TCDD, Türkiye’nin Orta Doğu’ya yönelik ihracatının can damarlarından biri olan 326 kilometrelik Karakamış-Nusaybin demiryolu hattında, yaklaşık bir asırdır el sürülmeyen rayları yeniliyor.
TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, toplu yük taşımacılığında demiryolunun önemine dikkat çekti. İskenderun ve Mersin limanlarından yurt içi ve yurt dışı kombine taşımacılığı yapacak toplu taşımacılığı TCDD’ye celp etmek istediklerini belirten Köprülü, “Ekonomik ve emniyetli taşımacılığı yaygınlaştırmak için Karakamış-Nusaybin arasındaki 326 kilometrelik yolun yenilenmesi programa alındı. İlk etapta Şenyurt-Nusaybin istasyonları arasındaki 58 kilometrelik yol, 2006-2007 yıllarında tamamlandı. 2010 yılı içerisinde ise 120 kilometrelik kesimin yenilenmesi yapılacak” dedi. Yenilenecek hattın Akçakale-Ceylanpınar arasındaki bölümünün 1916 yılında, Ceylanpınar-Akdoğan (Mardin) arasının ise 1912’de işletmeye açıldığını bildiren Köprülü, “Ceylanpınar-Akdoğan arası 36 kilometrelik kesim 1968-1970 yılları arasında hattan çıkma eski malzemeyle takviye edilmiş.
Kalan 84 kilometrelik yol ise Osmanlı dönemindeki ilk döşendiği üst yapı malzemesinden oluşmaktadır” diye konuştu. Son dönemlerde Suriye ve Irak’ta ihtiyaç duyulan ürünlerin Nusaybin’e sevkinde artış olmasına paralel bu hatta tren trafiğinin de arttığını belirten Köprülü, “Özellikle petrol ve petrol ürünlerinin sevki sebebiyle yolun eskiliğinden kaynaklanan sıkıntılar yaşanmaktadır” dedi. Köprülü, taşımacılığın arttığı Karakamış-Nusaybin arası demiryolunun her geçen gün jeopolitik öneminin de arttığını ifade etti.
Kaynak: İTO