ve yetersiz olması nedeniyle, son 2 ayda gemilerin çoğunun başka limanlara gitmeye başladığını belirten Uslu, ''Biz sadece serdümen, formen ve vinç hizmeti veriyoruz, diğer işleri bizim kontrolümüzde, dışarıdan getirilen işçiler yapıyor. Düşük ücretle 24 saat çalışıyorlar. Çoğunun tecrübesiz olması kazaya davetiye çıkarıyor. Olası bir kaza da limanın itibarını sarsıyor'' dedi.
Kaynak:Lojiport