Ulaştırma Bakanı Binali
Yıldırım, Kıbrıs'ın bütününde en gelişmiş hava trafik kontrol merkezinin
KKTC'de açıldığına işaret ederek, bunun, sürekli olarak KKTC'nin hava sahasını
karartmaya çalışanlara, uluslararası kurallara, komşuluğa ve insanlığa uymayan
faaliyetler içinde bulunanlara verilecek en güzel cevap olduğunu söyledi.
Yıldırım, KKTC'den ayrılmadan önce Ercan
Havaalanı'ndaki SMART binasının açılış törenine katıldı. KKTC Başkanı Derviş
Eroğlu'nun da katıldığı tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla
başladı. Ulaştırma Bakanı Yıldırım, törende yaptığı konuşmada, binanın temelini
de kendisinin attığını anımsatarak, açılışı yapmaktan mutlu olduğunu kaydetti.
Yıldırım, merkezle, havacılığın daha güvenli hale geleceğinin altını çizdi.
Hava trafik kontrol merkezinin bölgede en gelişmiş merkez olduğunu belirterek,
Rum tarafının KKTC hava sahasını karartma faaliyetlerine atıfta bulunan
Yıldırım şöyle konuştu:
"Sürekli olarak Kıbrıs'ın (KKTC) hava sahasını karartmaya çalışanlara, her
fırsatta uluslararası üst geçişlerde ve iniş kalkışlarda olumsuz şekilde
müdahalede bulunanlara verilecek en güzel cevap; işte en gelişmiş, en güzel
hava trafik yönetim merkezidir, burada... Güney'in de, Kuzey'in de, adanın en
gelişmiş hava trafik kontrol merkezi..Bu gibi uluslararası kurallara uymayan,
komşuluğa da, insanlığa da uymayan faaliyetler içinde bulunanlara verilecek en
güzel cevaptır diye düşünüyorum."
Türkiye'de hava trafik ve sivil havacılığın, son birkaç yılda dünyadaki
gelişmelerin aksine çok büyük gelişme kat ettiğini anlatarak, gelişmelerden
örnekler veren Yıldırım, Türkiye'de bugün 45 havaalanından uçuş yapıldığını,
aynı gelişmenin KKTC'de de görüldüğünü söyledi. KKTC'de 2002 yılında Ercan
Havaalanı'na sadece 2 havayolunun Türkiye'deki 5 noktadan tarifeli sefer yaparken,
bugün 4 hava yolunun Türkiye'deki 11 merkezden KKTC'ye düzenli seferler
yaptığını kaydeden Yıldırım, 2002'de hafta 41 sefer yapılırken, bugün bu
sayının 201'e çıktığına işaret etti.
"İşte gelişmenin ne denli çarpıcı olduğu bu trafik rakamlarından da kolayca
anlaşılıyor" diyen Yıldırım, KKTC'ye sadece İngiltere'den yapılan charter
seferlerinin, Almanya, İran ve başka ülkelerden de yapılacağını söyledi.
Türk havacılığının, dünya otoritelerinin tahminlerinin çok ötesinde geliştiğini
ifade eden Bakan Yıldırım, 2003'te sivil havacılıkta başlatıkları serbestleşme
uygulamalarıyla birlikte, dünya sivil havacılık otoritelerinin,
"2005-2015'te iç hatlarda toplum uçuşlar 55 milyon olur" şeklindeki
tahminleri 10 yıl öne getirdiklerini ve bu tahminleri 2005'te geçtiklerini, şu
anda 80 milyon civarında yıllık uçuş olduğunu kaydetti.
Havaalanı kapasitelerinin yap-işlet devret modeliyle 2 katına; çalışan
sayısının 48 binden 100 bine, havacılıktaki cironun 2 milyon dolardan 9 milyar
dolara çıkarıldığını anlatan Yıldırım, "İşte 4-5 yıl içerisinde kat edilen
gelişme böyle" dedi. Türkiye'de günlük uçak trafiğinin 3 bin 300'ün
üzerine çıktığına, bu sayının ABD'nin 2002'deki uçak trafiği değerlerine eşit
olduğuna işaret eden Yıldırım, havacılıkta 2023 vizyonu tahminlerinin,
Türkiye'nin büyümesine ve gelişmesinde paralel olarak devam edeceğini söyledi.
Bakan Yıldırım, Türkiye'nin, yıllık 350 milyon yolcuyu, 6 milyon ton yükü sevk
ve idare edecek en az bir havaalanına 2023'e kadar sahip olacağını belirtti.
Havacılığın, dünyada krizle yüzde 3 ile 6 arasında küçülürken, Türkiye'de 6 ile
14 arasında büyümeye devam ettiğini ifade eden Yıldırım, bunun da Türkiye ve
KKTC'de krize rağmen büyümenin açık bir göstergesi olduğunu söyledi.
KKTC Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Hasan Taçoy da, açılışı yapılan hava
trafik kontrol merkezinin henüz Türkiye'de tamamlanmadığına işaret ederek,
bunun, Bakan Yıldırım'ın "Türkiye'de ne varsa KKTC'de de eş zamanlı o
olacak" prensibinin önüne geçtiğini kaydetti. Taçoy, KKTC'nin tanınmadığını,
ancak her gün hava sahasında 600 uçağa hizmet verdiğini belirtti.
Kaynak: Ulaştırma Bakanlığı