ÖİB, İskenderun Limanı'nın, 36 yıl süre ile ''işletme hakkının verilmesi'' yöntemiyle özelleştirilmesi için ihaleye çıkıyor.
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'ne ait İskenderun Limanı'nın, 36 yıl süre ile ''işletme hakkının verilmesi'' yöntemiyle özelleştirilmesi için ihaleye çıkıyor.
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı bir açıklama yaparak TCDD'ye ait İskenderun Limanı'nın, 36 yıl süre ile ''işletme hakkının verilmesi'' yöntemiyle özelleştirilmesi için ihaleye çıkarıldığını duyurdu. Liman için geçici teminat bedeli 10 milyon dolar, ihale şartları belgesi ve tanıtım doküman bedeli 10 bin lira, teklif verme tarihi de 4 Ağustos 2010 olarak belirlendi. İhale, kapalı zarf içinde teklif almak ve görüşmeler yapmak suretiyle pazarlık usulü ile gerçekleştirilecek. İhale Komisyonu tarafından gerekli görüldüğü takdirde, pazarlık görüşmelerine devam edilen teklif sahiplerinin katılımı ile açık artırma suretiyle sonuçlandırılabilecek.
Açıklamaya göre, teklifler ABD doları olarak alınacak ve ihale dolar üzerinden sonuçlandırılacak. İhale bedeli olarak teklif edilen tutar ''TCDD İskenderun Limanı'nın 36 Yıl Süre İle İşletme Hakkının Devrine İlişkin İmtiyaz Sözleşmesi''nin imza tarihinde peşin veya vadeli olarak ödenebilecek. İhaleye Türk ve yabancı uyruklu tüzel kişiler ile Ortak Girişim Grupları katılabilecek. Gerçek kişiler, ancak Ortak Girişim Grubuna dahil olarak ihaleye katılabilecek. Ortak Girişim Grubu sadece gerçek kişilerden oluşamayacak. Ortak Girişim Grubu olarak teklif verilmesi durumunda, grup üyelerinden en az birinin tek başına 2009 yılı içerisinde en az; 15 milyon dolar ciro elde etmiş olması veya 15 milyon dolar değerinde fon yönetiyor olması veya 7 milyon dolar net aktife sahip olması veya öz sermayesinin en az 5 milyon dolar seviyesinde bulunması gerekiyor.
Önceki ihale iptal edilmişti
İskenderun Limanı daha önce 09.09.2005 tarihinde gerçekleştirilen ihale ile özelleştirilmiş ancak Danıştay 13. Dairesi söz konusu ihaleyi iptal etmişti. Akdeniz bölgesindeki en geniş sahaya ve en gelişkin altyapıya sahip limanlarından biri olan İskenderun'un özelleştirme ihalesi, 2005 yılında 80 milyon dolar gibi düşük bir değerle sonuçlanmıştı. Önceki ihaleyi Mersin Limanı'nı da alan PSA-Akfen Ortaklığı kazanırken, Danıştay iptal gerekçesi olarak ihale şartnamesine "yatırım şartı"nın konmamış olmasını göstermişti. Uzmanlar gerçekleştirilecek yeni özelleştirme sürecinde de, limanın değerini bulmasının zor olacağını belirtiyor. Limanın özelleştirilmesine çok sayıda yerli ve yabancı sermaye grubunun ilgi göstermesine kesin gözüyle bakılıyor.
Kaynak: Lojiport