UIC (Uluslararası Demiryolu Birliği) ve Rusya Demiryolları ( RZD), St.Petersburg’da 30 ülkenin katıldığı bir global demiryolu yük taşımacılığı konferansı düzenledi. Konferansta işletme yönetimleri, lojistik servisler ve uluslararası koridorlar ele alındı.
30’u aşkın ülkeden 300 civarında katılımcı, St. Petersburg’da başlayan UIC ile Rusya Demiryollarının ortaklaşa ikincisini düzenlediği UIC Küresel Demiryolu Yük Taşımacılığı Konferansına katıldı.
Konferans, Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu ve Rusya Ulaştırma Bakanlığının gözetimi altında ve daha çok sayıda uluslararası örgütlerin işbirliği ile gerçekleştirilmektedir.
Yük taşımacılığı ile ilgili stratejik konular dile getirilerek, ilgili üst yöneticiler, karar vericiler, demiryolu ve lojistik profesyonelleri, müşteriler, nüfuzlu politikacılar ve yasa koyucuları dünyanın birçok yerinden kurumlar olmak üzere, tüm önde gelen oyuncuların aralarındaki bilgi alış verişi ve ortaklıkların geliştirilip özendirilmesi amaçlanmaktadır.
Konferans, UIC Genel Müdürü, Jean-Pierre Loubinoux, Rusya Demiryolları Başkan Birinci Yardımcısı, Vadim Morozov, Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakan Yardımcısı, Sergey A. Aristov, DG Move (Avrupa Komisyonu) Genel Müdür Yardımcısı Zoltan Kazatsay ve UIC Başkanı Yoshio Ishida tarafından açıldı.
UIC Genel Müdürü Jean Pierre Loubinoux, UIC’in bu ikinci Küresel Demiryolu Yük Taşımacılığı Konferansına katılan katılımcılara "Hoş geldiniz" dedi. Hem bölgesel hem de küresel düzeydeki faaliyetlerin teşvik edilmesi bakımından uluslararası bir platform olarak UIC’in rolüne vurgu yaparak, bunun en önemli amaçlarında birinin de hem teknik hem de idari seviyede karşılıklı işlerliğin geliştirilmesi olduğunun altını çizdi. "Bu, küresel demiryolu taşımacılığı konferansı liderlerini görüş alış verişinde bulunacağı ve geleceğe birlikte bakacakları bir yerdir" şeklinde bir eklemede bulundu.
Rusya Demiryolları Başkan Birinci Yardımcısı, Vadim Morozov, Başkan Vladimir Yakunin adına açıklamada bulunarak, ikincisi toplanan UIC Küresel Demiryolu Yük Taşımacılığı Konferansı'nın 2007’de Yeni Delhi’de gerçekleşen koferansın devamı niteliğinde olduğunu, ilk toplantıda başlamış bulunan yapıcı diyaloğun geliştirilmesi ve özellikle sürdürülebilir büyüme, karşılıklı işlevsellik ve uluslararası taşıma mevzuatının geliştirilip, uyumlaştırılması için uluslararası demiryolu taşımacılığında faaliyet sahasındaki partnerlerle işbirliğinin amaçlandığını dile getirdi.
Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Yardımcı, Sergei A. Aristov, başbakan Putin tarafınca desteklenen demiryollarının 2030 yılına kadarki iddialı geliştirme programını sunudu. Burada, demiryolu yük kapasitesinin %33 ve demiryolu yük hacminin de % 70 oranında artışını hedeflenmektedir. Bu bağlamda, kıtalararası demiryolu koridorları önemli bir kilit role sahip olup, uluslararası yasal bir çerçevenin uyumlaştırılması ve uluslararası bir taşıma yasası gerekmektedir.Buna olumlu bir örnek olarak, sınır geçişlerinin kolaylaştırılması için Euro-Asian CIMSMGS yasası ve transit geçiş belgesini gösterdi.
DG Move ( Avrupa Komisyaonu ) Genel Müdür Yardımacısı, Zolatan Kazatsay, Avrupa demiryolu yük taşımacılığını % 50’sinin uluslararası nitelikte olduğunu ve önümüzdeki yıllarda bunun artacağının belirtti. Bunun yanı sıra, sürdürülebilir hareketlilik ve ulaştırma sektöründeki karbon salınımının düşürülmesi bakımından demiryolu yük taşımacılığının dünya çapında oynayacağı bir rol bulunmaktadır. Avrupa’daki demiryolu yük taşımacılığı hala karşılık işlevselliğin olmamasında, ulusal farklılıklardan, özellikle de sınır geçişlerinde olmak üzere, coğrafi parçalanmışlıktan ve idari külfetlerden olumsuz yönde etkilenmektedir. AB eylemleri, özellikle şu üç noktaya odaklanmak suretiyle, demiryolu yük taşımacılığının geliştirilmesini amaçlamaktadır: Pazar yapısının açılması, yenilikçiliğin ve özellikle ERTMS uygulamasına önayak olmak suretiyle karşılıklı işlevselliğin teşvik edilmesi ve öncelikli TEN-T projelerinin gözden geçirilmesi ile demiryolu altyapısının ele alınması.
UIC Başkanı, Yoshio Ishida, katılımcılara bir hatırlatmada bulunarak, çevre,güvenlik,sinyalizasyon ve standardizasyonun yanı sıra, yük taşımacılık koridorlarını geliştirilmesinin UIC dünya genelindeki faaliyetlerini oluşturan beş ana temadan birini oluşturmaktadır.Sürdürülebilirlik ve güvenlik için yapılan çalışmaların yanı sıra, müşterilerin demiryoluna olan güvenin pekiştirilmesi ve demiryolunun tüm kullanıcılar için çekici seçenek oluşturması için lojistik ve demiryolu operasyonlarının iyileştirilmesi için önemli çabaların gösterilmesi gerekmektedir.
Uluslararası işbirliğinin önemini ve Avrasya taşıma sisteminde Rusya Demiryollarının ( RZD ) hub olarak öneminin altını çizerken, bu ikinci toplantının neden St.Petersburg’da yapıldığının önemi de vurgulanmış olmaktadır.
Küresel Demiryolu Yük Taşımacılığı Konferansının yardımcı direktörleri bu konferansta karşılaşılan ana sıkıntıları anlatmak için kürsüye çıktı. Rusya Demiryolları Uluslararası Departmanı başkanı, Alexei Averin, RZD’nin ( Rusya Demiryolları ) 2006’da UIC’e katılmasından bu yana sağlanan başarılar konusunda katılımcılara hatırlatmada bulunarak, demiryolu yük taşımacılığını geliştirilmesi için ortaya atılması gereken konuları listeledi.
Ana Konular
Uluslararası koridorlar, karşılıklı işlevsellik, taşıma yasasının uyumlaştırılması, kodlama ve Bilişim, izleme ve konumlama, güvenliğin arttırılması, çevreye olan zararın azaltılması.
Demiryolu yük taşımacılığının geliştirilmesine ilişkin özellikler ve çerçeve koşullarla ilgili sunumunu tamamladıktan sonra Oliver Sellnick Küresel Demiryolu Yük Taşımacılığı Konferansı’nın küresel çapta oyunculara arasında daha fazla bilgi alış verişini teşvik ettiğini belirtti.Ekonomik krizin 2009 yılında demiryolu yük taşımacılığı üzerindeki etkilerini, 2008 yılındaki hacimleri tekrardan geri dönebilmesi için yıllar gerekse de, 2010 yılında toparlanma işaretlerinin olduğunu dile getirdi.
Büyük açılış toplantısını idare eden Rusya Demiryolları RZD Başkan Birinci Yardımcısı, Vadim Morozov, “ demiryolu taşımacılığın küresel çapta gelişmesinde UIC stratejik bir enstrümandır” dedi ve Rusya Federasyonunda 2030 yılına kadarki demiryolu taşımacılığının gelişmesi ile ilgili strateji konusunda bilgi verdi.
SNCF Geodis ( Fransız Demiryolları ) CEO’su Pierre Blayau,Deutsche Bahn ( Alman Demiryolları ) yönetim kurulu üyesi Karl Friedrich Rausch, FS Trenitalia’dan ( İtalyan Demiryolları ) Vincenzo Soprano adına Alberto Mazzola, One Railway (Rusya )Yük Taşıma Genel Müdürü, Salman Babayev, Queensland Rail ( Avustralya) CEO’su Genel Müdürü Lance Hockridge; HHLA ( Hamburg Limanı ) yönetim kurulu üyesi, Sebastian Jürgens de büyük açılış toplantısına katılanlar arasındaydı.