Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / YUNANİSTAN KRİZİ, TÜRKİYENİN TRANSİT LİMAN İHTİYACINDA İYİ BİR FIRSAT

YUNANİSTAN KRİZİ, TÜRKİYENİN TRANSİT LİMAN İHTİYACINDA İYİ BİR FIRSAT

YUNANİSTAN KRİZİ, TÜRKİYENİN TRANSİT LİMAN İHTİYACINDA İYİ BİR FIRSAT25.05.2010

Akdeniz Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği (ASCAME) ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş, 25-28 Mayıs 2010 tarihleri arasında Barselona'da düzenlenecek ve UTA Lojistik Dergisi'nin de basın ortağı olduğu Akdeniz Limanlar Zirvesi öncesi UTA Lojistik Dergisi'ne önemli açıklamalar yaptı.

ASCAME Başkanı Murat Yalçıntaş, Türkiye'nin Akdeniz'deki denizyolu taşımacılığında söz sahibi olabilmesi için transit limana ihtiyacı olduğuna, coğrafi konumunun da buna imkan verdiğine dikkat çekti. Akdeniz Havzası'nda Atina, Malta ve Gioia Tauro gibi birkaç önemli liman bulunduğuna işaret eden Yalçıntaş Türkiye'nin transit liman konusunda Yunanistan ile işbirliği yapabileceğini belirtti. Yalçıntaş, Yunanistan'ın içinde bulunduğu ekonomik krizin Türkiye için önemli bir fırsat olduğuna işaret ederek, Türkiye'nin transit liman ihtiyacına Yunanistan'daki limanların çözüm olabileceğini vurguladı ve “Akdeniz'deki ticarette söz sahibi olan ülkelerden biri olan Yunanistan ile işbirliği için bugün, düne göre daha olumlu şartlar var. Bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirmeliyiz çünkü 5 yıl sonra Yunanistan bu halde olmayacak” dedi.

Akdeniz Limanlar Zirvesi’nin ana gündem maddesini, Akdeniz ülkeleri arasında lojistiğe yönelik işbirliğinin arttırılması olarak açıklayan Yalçıntaş, Akdeniz Havzası'nın dünyada en çok kullanılan suyollarından biri olduğuna dikkat çekti. Yalçıntaş, “Bu suyolundaki verimliliğin artması sadece lojistik sektörünün değil bu coğrafyada yer alan tüm ekonomilerin verimliliğin artması anlamına geliyor. Biz Akdeniz'i, ülkeleri birbirinden ayıran değil de birbirine bağlayan bir suyolu olarak görüyoruz. Bu zirvede, Akdeniz'in ülkeleri birbirine bağlama fonksiyonun daha iyi nasıl icra edilebileceğini masaya yatıracağız” diye konuştu.
 
Kaynak: UTA Lojistik