Antalya’da meyve sebze ve lojistik fuarı
Türkiye meyve ve sebze üretiminde dünya 4.’sü, Avrupa 1.’si. Uluslararası Meyve Sebze, Lojistik ve Teknolojileri Fuarı 'FreshAntalya' 18-20 Mart 2010 tarihleri arasında düzenlenecek.
Meyve Sebze, Lojistik ve Teknolojileri Fuarı 'FreshAntalya' 18-20 Mart 2010 tarihlerinde Expo Center'da düzenlenecek. Anfaş tarafından bu yıl 4. gerçekleştirilecek fuarı, 31 ülkeden 7 binin üzerinde sektör profesyonelinin ziyaret etmesi bekleniyor. Fuarda yerli ve yabancı 136 firma stand açacak.
Anfaş Genel Müdür Yardımcısı Server Seçer, düzenlediği basın toplantısında fuara ilişkin bilgi verdi. Seçer, yurtiçi ve yurtdışı sözleşmelerin yenileneceği, rekabet avantajlarının artırılacağı, tarım işletmelerinin kontrollü üretim ve markalaşmaya teşvik edileceği, ürün sonrası sektörün ihtiyacı olan işletme ve ambalaj teknolojilerinin ve sektör hizmetlerinin yer alacağı FreshAntalya Fuarı'nın Türkiye meyve sebze ihracatı açısından büyük önem taşıdığını söyledi. Antalya'da ulaşım ve konaklama imkanlarıyla Akdeniz, Avrupa, Orta Doğu, Rusya ve Afrika coğrafyasında uluslararası tarım platformu oluşturmayı hedeflediklerini ifade eden Seçer, fuar kapsamında yurtdışından gelen 92 firma temsilcisinin Türk şirketleriyle 1800 ikili iş görüşmesi gerçekleştireceğini kaydetti. Ayrıca Başbakanlık Dış Ticaret Koordinatörlüğü'nde Antalya İhracatçı Birlikleri ve Anfaş organizasyonuyla Çek Cumhuriyeti, Filipinler, Gürcistan, Malezya, Mısır, Polonya, Rusya Federasyonu, Sudan ve Ürdün'den 42 firma ile alım heyeti programı düzenlenecek.
Toplantıya katılan Antalya Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Satıcı ise, sektör olarak bu fuara çok önem verdiklerini belirtti. FreshAntalya'nın hem katılım hem de ziyaretçi açısından her geçen gün büyüme kaydettiğini ifade eden Satıcı, "Fuardan ciddi beklentilerimiz var. Çeşitli ülkelerden alım heyetlerinin yanı sıra Irak'tan da 20 kişilik bir alım heyeti gelecek. Bunu dışında Rusya Tarım Bakanlığı yetkililerinin fuarı ziyaret edecek. Antalya'daki üretimimizi Rus yetkililerine gösterme fırsatı bulacağız." dedi. Türkiye'nin yılda 560 bin ton domates ihracatı yaptığını kaydeden Satıcı, bunun büyük bir kısmının Antalya'dan gerçekleştirildiğini belirtti. Son dönemlerde Türk domatesinde ciddi bir kalite yükselmesinin söz konusu olduğuna işaret eden Satıcı, "Buna bağlı olarak da Avrupa'nın domates ihtiyacının büyük bir kısmını son birkaç haftadır Türkiye'den karşılıyor. Bu da fuara bir etki sağlayacaktır." diye konuştu.
Antalya Tarım İl Müdürü Bedrullah Erçin de, 4 yıl önce fuarın tutup tutmayacağı konusunda endişelerin olduğunu ancak bugün gelinen noktada FreshAntalya'nın bölge ve ülke açısından büyük önem kazandığını vurguladı. Tarım sektörünün sorunlarının başında işletme ölçeklerinin küçük olması ve pazarlamanın yeterince yapılamamasının geldiğine dikkat çeken Erçin, sözlerini şöyle tamamladı: "Üretimi iyi biliyoruz ama pazarlamayı yapamıyoruz. Türkiye üretimde dünya dördüncüsü, Avrupa birincisi… Fuar pazarlama açısından da büyük katkı sağlayacak."
Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır ise, Antalya'nın fuarcılık alanında bir marka olduğunu belirterek, "Fuara daha fazla önem verilmesi lazım. Sektörün bu fuara sahip çıkması lazım." dedi.
Kaynak:CHA