23 Ocak 2010 tarihinde, Kumlu – Kapıdere istasyonları arasında meydana gelen heyelan nedeniyle tren trafiğine kapanan Narlı-Malatya hattı hizmete açıldı.
Yolun tekrar trafiğe açılması amacıyla, TCDD 5. Bölge Müdürlüğü ve Fırat Üniversitesi işbirliğiyle, heyelan bölgesinde zemin etüdü ve topoğrafik ölçümler yapılmış değerlendirmeler doğrultusunda ihaleye çıkılmıştı. 19 Mart 2010 tarihinde başlatılan çalışmalar ise 8 Mayıs 2010’da sona ererek, Narlı-Malatya hattı yol tren trafiğine açıldı.
Diğer taraftan, Üniversite heyelanın kesin çözümüne yönelik olarak hazırladığı projeyi bölgeye sunacaktır.
Bilindiği üzere, 25.000 m2 lik alanda meydana gelen heyelandan; Adana ve Malatya yönlü demiryolu trafiğiyle birlikte Malatya-Elbistan karayolu ve Göksu çayı etkilenmişti.
Kaynak: TCDD