Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / SABİHA GÖKÇENİN YENİ TERMİNALİ AÇILIYOR

SABİHA GÖKÇENİN YENİ TERMİNALİ AÇILIYOR

SABİHA GÖKÇENİN YENİ TERMİNALİ AÇILIYOR27.10.2009

Sabiha Gökçen'in yeni terminali 31 Ekim'de açılacak. İstanbul Anadolu yakası 25 milyon yolcu kapasiteli yeni terminale kavuşuyor.

İstanbul Sabiha Gökçen (İSG) Havalimanı'nın 18 aydır süren 25 milyon yolcu kapasiteli yeni terminal ve ek ünite çalışmaları bitti.

30 ay süresi olmasına karşın Başbakan Erdoğan'ın erken bitirilmesini istemesinin ardından 22 ay olarak hedef konulan inşaat süresini 18 aya çeken Limak İnşaat, GMR (Endonezya) ve Malaysia Airport Holding (Malezya) konsorsiyumu toplamı 500 milyon euroyu bulan yeni terminali 31 Ekim'de resmi açılışını yapacak. Üç ortak açılış öncesi önceki akşam basını bilgilendirme toplantısı düzenledi.

Limak Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, hedeflerinin 20-22 ay olmasına karşın 18 ayda inşaatı tamamladıklarını söyledi.

Havalimanının halihazırda bekledikleri yolcu sayısının üzerine çıktıklarını belirten Özdemir, "Başbakan'ın İstanbul'da daha fazla havalimanına ihtiyaç var" sözlerini de "Katılıyorum. Türkiye'de her insan uçmalı. Devamlı uçanlar bir kere sayılırsa Türkiye'de uçağa binenlerin oranı yüzde 10-12. 50 liralık biletle artık her yere uçuluyor. Bir değil birkaç havalimanına ihtiyaç var" diyerek destek verdi.

İSG CEO'su Gökhan Buğday ise yapılan yatırımlarla Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yıllık yolcu kapasitesinin 25 milyona çıktığını söyledi. İnşaatı hızlandırmak için betonarmeden çelik konstrüksiyona döndüklerini kaydeden Buğday, 31 Ekim'de Başbakan Recep Tayip Erdoğan'ın katılımıyla resmi açılışın, 9 Kasım'da da THY'nin ilk yurt dışı tarifeli seferiyle de fiili açılışın olacağını belirtti.

Buğday, Lufthansa, Air France KLM başta olmak üzere 28 havayolu şirketiyle Sabiha Gökçen için görüştüklerini ifade eden Buğday, yeni havayolunun taksi süresini (uçağın iniş ve kalkışla yolcu boşaltma döneminde geçen süre) İSG'de 6-9 dakikaya ineceğini söyledi. 

Sabiha Gökçen, THY ile dünyaya açılıyor

Sabiha Gökçen'in yeni dış hatlar terminalini ilk kullanacak bayrak taşıyıcı şirket Türk Hava Yolları (THY) olacak.

THY'nin ardından Alman Lutfhansa ve İngiliz British Airways'in Sabiha Gökçen'den tarifeli sefere başlaması bekleniyor. Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nda yeni terminallerin fiilen hizmete girmesi 9 Kasım tarihinde, THY'nin yurtdışı tarifeli seferlerine Sabiha Gökçen'den ilk kez başlamasıyla gerçekleşecek. THY, miles&miles kartına sahip yolcuları için bu havalimanında 1 haftalık ücretsiz otopark hakkı tanıyacak. 20 yıllık işletme hakkını 2 milyar 280 milyon Euro'ya Hint ve Malezyalı ortağıyla alan Limak, dış hatlar terminali için 500 milyon Euro harcadı. Halen 60 havayolu şirketinin uçuş gerçekleştirdiği Sabiha Gökçen'de yeni terminalin açılışı ile birlikte yurtdışı tarifeli uçuşların sayısında hızlı artış bekleniyor. Yeni terminalin açılmasının ardından THY, kasım ayından itibaren Avrupa'daki 7 noktaya tarifeli uçuşlarını Sabiha Gökçen'den yapacak. THY, 9 Kasım'dan itibaren Moskova, Londra, Köln, Stuttgart, Berlin, Amsterdam ve Hannover'e başlatacağı tarifeli uçuşlarda Sabiha Gökçen'i kullanacak. Bu arada Pegasus ve SunExpress de kış tarifelerinde yeni dış hat noktalarına Gökçen'den uçma kararı aldı. 

'Yarım milyar avro yatırıp, Sabiha Gökçen'i en yeni havalimanı yaptık'

Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın ek terminal ve ek ünitelerine toplam 500 milyon avro yatırım yapan İSG, yolcu kapasitesini 25 milyona çıkardı.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın 20 yıllık işletme hakkını Mayıs 2008’de devralan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş. (İSG), 18 ayda tamamladığı ek terminal ve ek ünitelere toplam 500 milyon avro tutarında yatırım yaptı.

İSG İcra Kurulu Başkanı Gökhan Buğday, ek tesislerin devreye girmesiyle Avrupa’nın en yeni uluslararası havalimanı olacak Sabiha Gökçen’in yıllık yolcu kapasitesinin 25 milyona çıkacağını söyledi.

İSG’nin 1 milyar 932 milyon avro (KDV dahil 2 milyar 280 milyon avro) karşılığı devraldığı Sabiha Gökçen Havalimanı’nda hayata geçirdiği yeni terminaller ve ek üniteler 31 Ekim’de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılacağı bir törenle hizmete açılacak. 9 Kasım’dan itibaren de THY, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan ilk kez yurtdışı uçuşlarına başlayacak.

‘Büyüme hızımız artacak’

Yeni yatırımları ve hedeflerini paylaşmak üzere gazetecilerle bir araya gelen İSG İcra Kurulu Başkanı Gökhan Buğday, İSG Yönetim Kurulu Üyeleri Ebru Özdemir (Limak) ve Cenk Alpsoy (GMR), halen fiziki olarak Türkiye’nin en büyük üçüncü havalimanı olan Sabiha Gökçen’in 2009 sonunda yolcu taşımada Türkiye’nin üçüncü büyük havalimanı olacağını vurguladı.

Gökhan Buğday, “Ekim ayı sonunda yeni terminalin devreye girmesiyle birlikte, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın büyüme hızı daha da artacak” dedi.

Gökhan Buğday, kısa sürede tüm yatırımların planlandığı gibi hayata geçirilmesinde, İSG’nin ortakları Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad’ın (MAHB) kendi uzmanlık alanlarındaki deneyimleri ve kabiliyetleri ile en iyi iş modelini oluşturmasının önemli rol oynadığını belirtti.

‘Hedefimiz üçüncülük’

2008 yılında toplam 4.3 milyon yolcuya ev sahipliği yapan İSG’nin, bu yıl bu rakamı 6 milyonun üzerine çıkarmayı hedeflediğini belirten Gökhan Buğday, şöyle konuştu:

“Yeni terminallerin açılması ve başta THY, Sun Express ve Pegasus olmak üzere, yeni havayolu şirketlerinin yeni tarifeli uçuşlara başlamasıyla birlikte yıl sonunda hedefimiz Atatürk ve Antalya’nın ardından üçüncü sıraya yerleşmek. Halen beşinci sıradayız.

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın gerek uçuş sayısı gerekse yolcu sayısı artışında 2008 yılında bir önceki yıla göre en yüksek büyümeyi sağlayan havalimanı oldu. 2008 yılının tamamında 4 milyon 358 bin yolcuya ev sahipliği yaparken, bu rakam 2009’un ilk dokuz ayında 4 milyon 545 bini aştı.”

‘İstihdamı artırdık’

İSG’nin hedeflediği yüksek büyüme oranının birinci kaynağının dış hatlar olacağını vurgulayan Gökhan Buğday, 2009 yılı sonuna ilişkin hedeflerini şöyle aktardı: “2008’de toplam 1 milyon 568 bin 967 dış hat yolcusu havalimanımızı kullandı. 2009’un ilk dokuz ayındaki dış hat yolcu sayımızsa 1 milyon 448 bin 354 olarak gerçekleşti. Hedefimiz yıl sonunda dış hat yolcu sayısını 2008’e göre yüzde 50 artırmak. İç ve dış hatlarda toplam büyüme oranımızıysa yüzde 30-40 arasında tahmin ediyoruz.”

İSG’nin yapmış olduğu yatırım ile Türkiye ekonomisinin en kritik konularından istihdam için önemli bir katkıda bulunduklarını belirten Gökhan Buğday, İSG’nin yürüttüğü yatırımlarla, inşaat döneminde 8 bin, operasyon döneminde ise yaklaşık 2 bin kişiye istihdam sağlandığını açıkladı.

Gökhan Buğday, 20 yıllık kiralama dönemi sonunda kira ödemeleri, kurumlar vergisi, KDV ve istihdam vergileri toplamında kamuya aktarılacak tutarın 3 milyar 330 milyon avroyu bulacağını söyledi.

THY’nin Avrupa kapısı

Bu arada yeni terminalin açılmasının ardından, THY kasım ayından itibaren Avrupa’daki yedi noktaya tarifeli uçuşlarını Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan gerçekleştirecek. Türkiye’nin yurtdışına açılan en yeni kapısı İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, Türkiye’nin lider havayolu şirketi THY ile yaptığı anlaşma çerçevesinde 9 Kasım’dan itibaren THY’nin Moskova (Domodedovo), Londra (Stansted), Köln, Stuttgart, Berlin (Schönefeld), Amsterdam ve Hannover’e başlatacağı tarifeli uçuşlara ev sahipliği yapacak.

Öte yandan Pegasus ve Sun Express de kış tarifelerinde yeni dış hat noktalarına buradan uçacak.

Kırmızı ışıksız havalimanı

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın erişim imkânları açısından en kolay ulaşılır havalimanı olduğunu vurgulayan Gökhan Buğday, şöyle konuştu:

“Kırmızı ışıksız ulaşılan tek havalimanıyız. Sabiha Gökçen, hem toplu taşıma olanakları hem de kara ve deniz bağlantısı sayesinde benzersiz bir lokasyona sahip.” Buğday, yeni terminalin açılışı ile birlikte yurtdışı tarifeli uçuşların sayısında ciddi bir artış beklediklerini sözlerine ekledi. 18 ayda tamamlandı.

Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan İSG, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın 20 yıllık işletme hakkını 1 Mayıs 2008’de devraldıktan sonra, havalimanının genişletilmesi için planlanan yatırımlarına başladı. İSG Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, 30 ayda bitmesi öngörülen ek yatırımların 18 ay gibi rekor bir sürede tamamlandığını, 430 bin metrekaresi kapalı toplam 500 bin metrekare inşaatı tamamladıklarını söyledi. 

Sabiha Gökçen bitti ay sonu açılışa hazır

Yeni terminaller, 9 Kasım'da THY'nin yurtdışı tarifeli seferlerine ilk kez Sabiha Gökçen'den başlamasıyla açılmış olacak. İSG üst yöneticisi Gökhan Buğday, Yönetim Kurulu Üyeleri Ebru Özdemir (Limak) ve Cenk Alpsoy'un (GMR) da katıldığı yemekte bir grup gazeteciyle buluştu. 30 ayda bitmesi öngörülen ancak 18 ay gibi rekor bir sürede 430 bin metrekaresi kapalı toplam 500 bin metrekare inşaatı tamamlayan İSG, toplam 500 milyon euroluk yatırım yaptı. 

Avrupa'nın en iyisiyiz CEO Gökhan Buğday, yapılan yatırımlarla Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yıllık yolcu kapasitesinin 25 milyona çıktığını söyledi.

Buğday, 'Hergün yeni eklenen havayolları ve yeni uçuş noktalarıyla Türkiye'nin en hızlı büyüyen, Avrupa'nın ise en yeni havalimanı olduk' dedi.

Halen 60'dan fazla havayolu şirketinin uçuş gerçekleştirdiği İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yeni terminalin açılışı ile birlikte yurtdışı tarifeli uçuşların sayısında ciddi bir artış bekleniyor.

Yeni iç ve dış hatlar terminali, 4.718 araç ve 72 otobüs kapasiteli katlı otopark, 128 odalı havalimanı oteli, 112 check-in ve 24 adet self check-in kontuarı, VIP bölümü, apron manzaralı CIP, 5.000 metrekare restoran ve cafe alanı ile 4.500 metrekarelik duty free alanı yer alıyor.

Bunların yanı sıra 8 geniş, 16 orta gövdeli uçağa eşzamanlı hizmet verecek çoklu uçak park ettirme sistemi de devreye girecek.

Kırmızı ışıksız tek havaalanı

SABİHA Gökçen Havalimanı CEO'su Gökhan Buğday, erişim imkanları açısından İSG'nin en kolay ulaşılır havalimanı olduğunu ifade etti.

'Kırmızı ışıksız ulaşılan tek havalimanıyız' diyen Buğday; hem toplu taşıma olanakları hem de kara ve deniz bağlantısı sayesinde özel taşıma için benzersiz bir lokasyona sahip olduklarını söyledi. Buğday, 'Bir havalimanından beklenen en ileri teknolojik altyapı ile yolcu ve insan güvenliğini yüzde yüz sağlayan sisteme sahibiz. Bu açıdan baktığımızda sadece Türkiye'de değil, Avrupa'da hatta dünyada da en güvenli havalimanı altyapısını kurduğumuzu söyleyebiliriz' dedi.

Miles&Smiles'ı olana 7 gün otopark bedava SABİHA Gökçen, büyüme hedeflerini yurtdışı destinasyonlara önem vererek belirleyen bir havalimanı.

THY'nin 9 Kasım'da başlayacağı 7 yurtdışı uçuş sonrası havaalanı bilinirliğinin önemli ölçüde artması bekleniyor.

THY müşterisinin yüzde 50'den fazlasının İstanbul'un Anadolu yakasında oturuyor olması da Sabiha Gökçen'e ilgiyi artıracak bir başka unsur. Kasım ayındaki THY uçuşları öncesi bir diğer kampanya da THY'nin uçuş mili kartı sahiplerine yönelik. Miles&Smiles kart sahipleri Sabiha Gökçen otoparklarından 7 güne kadar ücretsiz yararlanabilecek.

Yedi tepeli Sabiha Gökçen Terminali ekim sonunda açılıyor İstanbul'un yedi tepesinden esinlenerek yapılan Sabiha Gökçen Terminali'ni 31 Ekim'de Başbakan Erdoğan açacak. Sabiha Gökçen'in hedefi, Türkiye'de en fazla yolcunun geçiş yaptığı üçüncü havalimanı olmak.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı yeni bir atılıma hazırlanıyor. Havalimanının 20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon euro (KDV dâhil 2 milyar 280 milyon euro) karşılığı devralan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme AŞ'nin (İSG) hayata geçirdiği yeni terminaller ve ek üniteler, 31 Ekim 2009 tarihinde Başbakan Tayyip Erdoğan'ın da katılacağı bir törenle hizmete açılacak.

Türk Hava Yolları'nın (THY) yurtdışı tarifeli seferlerine ilk kez Sabiha Gökçen'den başlamasıyla gerçekleşecek.

İSG CEO'su Gökhan Buğday'ın ev sahipliğinde basın mensuplarıyla bir araya gelen ve aralarında İSG Yönetim Kurulu Üyeleri Ebru Özdemir (Limak) ve Cenk Alpsoy'un (GMR) da bulunduğu İSG yönetimi, yeni terminaller ve ek ünitelerin hizmete girmesiyle birlikte, Avrupa'nın en yeni uluslararası havalimanı olacak Sabiha Gökçen'deki yatırım hamlesi ve gelecek hedeflerini paylaştı.

İnşaat 18 ayda tamamlandı

Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan İSG, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın 20 yıllık işletme hakkını 1 Mayıs 2008'de devraldıktan hemen sonra, havalimanının genişletilmesi için planlanan yatırımları hayata geçirmek üzere düğmeye bastı. 30 ayda bitmesi öngörülen ancak 18 ay gibi rekor bir sürede 430 bin metrekaresi kapalı 500 bin metrekare inşaatı tamamlayan İSG, toplam 500 milyon euro'luk yatırım yaptı. 

Havalimanının hizmete açılacak birimleri, uçuş öncesi ve sonrasında uluslararası standartlarda seyahat deneyimi sunmak üzere tasarlandı. İnşaatı tamamlanan birimler arasında yeni iç ve dış hatlar terminali, 4718 araç ve 72 otobüs kapasiteli katlı otopark, 128 odalı havalimanı oteli, 112 check-in ve 36 adet self check-in kontuarı, VIP bölümü, apron manzaralı CIP bölümü, 5000 metrekarelik restoran ve kafe alanı ile 4500 metrekarelik duty free alanı yer alıyor. Bunların yanı sıra 8 geniş, 16 orta gövdeli uçağa eşzamanlı hizmet verecek çoklu uçak park ettirme sistemi de devreye girecek.

Kapasite 25 milyona çıkacak

İSG CEO'su Gökhan Buğday, toplam 320 bin metrekarelik alana kurulan yeni terminal binasının Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yıllık yolcu kapasitesini 25 milyonaçıkaracağını belirtti.

İSG olarak Sabiha Gökçen ile yeni, rahat ulaşılan, konforlu ve güvenli bir havalimanı yaratma iddiasını taşıdıklarını belirten Buğday, "Kırmızı ışıksız ulaşılan m tek havalimanıyız. Hem toplu taşıma olanakları hem de kara ve deniz bağlantısı sayesinde özel taşıma için benzersiz bir lokasyona sahibiz. Bir havalimanından beklenen en ileri teknolojik altyapı ile yolcu ve insan güvenliğini yüzde yüz sağlayan sisteme sahibiz" dedi.

Hedef üçüncülüğe yükselmek

2008 yılında toplam 4.3 milyon yolcuya ev sahipliği yapan İSG, bu yıl bu rakamı 6 milyonun üzerine çıkarmayı hedefliyor. "Bu rakamlarla havalimanımızı Türkiye'nin en fazla yolcunun geçiş yaptığı üçüncü havalimanı yapmayı amaçlıyoruz" diyen Buğday, Sabiha Gökçen Havalimanı'nın halen yolcu sayısı açısından 5'inci sırada bulunduğuna işaret etti.

İSG'nin hedeflediği yüksek büyüme oranının birinci kaynağının dış hatlar olacağını vurgulayan Gökhan Buğday, 2009 yılı sonuna ilişkin rakamsal hedeflerini şöyle sıraladı:

"2008'de toplam 1 milyon 568 bin 967 dış hat yolcusu havalimanımızı kullandı. 2009'un ilk 9 ayındaki dış hat yolcu sayımız ise 1 milyon 448 bin 354 olarak gerçekleşti. Hedefimiz yıl sonunda dış hat yolcu sayısını 2008'e göre yüzde 50 artırmak. İç ve dış hatlarda toplam büyüme oranımızı ise yüzde 30-40 arasında tahmin ediyoruz."

KAMUYA 3.3 MİLYAR EURO

İSG'nin yapmış olduğu yatırım ile Türkiye ekonomisinin en kritik konularından istihdam için önemli bir katkıda bulunduklarını belirten İSG CEO'su Gökhan Buğday, yürüttükleri yatırımlarla, inşaat döneminde 8 bin, operasyon döneminde ise yaklaşık 2 bin kişiye istihdam sağlandığını açıkladı. Buğday, 20 yıllık kiralama dönemi sonunda kira ödemeleri, kurumlar vergisi, KDV ve istihdam vergileri toplamında kamuya aktarılacak tutarın 3 milyar 330 milyon euroyu bulacağını ifade etti.

AVRUPA'YA AÇILAN YENİ KAPI

Halen 60'tan fazla havayolu şirketinin uçuş gerçekleştirdiği Sabiha Gökçen'de yeni terminalin açılışı ile birlikte yurtdışı tarifeli uçuşların sayısında ciddi bir artış bekleniyor.

THY, kasım ayından itibaren Avrupa'daki 7 noktaya tarifeli uçuşlarını Sabiha Gökçen'den gerçekleştirmeye başlayacak. Türkiye'nin yurtdışına açılan yeni kapısı olacak havalimanı, 9 Kasım'dan itibaren THY'nin Moskova (Domodedovo), Londra (Stansted), Köln, Stuttgart, Berlin (Schönefeld), Amsterdam ve Hannover'e başlatacağı tarifeli uçuşlara ev sahipliği yapacak. Bu arada Pegasus ve Sun Express de kış tarifelerinde yeni dış hat noktalarına uçma kararı aldı.

Örneğin Sun Express; Dortmund, Düsseldorf, Hamburg, Nürnberg ve Zürih'e, Pegasus ise Bologna, Basel, Paris ve Valencia'ya Sabiha Gökçen'den uçacak.

500 milyon Euro’yla Sabiha Gökçen uçuşta 

500 milyon Euro’luk yeni yatırımla yıllık kapasitesi 25 milyon yolcuya çıkarılan Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yeni terminal binasını hizmete açılıyor.

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yeni terminallerin operasyonel olarak hizmete girmesi ise 9 Kasım’da, THY’nin yurt dışı tarifeli seferlerine ilk kez Sabiha Gökçen’den başlamasıyla gerçekleşecek.

80 BİN TON ÇELİK KULLANILDI

Düzenlenen sohbet toplantısında konuşan İSG CEO’su Gökhan Buğday, yapılan yatırımlarla Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yıllık yolcu kapasitesinin 25 milyona çıktığını söyledi.

Buğday “Hergün yeni eklenen havayolları ve yeni uçuş noktalarıyla Türkiye’nin en hızlı büyüyen, Avrupa’nın ise en yeni havalimanı olduk” dedi.

Buğday, terminalin yapımında 80 bin ton çelik kullanıldığına dikkat çekti. “Kırmızı ışıksız ulaşılan tek havalimanıyız” diyen Buğday, 2009 sonunda yolcu taşımada Türkiye’nin üçüncü büyük havalimanı olacaklarını söyledi. 

9 AYDA GEÇEN YILI YAKALADI

Buğday “2008 yılının tamamında 4.3 milyon yolcuya ev sahipliği yapılırken bu rakam 2009’un ilk 9 ayında 4.5 milyon olarak gerçekleşti. 2009’un sonunda 6 milyonun üzerinde yolcuya hizmet vermeyi planlıyoruz. 2008’de 1.5 milyon dış hat yolcusu havalimanımızı kullandı.

2009’un ilk 9 ayındaki dış hat yolcu sayımız ise 1.4 milyon olarak gerçekleşti. Hedefimiz yıl sonunda dış hat yolcu sayısını 2008’e göre yüzde 50 artırmak. İç ve dış hatlarda toplam büyüme oranımızı ise yüzde 30-40 arasında tahmin ediyoruz” dedi.

İSG’nin yatırımıyla istihdama önemli bir katkıda bulunduklarını belirten Buğday, İSG’nin yürüttüğü yatırımlarla, inşaat döneminde 8 bin, operasyon döneminde ise yaklaşık 2 bin kişiye istihdam sağlandığını açıkladı.

Buğday, 20 yıllık kiralama dönemi sonunda kira ödemeleri, kurumlar vergisi, KDV ve istihdam vergileri toplamında kamuya aktarılacak tutarın 3 milyar 330 milyon Euro’yu bulacağını söyledi.

• EKONOMİ SERVİSİ 128 odalı otel yapılıyor

• Limak, GMR ve Malaysia Airports Holdings Berhad ortaklığında kurulan İSG, Sabiha Gökçen’in 20 yıllık işletme hakkını 2008’de aldı.

İnşaatı biten birimler arasında yeni iç ve dış hatlar terminali, 4 bin 718 araç ve 72 otobüs kapasiteli otopark, 128 odalı havalimanı oteli, 112 check-in ve 24 self check-in kontuarı, VIP-CIP bölümü, restoran cafe ve duty free alanı yer alıyor.

• 8 geniş, 16 orta gövdeli uçağa eşzamanlı hizmet verecek çoklu uçak park ettirme sistemi olacak.

60’tan fazla havayolunun uçuş gerçekleştirdiği havalimanında, THY Avrupa’da 7 noktaya tarifeli uçuşlarını buradan yapacak.

• Miles&Smiles üyeleri otoparktan, 7 güne kadar ücretsiz yararlabilecek.

Hedeflerin yüzde 12 üzerindeyiz

Yıl sonunda 6 milyon yolcuyla en büyük 3. havaalanı olacağız

SABİHA GÖKÇEN’İN KAPASİTESİNİ 25 MİLYONA ÇIKARAN YENİ TERMİNALİ 18 AYDA BİTİREN

İSG: 1 Mayıs 2008’de Sabiha Gökçen Havalimanı’nı devralan ve temel atma töreninde “İnşallah 29 Ekim 2009’da açılır” diyen Başbakan Tayyip Erdoğan’a limanı 18 ay gibi rekor bir sürede açma sözü veren İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş. (İSG), 1 yılda 500 milyon euro yatırım yaparak inşaatını tamamladığı yeni terminal ve ek ünitelerini 31 Ekim’de yine Başbakan’ın da katılacağı bir törenle hizmete açmaya hazır.

430 bin metrekaresi kapalı toplam 500 bin metrekare inşaat ve 320 bin metrekarelik yeni terminal binası ile kapasiteyi 25 milyona çıkaracaklarını söyleyen İSG CEO’su Gökhan Buğday, “Başta 30 ay olarak öngördüğümüz bitirme süresini 18 aya çektik. Başbakan’ın verdiği tarih bizim için iyi bir hedef oldu, zaten erken bitirmek istiyorduk” dedi.

2008 yılında toplam 4.3 milyon yolcuya ev sahipliği yaptıklarını ancak bu yıl bu rakamı 6 milyonun üzerine çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Buğday, “Fiziki büyüklük olarak Türkiye’de üçüncü, yolcu sayısı açısından ise 5’inci sırada bulunuyoruz.

Limak Holding’in yanı sıra ortaklarımız Hintli GMR ve Malezyalı MAHB’ın ciddi bir know-how’u var. Yolcu ve sefer sayısındaki artışın da desteğiyle yıl sonunda İstanbul ve Antalya’dan sonra üçüncü en büyük havalimanı olmayı planlıyoruz. Hedefimiz 2023 yılında ise 30 milyon yolcu kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük havalimanı olmak” diye konuştu.

Global kriz nedeniyle 2009 yılının zor geçeceğini düşündüklerini ancak devletin havacılığı desteklemesiyle oluşan rekabet ve çeşitlilik neticesinde uçak fiyatlarının vergi dahil 35 liraya kadar düşmesi ile hiç beklemedikleri ilginç bir taleple karşılaştıklarını anlatan Buğday, şöyle devam etti:

“Bu dönemde hedeflerimizin yüzde 12 üzerine çıktık. 5.5 milyon yolcu beklerken yılı 6.1 milyon yolcuyla kapatır hale geldik. 2008 yılının tamamında 4 milyon 358 bin 710 adet yolcuya ev sahipliği yaparken, bu rakam 2009’un ilk 9 ayında 4 milyon 545 bin 224 olarak gerçekleşti. Hızlı büyüyoruz. Öyle ki yeni terminali açarken eski terminalin prestij kaybı olmasın diye fazla büyümekten de korkuyoruz.”

Yeni terminalde tarifeli seferler 9 Kasım’da Halen 60’dan fazla havayolu şirketinin uçuş gerçekleştirdiği İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yeni terminallerin operasyonel olarak hizmete girmesi 9 Kasım’da, THY’nin yurtdışı tarifeli seferlerine ilk kez Sabiha Gökçen’den başlamasıyla gerçekleşecek. Bu kapsamda Sabiha Gökçen, THY’nin Moskova (Domodedovo), Londra (Stansted), Köln, Stuttgart, Berlin (Schönefeld), Amsterdam ve Hannover’e başlatacağı tarifeli uçuşlara ev sahipliği yapacak.

Bu arada Pegasus ve Sun Express de kış tarifelerinde yeni dış hat noktalarına uçma kararı aldı. Örneğin Sun Express; Dortmund, Düsseldorf, Hamburg, Nürnberg ve Zürih’e, Pegasus ise Bologna, Basel, Paris ve Valencia’ya Sabiha Gökçen’den uçacak.

Kamuya 3.3 milyar euro aktarılacak

LİMAK Holding, GMR Infrastructure ve Malaysia Airports Holdings Berhad ortaklığında kurulan İSG’nin havalimanının 20 yıllık işletme hakkını KDV dahil 2 milyar 280 milyon euro karşılığı devraldığını hatırlatan  Buğday, “İnşaat döneminde 8 bin, operasyon döneminde yaklaşık 2 bin kişiye istihdam sağlandığını, 20 yıllık kiralama dönemi sonunda kira ödemeleri, kurumlar vergisi, KDV ve istihdam vergileri toplamında kamuya aktarılacak tutarın 3 milyar 330 milyon euroyu bulacağını kaydetti.

Buğday, ”2008 yılında toplam 1 milyon 568 bin 967 dış hat yolcusu havalimanımızı kullandı. 2009’un ilk 9 ayındaki dış hat yolcu sayımız ise 1 milyon 448 bin 354 oldu. Hedefimiz yıl sonunda dış hat yolcu sayısını yüzde 50 artırmak. İç ve dış hatlarda büyüme oranımızı ise yüzde 30-40 arasında tahmin ediyoruz” dedi.

Pegasus iç hatlarda yüzde 10 dış hatlarda % 46 büyüyecek PEGASUS-İzair, İzmir-Atina arasındaki direkt uçuşlarına başladı.

Pegasus-İzair’ın İzmir-Atina direkt uçuşları, Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri karşılıklı 6 sefer olarak yapılacak. Uçuşlarla ilgili törende konuşan Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, havayolu ulaşımında insanların, güven, düşük fiyat ve güleryüz istediklerini belirterek, Türkiye’deki havayolu payının yılda yüzde 19, Pegasus’un ise yüzde 43 büyüdüğünü söyledi.

2012 yılına kadar 23 yeni uçak alacaklarını, coğrafyanın en büyük filo yatırımını yaptıklarını ifade eden Sabancı, şunları kaydetti:

“Bu yı iç hatlarda yüzde 10, dış hatlarda yüzde 46 büyümeyi hedefliyoruz. Filomuza 2.3 milyon dolarlık yatırım planlıyoruz.

İzmir-Atina uçuşları haftada 3 gün yapılabilecek. Çünkü izni öyle alabildik. Atina’dan İzmir’e uçuşun bedeli 68.99, İzmir-Atina arasındaki uçuşun bedeli ise 45.99 euro. Çünkü, Atina Havaalanı’ndaki vergiler daha yüksek. Uçuşlarımızdaki bir önemli faktör de Ankara ve İstanbul bağlantılı yapılabilecek olması.”

Kaynak: www.UlasimOnline.Com