Türkiye'nin Karadeniz'deki önemli limanlarından Samsun Limanı'nın özelleştirme işlemi tamamlandı. Samsun Limanı'nın işletme hakkı 36 yıllığına ihale bedeli olan 125 milyon 200 bin dolara Samsunport'a devredildi.
Özelleştirme süreci 2008 yılında başlayan Samsun Limanı'nda sona gelindi. TCDD Samsun Limanı'nın işletme hakkının devrine ilişkin imtiyaz ihalesini 125 milyon 200 bin dolar karşılığında 36 yıllığına alan Cey Group'a bağlı Samsunport-Samsun Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş, Danıştay'ın onayının ardından Özelleştirme İdaresi Başkanlığı ile devir sözleşmesine imza attı. Türkiye'nin önemli lojistik firmalarından Cey Group içerisinde yer alan Samsunport-Samsun Uluslararası Liman İşletmeciliği, Samsun Limanı için 32 milyon dolarlık yatırım öngörüyor. Samsunport, Samsun Limanı'nı Kuzey'in ulaşım ve lojistik üssü haline getirmeyi amaçlıyor.
125 MİLYON 200 BİN DOLAR
Samsun Limanı imtiyaz hakkı devir sözleşmesi Ankara'da Maliye Bakanı Mehmet Şimsek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Özelleştirme İdaresi Başkanvekili Ahmet Aksu, Vakıfbank Genel Müdürü Süleyman Kalkan, Samsun Valisi Hasan Basri Güzeloğlu başta olmak üzere çok sayıda milletvekili ve sektör temsilcisinin katıldığı törende imzalandı. İmzanın ardından Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, 125 milyon 200 bin dolarlık sembolik çeki teslim etti.
ÖNEMLİ AKTARMA MERKEZİ
Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, törende yaptığı konuşmada, 40 yılı aşkın lojistik deneyim ve birikimiyle grubun Samsun Limanı'na önemli değerler katacağını söyledi. Ceyhan Nakliyat olarak 1969 yılında taşımacılık sektöründe faaliyete başladıklarını anımsatan Ali Avcı, geçen zaman içerisinde hem sektörün hem de Türkiye'nin ihtiyaçlarını dikkate alarak yatırımları planladıklarına dikkat çekti. Avcı, sözlerini şöyle sürdürdü: "Cey Group, dış ticaretin yoğun olduğu bölgelerde lojistik terminaller kurarak daima sektöründe yenilikçi olarak anılmıştır. Çünkü biz yapılanmamızı ve hizmet alanlarımızı her zaman sektörün ihtiyaçlarını görerek ve çözümleyerek gerçekleştirdik. Grubumuz önemli yatırımlar yaparak denizyolu taşımacılığının en temel unsuru olan liman hizmetlerini geliştirmeyi amaçladı. Bu bağlamda Samsun Limanı bizim için önemliydi. Çünkü Samsun Limanı, Karadeniz ülkeleriyle dış ticaret için önemli bir aktarma merkezidir. Amacımız; limanı revize etmek, altyapısını zenginleştirmek, ticari hacmini geliştirmek, istihdam yaratmak ve daha da önemlisi ülkemizin en iyi hizmet sunan limanları arasında yer almasını sağlamaktır. Hedefimiz; Samsun Limanı'nı Karadeniz'in ulaşım merkezi hali getirmektir"
36 yıl işletilecek
Rekabet Kurumu'nun görüşünün ardından, "TCDD Samsun Limanı'nın 36 yıl süre ile işletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirilmesine ilişkin 19.09.2008 tarihli ve 2008/59 sayılı Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı, 23.09.2008 tarih ve 27006 sayılı Resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi. Daha sonra Samsunport, TCDD ve ÖİB tarafından paraflandıktan sonra, Danıştay 1'inci Dairesi'ne incelenmek üzere gönderildi ardından da Danıştay onayladı.
Kaynak: Transport