Haziran ayında 2.800 ve 3.400 TEU’luk 28 eski gemisini servisten alarak hurdaya çıkaracağını açıklayan Tayvanlı taşımacılık şirketi Evergreen Marine, geçtiğimiz hafta ilk satışını gerçekleştirdi. Şirket, 3.400 TEU’luk 1986 yapımı “Ever Guest”, “Ever Goods” ve 1987 yapımı “Ever Gaining” isimli üç gemisini 15,3 milyon dolara Çin hurda pazarına sattı. 11 gemiden oluşan GX serisini de yakın bir zamanda elden çıkaracak olan Evergreen, bu gemilerden 3.400 TEU’luk “Ital Glamour” (1987) ve “Ital Garland”ı (1988) ise serviste bırakacağını açıkladı.
CMA CGM en büyük gemisini teslim aldı
Fransız taşımacılık şirketi CMA CGM, 13.300 TEU’luk "Christophe Colomb" isimli gemisini, DSME tersanesinden teslim alarak hizmete soktu. 365,5 metre uzunluğunda ve 51,2 metre genişliğindeki gemi, Danimarkalı taşımacılık şirketi Maersk ile CMA CGM’nin ortak kullandığı Asya-Avrupa hattında hizmet verecek. Shanghai, Ningbo, Xiamen, Hongkong, Xantian, Algeciras, Rotterdam ve Bremerhaven limanları arasında servis yapacak gemi aynı zamanda dünyanın en büyük Fransız bayraklı konteyner gemisi olma özelliğini taşıyor.
İki yeni servis daha hizmete giriyor
Maersk Line, Adriatic Levant Express (ALEX) ile Doğu Akdeniz ve Adriyatik arasında yeni bir servis hizmeti sunacağını açıkladı. Yeni servisin güzergâhı ise şöyle: Alexandria (Mısır), Ashdod (İsrail), Koper (Slovenya), Ravenna (İtalya), Pire (Yunanistan), Limasol (Kıbrıs) ve Alexandria. Kuzey Avrupa ve Akdeniz arasında hizmet veren French Europe Med Express (FEMEX) servisini genişletme kararı alan CMA CGM ise Helsingborg Limanı’nı da bu servisin rotasına eklemeye hazırlanıyor. Kuzey Avrupa’dan İstanbul’a direkt servis imkânı sunacak hattın yeni rotası ise şöyle olacak: Doğu yönünde; Göteburg, Helsingborg, Arhus, Zeebrugge, Rotterdam, Le Havre, Malta ve Pire. Batı yönünde ise; Thessaloniki, İstanbul, Gebze, Avcılar, Gemlik, İzmir, Malta, Tanger, Lisbon, Zeebrugge, Göteborg.
Kaynak: Aysel Gençer