Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / MIP 8 RTGYİ HİZMETE SUNDU

MIP 8 RTGYİ HİZMETE SUNDU

MIP 8 RTGYİ HİZMETE SUNDU05.05.2010

Son olarak 12 milyon dolar değerinde 8 RTG’yi hizmete sokan MIP yönetimi, özelleştirme sonrası 3 yılda 100 milyon dolarlık yatırım yaptı.

Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. (MIP) özelleştirme sonrası limanı devralmasının 3. yıl etkinlikleri çerçevesinde 8 RTG’nin (tekerlekli vinç) hizmete giriş töreni ve Ro-Ro Gümrük Binası’nın açılışını gerçekleştirdi.
MIP İdari Binası’nda düzenlenen kokteyl ile başlayan törene Mersin Valisi Hüseyin Aksoy, Akdeniz Bölge ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Mustafa Karasabun, İl Emniyet Müdürü Arif Öksüz, MIP Genel Müdürü John Arthur Phillips, Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO) Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Lokmanoğlu, RIS Mersin Lojistik Platformu Başkanı Jozef Atat, U.N Ro-Ro İş Geliştirme Müdürü Fuar Pamukçu ve çok sayıda davetli katıldı.
 
Genel müdür Türkçe konuşma ile şaşırttı

Kokteyl sonrası bir konuşma yapan Genel Müdür Phillips, Türkçe yaparak davetlileri şaşırttığı açılış konuşmasında, limanın özelleştirilmesi ve devredilmesinden bu yana 3 yılın geride kaldığını söyleyerek, bu süreç içerisinde yaptıkları yatırımları paylaşmak için bu organizasyonu düzenlediklerini ifade etti.

Limandaki yeni yatırımlar ve mevcut tesisler hakkında da bilgi veren John Arthur Phillips, limanda Twinlift spreader ile aynı anda 2 adet 20’lik konteynerin, gemiden yüklenip tahliye edilebildiğini söyledi. 1 ve 2 numaralı rıhtım vinçlerinin mevcut olduğunu bildiren Phillips,
kalan 3 adet vinci de çok yakında monte edeceklerini ve bu sayede gemi operasyon hızını arttıracaklarını söyledi.

MIP Genel Müdürü John Arthur Phillips, törende Türkçe yaptığı açılış konuşması ile davetlileri şaşırttı. Phillips, limanda yeni yatırımların aralıksız devam edeceğini belirtti.
 
2011’de 2 yeni vinç daha geliyor
 
Ayrıca konteyner rıhtımı boyunca takviye usturmaçalar eklendiğini aktaran MIP Genel Müdürü John Arthur Phillips, “Rıhtım vinçlerinin altları ve rıhtım dayanımı yüksek asfaltla kaplanmıştır.

Rektifiye olmuş Q-Crane’ler; çalışma emniyeti ve verimlilikleri düşük olan 3,4 ve 5’nolu MSM vinçlerinin tüm mekanik, elektronik ve elektriksel sisteminin modernizasyonu yapılmıştır. Her bir vinç modernizasyonu yaklaşık 1 milyon dolara mal olmaktadır. Şuan 2011 yılında teslim edilmek üzere 2 adet yeni rıhtım vincinin alımı için ihale süreci devam etmektedir. Yeni vinçlerin kaldırma kapasitesi 65 ton olup, Twinlift aparatlı ve 18 sıra erişimli olacaktır.
 
Giriş-çıkışlar arttırıldı
 
Liman B Kapısında 3 giriş ve 3 çıkış olmak üzere toplam 6 hat yapılmış olup, ayrıca bir giriş koridoru oluşturulmuştur. Giriş koridoru başında otomatik optik karakter tanıması ile konteyner numarası, plaka algılama, konteyner hasar tespit ve IMO Sticker’ı optik tanıma kameralarının çalıştığı bir otomatik kapı giriş sistemi ithal edilmiştir. Burada ayrıca TIR’lar üzerinden geçerken TIR ve konteyner ağırlığını tespit eden dinamik bir aks kantarı bulunmaktadır.

Liman C Kapısında, çıkış Adana yolu trafik akışına engel olmayacak açıya getirilerek, çıkış hatları 1’den 4’e çıkarılmıştır. Çıkış otomatik plaka tanıma sistemi ve güvenlik kameralarıyla donatılmıştır.
 
Ro-ro operasyonları için 3 milyon dolarlık yatırım
 
Daha fazla reefer (soğutmalı) konteynere hizmet vermek için saha oluşturulmuş ve yer altı kablolamaları ve ek trafolarıyla beraber ek bağlantı yerleri yapılarak kapasite artırılmıştır. Fişlerin sayısı 50’den 250 adete çıkartılmıştır. İhtiyaç doğrultusunda arttırılabilecektir. Ayrıca limanda bulanan yüksek gerilim hattı da yeraltına alınmıştır.

Ro-ro operasyonu kapsamında binek otoların geçici olarak stoklanmasını sağlamak için 9 bin metrekare alan asfaltlanmış ve 750 aracın stoklaması sağlanmıştır. Bunun dışında her biri bin 550 metre uzunluğunda olan 6 hatlık toplam 3 bin 300 metre uzunluğunda bir demiryolu terminali yapılmıştır. Bu yatırımın maliyeti yaklaşık 3 milyon dolardır.
Limanda 3 adet kantarla hizmet verilmekte ve kantarlar düzenli olarak kalibre dilmektedir. Ayrıca TIR Park Sahası oluşturulmuştur.
 
Yeni sahalar stoklama kapasitesini yüzde 50 arttırdı
 
Limanda geçici stok sahası ile birlikte toplam 170 bin metrekare alan zemin kaplama uygulamaları yoluyla yaratılmıştır. Yeni sahalarda aydınlatma 35 metre uzunluğundaki aydınlatma direkleriyle sağlanmaktadır. Şu an liman genişleme sahasında 40 bin metrekare zemin kaplama yapılmakta ve liman içinde 30 bin metrekarelik bir alanın kaplanması için ihale süreci devam etmektedir. Yeni sahalar stoklama kapasitemizi yüzde 50’nin üzerinde artırmıştır.

Öte yandan giriş kapısında toplam 5 hat yaratılmış ve hatlar otomatik plaka tanıma sistemi ve güvenlik kameralarıyla donatılmıştır. Limana girişler terminal operasyon sisteminden anlık olarak takip edilebilmektedir. Ayrıca iki giriş hattına monte edilmiş kantarlar araçlar limana girerken ağırlık bilgisini de otomatik olarak sisteme kayıt etmektedir” dedi.
 
 
Tüm birimler aynı binada
 
CFS3 Sahasında 25 bin metrekare alanı kaplayarak, CFS hizmeti verdiklerini de hatırlatan
Genel Müdür Phillips, sahanın her türlü yük türü için uygun olduğunu kaydetti. Liman içi trafiğini düzenlemek ve stok sahalarını artırmak için belirli bölgelerinde ıslah edildiğini aktaran John Arthur Phillips, ayrıca ro-ro rıhtımının arka sahası olan bölgenin de yükleme ve tahliye planına göre çizilmiş kullanışlı bir ro-ro operasyon sahası olarak hizmet verdiğini ifade etti. Haftada iki gün Mersin-Trieste seferlerinin kargolarının bu sahada organize edildiğini hatırlatan Phillips, ro-ro operasyonu ile ilgili çalışan farklı kurumların tüm birimlerinin aynı binada hizmet vermesi içinde yeni Gümrük Binası’nı hizmete açtıklarını vurguladı.
 
RTG’lerin toplam maliyeti 12 milyon dolar
 
Ayrıca hopper ile de aynı anda 2 aracın, 2 dakikada doldurulabildiğini belirten MIP Genel Müdürü John Arthur Phillips, kömür gibi tozlu yüklerde, pulverizasyon sistemi sayesinde etrafı ve havayı kirletmediklerinin altını çizdi. “Ayrıca bu rıhtım orijinal derinliği olan 12 metreye kadar taranarak, bir anda 50 bin tonluk gemilerin limanımızı tercih etmesi sağlanmıştır” diyen Phillips, aynı şekilde 15’nolu rıhtımında tarama yoluyla orijinal derinliğine getirildiğini söyledi.

Yeni RTG’lerin ise en son teknoloji ürünü olduğunu dile getiren Phillips, 40 bin ton kapasiteli bu vinçlerin yatayda 6 sıra ve Tır geçiş hattı, düzeyde de 5 kat stok ve 1 kat aktarma özelliğine sahip olduğunu vurguladı. “Ayrıca bu RTG’ler Siemens’in çevre dostu yakıt tasarrufu teknolojisi ile donatılmıştır” diyen MIP Genel Müdürü John Arthur Phillips, 8 adet RTG’nin toplam maliyetinin ise 12 milyon dolar olduğunu ve yeni yatırım çalışmalarının da hızla sürdüğünü sözlerine ekledi.
 
Mersin, Doğu Akdeniz’in en önemli limanı
 
Mersin Valisi Hüseyin Aksoy da, Mersin Limanı’nın özelleştirilmesinden sonra gerçekleştirilen yatırımların memnuniyet verici olduğunu belirtti.

Mersin Limanı’nın özelleştirmesinin 2007 yılı Mayıs ayında gerçekleştirildiğini hatırlatan Aksoy,  bu tarihten itibaren de Mersin’in önemli hareketlilikler içerisinde yer alan bir kent ve liman haline dönüştüğünü vurguladı. “Öncesinde Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından işletilen liman, özelleştirme kapsamında olması nedeniyle yeni yatırımların yapılmadığı ve bir takım sorunların baş gösterdiği bir liman durumundaydı” diyen Hüseyin Aksoy, ancak özelleştirildikten sonra limanı alan firmanın limanı, daha aktif, daha hızlı çalışabilecek konuma getirmek adına önemli yatırım ve çalışmalar gerçekleştirdiğini bildirdi. Vali Aksoy, “Bugün artık Mersin Limanı Doğu Akdeniz’in en önemli limanlarından birisi oldu” dedi.
 
Lojistik Köy çalışmaları devam ediyor
 
Mersin’in limanı nedeniyle büyüyen ve bir kent konumunda olduğunu aktaran Vali Aksoy, “Mersin’in kendisine hedef olarak belirlediği 3 sektörden birisi lojistiktir ve bu alanda da ticaret ve sanayi odası ile deniz ticaret odası işbirliği içerisinde bir Lojistik Köy kurulması ile ilgili çalışmalarda önemli bir aşamaya gelmiştir. Önümüzdeki süreçte bu yatırımı da gerçekleştirecek ve bölgemizde böylesine önemli bir yatırım hayata geçirerek Lojistik İhtisas organize Sanayi Bölgesi gibi bir yapıya doğru ilk adımları atacağız. Buda lojistik sektörünün geliştirilmesi adına önemli bir çalışmadır.
 
Limandaki hareketlilik şehri besliyor
 
Mersin limanı sayesinde önemli ticari hareketliliğe sahip olan da bir kenttir. Limanda hareket olduğu zaman diğer sektörlerde bu durumdan olumlu derecede etkilenmektedir. Oteller doluyor, lokantalar daha iyi işliyor, taksiciler çalışıyor ve bu bölgeye gelen insanlar pek çok alanda buraya para bırakıyor ve Mersin ekonomisi daha da hareketli hale geliyor. Birde bilindiği gibi bölgemizden İtalya’nın Triesta kentine ro-ro seferleri başlatılmıştı. Şuanda haftada iki kez yapılan seferler önümüzdeki aylarda 3’e çıkacaktır. Bölgemizde yeni başlayan bu hat karayolu trafiği ile alıcı ile satıcıyı ekonomik anlamda rahatlatmaktadır. Önümüzdeki süreçte başka bölgelere de ro-ro seferleri düzenlenmesi ile ilgili de çalışmalar sürdürülmektedir. Bunlar somutlaştığında Mersin kamuoyu ile paylaşılacaktır.
 
Liman krizde ayakta kaldı
 
Elleçlenen ve konteyner adeti bakımından bakıldığında limanda önceki yıllara göre ciddi artışlar olduğu görülmektedir. Özellikle küresel ekonomik kriz nedeniyle birçok liman sorun yaşarken, Mersin Limanı’nda da bu sıkıntılar yaşanmamış ve önceki senelere ait rakamlara yaklaşılabilen çalışmalar gerçekleştirildi. Tabi ki bunda ihracatçımızın, işadamlarımızın katkısı ve çok büyük ama liman hizmetleri de onların çalışmalarına destek vererek, hızlarını daha iyi bir noktaya taşıma adına önemli çalışmalar yürütmüşlerdir.

Bugün de yine birçok iş makinesini hizmete sokacağız. Bunlarda liman hizmetlerinin daha seri bir şekilde gerçekleşmesine katkı sağlayacak önemli yatırımlardır. Bunlar Mersin Limanı’nın daha iyi bir noktaya gelmesine katkı sağlayacak önemli yatırımlardır.
Türkiye ekonomisi için önemli hareketliliğin sağlandığı stratejik limanlarımızdan biri haline gelen Mersin Limanı’nın bu hizmetleri sunarken, paralel çalışan gümrük müdürlüğü, liman başkanlığı, denizcilik müsteşarlığı, sahil güvenlik gibi kamu kurum ve kuruluşlarımızın da destekleri önemlidir. Burada güzel ortak bir çalışma, sorunları çözmeye yönelik yürütülen kararlılık ve birlikte hareket etme Mersin Limanı’nı bu noktaya getirmiştir” diye konuştu.
 
FOTO ALTI – VALİ
 
Mersin Valisi Hüseyin Aksoy, Mersin Limanı’nın özelleştirme sonrası yeni yatırımlarla Doğu Akdeniz’in en önemli limanlarından biri haline geldiğini söyledi.
 

Mersin Limanı’ndan İtalya’nın Trieste Limanı’na haftada iki gün yapılan ro-ro seferlerinin organize edildiği sahada farklı kurumların tüm birimlerinin aynı binada hizmet vermesi için yeni Gümrük Binası kent protokolü tarafından hizmete açıldı.

 

Kaynak: Hediye EROĞLU - MERSİN / LOJİPORT