Türkiye Suriye arasında 12 mart 2009'da başlatılan ancak birkaç ay sonra yeterince yolcu bulunamaması nedeniyle iptal edilen Halep-Mersin tren seferleri, yeniden başlatıldı.
İki ülke arasında vizenin kaldırılması nedeniyle yolcu sayısını ciddi manada artacağını kaydeden Türk ve Suriyeli yetkililer, bunun Hicaz demiryolunun ilk ayağı olacağını, önümüzdeki dönemde Mekke'ye kadar gideceğini ifade etti.
Seferlerin başlatılması nedeniyle Halep'teki Suriye Demir Yolları Genel Merkezi'nde düzenlenen toplantıya Türkiye'yi Halep Başkonsolosu Adnan Keçeci ve Devlet Demir Yolları Adana Bölge Müdürlüğü'nden yetkililer katıldı .
Başkonsolos Keçeci, Türkiye ile Suriye arasında başlayan iyi komşuluk ilişkilerinin özellikle vizenin kaldırılmasından sonra inanılmaz bir hızla ilerlediğini, mevcut sınır kapılarının artık iki kardeş ülkeye yetmediğini söyledi.
Buna alternatif olan çözümün de aslında yüz yıldan bu yana var olduğunu ve 1908 yılından yapılan demiryolu olduğunu kaydeden Keçeci, "Vizenin kaldırılmasından sonra sınır kapılarımız 24 saat esasına göre çalışmasına rağmen ihtiyaca cevap vermekte zorlanmaya başladı. Hükümetimizin de demiryolu ulaşımında adeta yeni bir çağ başlatmasıyla bu seferlerin başlatılması kaçınılmaz hale geldi. Türkiye, demiryolu ulaşımına cumhuriyetin kurulduğu ilk yıllardaki kadar önem verilmeye başlandı." dedi.
Altyapı çalışmaları için bazı yatırımların yapılması gerektiğini ve bu çerçevede Gaziantep-Çobanbey arasında yeni bir hat döşenmesi gerektiğini kaydeden Adnan Keçeci, bunun için fizibilite çalışmalarının başladığını söyledi. Bu çalışmaların tamamlanması ile Gaziantep Halep arasının 207'den 108 kilometreye ineceğini vurgulayan Keçeci, gerek Mersin-Halep, gerekse Antep-Halep hattının geliştirilmesi için Suriye ile tam bir işbirliği ve uyum içerisinde olduklarını ifade etti.
Suriye Demiryolları Genel Müdürü George Mokarabi ise Türkiye Suriye arasında başlatılan demiryolu ulaşımının Mekke'ye kadar giden ve Abdulhamit döneminde yapılan demiryolu hattının yeniden devreye girmesi için bir başlangıç olduğunu ve stratejik bir önemi olduğunu söyledi.
Suriye olarak Türkiye aralarında gelişen kardeşlik ilişkileri çerçevesinde demiryolu ulaşımını çok ileriye taşımak istediklerini anlatan Mokarabi, bunun Avrupa Türkiye, İran, Irak ve Mekke arasında ulaşım sağlayacak bir projenin alt yapısı olduğunu kaydetti. Halep'te bu hatlarda kullanılacak vagon üretimi için bir fabrika kurma çalışmalarının başladığını haber veren Mokarabi, demiryolu ağının gelişmesi için her türlü yatırımı yapacaklarını söyledi.
Bu arada vizelerin kaldırılmasından sonra sefere başlayan ilk tren, Halep'ten 03:00'de hareket etti. 11:15'te Adana'ya varan tren, 12:30 sıralarında da Mersin'e ulaştı. Her iki ülkenin gümrük kapılarında birer saat bekleyen tren, bu süre kaybının yaşanmaması için gümrük ve pasaport işlemlerinin tren hareket halindeyken yapılabilmesi gerekiyor. Türk ve Suriyeli yetkililer, bunun için teknik bazı yatırımların yapılacağını bildirdi. Ayrıca geçen sene başlatılan ancak vize uygulaması nedeniyle yeterince yolcu bulamayan Halep-Mersin tren seferlerinin vizenin kaldırılması nedeniyle beklenen ilgiyi göreceği tahmin ediliyor. Her seferde koltuklu yolcu, yataklı ve yemekli vagon bulunuyor. Her hafta cuma günü 03:00'da Halep'ten kalkacak tren, 12:18'de Mersin'de olacak. Mersinden ise aynı gün 23:00'de hareket ederek ertesi gün 08:10'da Halep'te olacak. Koltuklu bölümlerin biletleri 14, yataklı vagonlarınki ise 26 Euro'ya satılacak.