Ticaret Çin’de yeniden konuşlandı; bundan sonraki adımlar Hindistan ve Afrika için
FIATA’nın misyonu ve bu ekonomik kriz dönemindeki önemi nedir ?
İstatistikler kendi adına konuşur, halen FIATA, 100 aşkın ülkede Dernek,
ve 150 aşkın ülkede bireysel olarak 5.800 forwarding firmasının bünyesindeki üyeliği ile kıvanç duymaktadır. Bu geçtiğimiz yıl boyunca % 10’luk bir artışı ifade etmektedir. Konuların çözümü ve kolaylaşması yönünde, küresel olarak tanınan taşıma dokümanlarının oluşmasında, sektör eğitim programlarında ve en iyi uygulamalar konusunda küresel forwarding topluluğu FIATA’yı bir rehber olarak
kabul etmeyi sürdürürken, bu sayılar artmaya devam etmektedir.
Bu ekonomik krizde küresel forwarding pazarındaki değişim nasıl oldu ve bu küresel lojistiği nasıl etkileyecek ?
Geçtiğimiz yıllarda birleşmeler ve satın almalar birçok büyük çokuluslu firmanın büyümesini şahlandırdı. Bu arada orta ve küçük boy forwaderlar için fırsatların doğduğunu, ve yeni işletme ve personel alımına yöneldiğini yaşadık. Bu birleşmeler çalışanların bir kısmını gereksiz hale getirirken, büyük işletmelerin sağlayacağı avantajlar yönüyle algılamada bazı müşterilerin akıllarını çelmiştir.
Gidiş ve geliş yüklemelerinde kapasitelerin en dengeli ve mükemmel bir şekilde doldurulma çabasının sürdürülmesinin yaşandığı bir ortamda taşıyıcıların, navlunlarını arz ve talebe göre ayarlamaları gerekir. Kargo alanı bozulan bir mal gibidir ve telafisi şöyle yapılmalıdır. Piyasalardaki gevşemeden ötürü talepte daralma varsa, taşıyıcının kapasitesini azaltmasını bekleriz. Şayet bu mümkün değilse, mümkün olan kargoyu cezp etmek için navlunu düşürür. Kargo birlikleri, taşıyıcının getirisini arttırma sözü ile kurulmuş ise, zor piyasa koşullarında bata çıka mücadele eder, ama bunu yerine iyileştirilmiş hizmetler ve yükseltilmiş kargo hizmet ürünü sunabiliyor ise, durgun piyasa koşullarında bile üyelerinin bundan yarar sağlama durumunda olmalıdır.
Krize rağmen hangi bölge ve ülkeler ümit veriyor gibi ?
Çin, mücadele veren yoksul sınıflarından sanayi merkezlerine göç edip ülkenin yaptığı yatırımlardan fayda sağlamalarını öğütlerken, öte yandan Afrika’da muazzam yatırımlar yapmaktadır. Küresel ticaretin dinamiklerinde önemli bir değişime mi tanık
olmaktayız ? Gelecekte borusu ötenler Çin, Hindistan ve Afrika mı olacak ?
İnanılmaz şekilde ticaretin Çin pazarına yönlenmesine tanıklık ettik. Üretimin düşük maliyetli ülkelere kaydırılması yönündeki hareketin devam etmekte olduğunu rahatça söylerken, bundan sonra Hindistan ve Afrika’nın bundan yaralanacak gibi gözükmektedir. Ticaretten sağlanan ciddi gelirlerle artan zenginlikleri sonucunda bu ülkeler küresel politika ve ekonomide söz sahibi ya oldular ya da olacaklardır.
Forwarding firmaları için mesajınız nedir ?
Dünya Kongremiz, FIATA üyelerinin sektörümüzle ilgili birçok konuyu hem bölgesel hem de küresel düzeyde görüşmelerine imkan sağlayan bir buluşma mahalidir. Birçok bölgesel toplantıda ele alınan konular daha geniş çaplı diyalog için FIATA’daki teknik organlara süzülerek ulaşmaktadır. Forwarderları temsil etmek ve sektörümüzün karşılaşmakta olduğu küresel konuları ele almak için güçlü bir merkezi örgüte olan ihtiyaç hiç bugünkü kadar önemli olmamıştı. Bununla ilgili FIATA’nın sergilemiş olduğu ilerlemeden ötürü gurur duymaktayız. Kongre ayrıca FIATA’nın, birçok bölgesel hükümetlerle ve UN-ESCAP, UN-ECE, UNCTAD gibi hükümet dışı ve WCO, WTO,IATA ve IRU dahil bizimle benzer küresel örgütlerle ilişkilerimizin gelişmesi ve sürdürülmesine imkan vermektedir.