Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Dünyadan / FEDEX SPONSORLUĞUNDA ON-LINE TEDARİK ZİNCİRİ EĞİTİMİ

FEDEX SPONSORLUĞUNDA ON-LINE TEDARİK ZİNCİRİ EĞİTİMİ

FEDEX SPONSORLUĞUNDA ON-LINE TEDARİK ZİNCİRİ EĞİTİMİ07.07.2010

İşbirliğinin hem şirket göstergelerine hem de  çevreye olan olumlu katkısı;
Yatay işbirliği, karlılık, müşteri hizmeti ve çevre konusundaki potansiyel faydalar konusunda  avantaj sağlamaya istekli olan imalatçı ve hizmet üreticilerin ilgisini çeken konular arasında en başta yer almaktadır.

Tedarik zincirinde yer alan üst düzey yöneticiler, diğer imalatçılardaki meslektaşları ile işbirliği yapmak suretiyle, antrepoların ve diğer taşıma ile ilgili varlıkların daha iyi kullanımının sağlanmasıyla birçok alanda verimlilik artışı ve maliyetlerde düşüşler elde edilebileceğini görmektedirler.

Avrupa Birliği’ne göre, 33.5 Milyar Euro’luk yakıt ve 20-30 milyon tonluk karbondioksite denk olmak üzere, ağır yük kamyonları katettikleri mesafelerin %30’unu boş olarak seyretmektedirler. Çevre ile ilgili olarak, sadece hükümetlerle kalmayıp tüketicilerden de gelmeye başlayan artan ölçüdeki baskılar dikkate alındığında, işbirliği, çevreye yönelik dışsal maliyetlerin azaltılmasında önemli rol oynayacaktır.

 
İşbirliği tüm şirketlere uygun düşmeyebilir. İşbirliğinin yürüyebilmesi için doğal olarak, ürün yapılarında ve dağıtım profillerinde benzerlikler olmalıdır. Belirtmek gerekirse, ürünler, benzer elleçleme özelliklerine; yani eşit kullanım ömürleri, envanter çevirme hızı ve mevsimselliğe; çevre kontrol ve güvenliği gereklerine; taşımacılık konusu dikkate alındığında da, en önemlisi nihai kullanıcılara (teslim noktaları) tesliminde kendine özgü benzer dağıtım özelliklerine sahip olmalıdır.
Bu koşullar sağlandığında, işbirliğine giren iki ortak, giderlerinde büyük çapta tasarruf sağlayacaktır. Bunlar:

 
• Boş seferlerin azaltılması,
• Karbon salınımında düşüşler,
• Taşıma maliyetlerinin düşmesi,
• Azalan trafik sıkışıklığı,
• Anterpo kullanımının (rantabl stok yönetiminin) iyileştirilmesi,
• Müşteri hizmetlerinin gelişmesi,
• Malzemelerde geri dönüşüm, yeniden kullanım, hurdaya çıkarma vs. gibi işlemlerin lojistiğinde verim sağlanmasıdır.

Genelde işbirliği girişimlerinde karşılaşılan önemli tehditlerden bir tanesi de, bir biriyle rekabet içinde olan firmaların aralarında hassas bilgileri paylaşıyor olmaları konusudur. Rekabet konusuyla ilgili yetkililer ayrıca anti-tröst düzenlemeleri ile de yakından ilgilidir. Bu da, bir yandan fiziki dağıtım dikkate alındığında azami verimliliğin sağlanması yönünde bilgi paylaşımının sağlanmasının yanı sıra, gizliliğin de korunabilmesi bakımından bunun denetim ve gözetimini yapacak üçüncü bir tarafın devreye girmesini yaşamsal kılmaktadır. Bu üstesinden gelinemeyecek bir problem olmayıp, üçüncü taraf rolü üstlenen danışmanlık ve dağıtım firmalarına örnekler mevcuttur.

 
İşbirliği teorik, denenmemiş bir olgu değildir-işlerliği kanıtlanmıştır. Örneğin Hollanda’da Healthcare Logistics Forum(HLF) şirketi kurulmuştur. Abbot Laboratories, Boston Scientific and Baxter Healthcare ve ayrıca 17  firma daha, benchmarking (ölçüt belirleme), birleştirme (consolidation) ve soğutuculu zincir geliştirme konuları dahil birçok projede işbirliği yapmışlardır. Girişimlerden biri, üreticilerin, bir taşıyıcı dağıtım merkezine yaptıkları sevkiyatlarını birleştirmeleri şeklinde olmuştur.

Bir başka Avrupa projesi ise, işbirliğine giden taraflarına (tanınmış iki tane tüketim malı üretici devi) aşağıdaki faydaları sağlamıştır:
• Taleplerin daha büyük sıklıkla karşılanması,
• Perakendecilerin tutuğu stokların azaltılması,
• Satış noktası bilgilendirme veri tabanı sayesinde (Point of Sale Data) tam zamanında teslim ( Just –in-Time Delivery),
• Her şey bir yana, perakende müşterileri için bulunabirliliğin geliştirilmesi.
Artan akaryakıt fiyatları, faizler ve çevre sorunları ortamında, işbirliği, bir yandan tedarik zincirindeki hedeflerini gerçekleştirirken, diğer taraftan müşterilerinin isteklerine cevap vermenin bir yöntemini oluşturmaktadır.
Sponsorluğunu FedEx’in üstlendiği on-line Tedarik Zinciri Eğitim sunumu
İşbirliğinin firmanıza sağlayacağı faydalar konusunda daha fazala bilgiye sahip olmak istiyorsanız, Transport Intelligence FedEx’le birlikte on-line Tedarik Zinciri Eğitim sunumu sağlıyor. Transport Intelligence CEO’su John Manners-Bell, ne tür bir işbirliğinin firmanızın göstergelerini olumlu yönde etkileyeceği konusunun ana hatlarına ilişkin Transport Intelligence’in en son araştırma sonuçlarını sunacaktır. Ayrıca en iyi-uygulama ve vaka araştırmalarından örnekler sunacaktır.

Kaynak : Transport Intelligence