Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Dünyadan / MICHELIN TAŞIMACILIK MALİYETLERİNİ DÜŞÜRÜYOR

MICHELIN TAŞIMACILIK MALİYETLERİNİ DÜŞÜRÜYOR

MICHELIN TAŞIMACILIK MALİYETLERİNİ DÜŞÜRÜYOR13.07.2010

Michelin, yolların ustası ağır vasıta sürücüleriyle 11 ilde 17 noktada bir araya geliyor. Sürücüler; verimli lastik kullanımı konusunda bilgilendiriliyor

Michelin, 3 ömre sahip ağır vasıta ve otobüs lastikleri ile karayolu taşımacılığında giderleri azaltarak, taşımacılık endüstrisindeki karlılıkların artırılmasına katkıda bulunuyor. Sürücülere, Michelin’in “Lastikte 3 Ömür” konseptini anlatmak üzere yola koyulan Michelin Tırı, toplam 11 ilde 18 noktada ağır vasıta sürücüleri ile biraraya geliyor. Michelin 3 Ömür Tırı’nın, Road Show boyunca toplam 3 bin sürücü ile bir araya gelmesi hedefleniyor.
 

Michelin’in uzman eğitmenleri tarafından, ağır vasıta lastiklerinin daha uzun ömürlü ve verimli kullanımı konusunda bilgilendirmelerin yapıldığı “Michelin 3 Ömür Tırı”, Michelin ağır vasıta lastiklerinin farklı yaşam döngülerini anlatan 3 ana bölümden oluşuyor. İlk bölümde dayanıklılığı ve güçlü karkasıyla fark yaratan Michelin ağır vasıta lastiğine yer veriliyor. İkinci bölümde, Michelin ağır vasıta lastiklerinde bulunan ekstra kauçuk tabakanın kullanımına olanak veren ve lastiğe %20 ilave ömür sağlayan “diş açma” anlatılıyor. Son bölümde ise bir ağır vasıta lastiğine %80’lik 3. ömrünü veren “Recamic kaplama” yer alıyor.
 
Bir ayda 11 ilde 17 noktada eğitim
Michelin 3 Ömür Tırı’nın ilk durağı İstanbul. Yenibosna Minibüs Durağı, Bayrampaşa Sebze Hali ve Esenler Otogarı’nda sürücülerle bir araya gelen Michelin 3 Ömür Tırı, buradan sonra Tekirdağ ve Edirne’ye doğru yola çıkacak. Daha sonra Tuzla’da ve Kocaeli’de ağır vasıta sürücüleri ile bir araya gelecek Michelin 3 Ömür Tırı buradan Adapazarı’na geçecek. Michelin Tırı’nın sonraki güzergahı ise sırasıyla Ankara, Eskişehir, Bursa, Balıkesir, Manisa ve Muğla olacak.
 
Michelin’den karayolu taşımacılığına maliyetleri düşüren destek
Taşımacılık işletmelerinin en büyük giderlerini yakıt harcamalarından sonra lastik yatırımı oluşturuyor. Lastik ile ilgili harcamaların profesyonel bir şekilde yönetilmesi, kilometre başına birim maliyette önemli bir düşüş sağlıyor.
Michelin lastikleri; kalitesi, performansı ve kaplanabilirlik özelliği ile lastik kullanım süresini artırıyor ve masraflarda azalma sağlıyor. Michelin, ‘lastiğin üç ömrü’ adlı uygulama ile lastiğin kilometre ömrünü ortalama 2 kat artırıyor.
 
Taşımacılık şirketleri işletme maliyetlerini düşürmeye çalıştıkça, kaplanmış lastiklere olan talebin de giderek arttığı görülüyor. Kamyon lastiklerinin giderek daha büyük bir yatırım olarak görülmesi sonucu, Michelin’in kaplama teknolojisi ve bu alandaki bilgi birikimi, taşımacılık firmaları tarafından yüksek talep görüyor. Taşımacılık şirketlerinin kaplama lastiğe olan artan talebine cevap vermek için, teknolojisini ve yeteneklerini sürekli olarak geliştiren Michelin’in sektöre sunduğu lastikler bir yandan kaplanabilir karkaslarıyla pazarda bir ölçüt olurken diğer taraftan da sürdürülen Ar-Ge çalışmalarıyla sürekli olarak geliştiriliyor.
 
3 ömürlü ağır vasıta lastiği
Michelin, ağır vasıta lastiklerinin daha uzun ömürlü ve verimli olmasını sağlayarak, bir ağır vasıta lastiğinin 3 ayrı ömürle kullanılmasına olanak tanıyor. Öncelikle, Michelin ağır vasıta lastiklerinde kullanılan 30 farklı kaliteli malzeme ve oksidasyona dayanıklı 2 km uzunluğundaki tel yapısı, Michelin karkasına en yüksek güvenilirliği ve uzun ömrü sağlıyor.
 
3 ömrün ilk aşamasında yeni lastik yüz binlerce kilometre kat ediyor. Sırt desen derinliği 3-4 mm’ye indiğinde, Michelin’den eğitim almış yetkili bir teknisyen tarafından ısıyla çalışan özel bir alet ile diş açılarak yeni desen ortaya çıkarılıyor. Diş açma, öncelikle sırtta su tahliyesini sağlayan kanalların genişlemesiyle yol tutuş güvenliğini artırıyor ve lastiğin ömrünü yaklaşık %20’ye kadar uzatarak kullanım maliyetlerini düşürüyor.
 
Diş derinliği oranı yeni lastiğe göre daha az olan diş açılmış lastik, düşük yuvarlanma direnci sayesinde yeni lastiğe göre daha az yakıt tüketiyor. Son olarak da güçlü karkas yapısı Michelin ağır vasıta lastiklerine en yüksek kaplanabilme özelliğini sağlıyor. Karkas konusundaki teknolojik liderlik, Michelin’i kaplama konusunda da en önemli üreticilerden biri yapıyor. Toplam performans yönetiminin son aşaması olan Recamic kaplama ise lastiğin ömrünü % 80 oranında uzatıyor.
 
Sonuçta, toplam kullanım maliyetinin, satınalma maliyetinden daha önemli olduğu ortaya çıkıyor. Michelin lastikleri kalitesi, performansı ve kaplanabilirlik özelliği masraflarda azalma sağlıyor ve araç kullanım süresini artırıyor. Bu noktada Michelin’in dünya lastik pazarındaki hedefi güvenlikten ve konfordan ödün vermeden kullanıcılarına en düşük km (birim) maliyetli lastiği sunmak olarak ortaya çıkıyor.
 
Recamic, taşımacılık şirketleri için özel avantajlar sunuyor
Michelin'in köklü deneyimi ve uzmanlığıyla sunduğu kaplama çözümü “Recamic soğuk kaplama teknolojisi” ise, taşımacılık şirketleri için özel avantajlar sunuyor. Her ebat için ayrı bir kalıp gerektirmeyen Michelin Recamic kaplama yöntemi, aynı karkas için çok çeşitli sırt bandı desenleri sunarken, farklı markaların karkasına aynı desenleri de uyarlayabiliyor. Hem tasarım hem de diş derinliği bakımından optimize edilmiş sırt bandı desenleri, araç hangi şartlarda kullanılırsa kullanılsın mükemmel sonuç sağlıyor. Bu performans geliştirilmiş karbon karası ve yüksek oranda doğal kauçuk içeren Recamic kauçuk bileşenleri sayesinde gerçekleşiyor.
 
Michelin tarafından üretilen soğuk, hazır pişirilmiş sırt bantları; optimize edilmiş tasarımları ile eşsiz kullanım özelliği, üstün kavrama, çekiş ve düzgün aşınma sağlıyor. Kullanılan bileşenler aşınma, hasar, ısınma ve sürtünmeye dayanıklılık dahil, farklı performans özellikleri arasında en iyi performansı sunuyor. Ayrıca, yuvarlanma direncini azaltarak yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonunun azaltılmasına yardımcı oluyor.
 
Kaplama, Kamyon lastikleri ve Çevre
Michelin’in çevreye duyarlılık konusundaki uzmanlığıyla desteklenen Recamic, grubun lastik imalat sürecinin her aşamasında ve işinin her alanında sürdürülebilir gelişmeye imkan sağlayıp, araştırmaya yönelik çalışmaları esas alıyor. Çevreye karşı bu duyarlılık gerçek dünyada lastik kullanım ömründe, kauçuğun toplanmasından kullanım ömrü sonunda geri kazanımına kadar her alanda kendini gösteriyor.
 
Orijinal karkas, sırt kuşakları ve diğer malzemelerin büyük kısmını koruyarak, yeni bir lastiğe kıyasla yüzde 70 ila 80 daha az kauçuk kullanılmasını sağlayan Recamic kaplama teknolojisi, doğal kaynakları koruyor. Ayrıca, lastik ömrünün uzaması ve kaplamanın geliştirilmesi; geri kazanılması gereken hurda lastik sayısını da önemli ölçüde azaltıyor.
 
Kaynak: Dünya