Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / İPEK YOLU TIR KERVANI VARIŞ TÖRENİ

İPEK YOLU TIR KERVANI VARIŞ TÖRENİ

İPEK YOLU TIR KERVANI VARIŞ TÖRENİ25.10.2010

Ulaştırma Bakanı Yıldırım: "Biz Gerek İkili Ticarette, Gerek Çoklu Ticarette, Mutlaka Ve Mutlaka Engellerin, Kotaların Kaldırılmasını İstiyoruz"

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ''İpek Yolu TIR Kervanı'nın 8 ülkeden geçerek buralara kadar gelmesinin amacı sadece İpek Yolu'na dikkat çekmek değil; bölgesel ve küresel işbirliğinin dayanışma ve birlikte çalışma ile nasıl tesis edileceğini gösteren bir faaliyettir'' dedi.

Ekonomik İşbirliği Teşkilatı ile Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği tarafından organize edilen ve Pakistan'dan yola çıkan ''İpek Yolu TIR Kervanı''nın Ankara'ya varışı dolayısıyla TOBB Konferans Salonu'nda tören düzenlendi.

Bakan Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, İpek Yolu TIR Kervanı'nın 40 günü aşan meşakkatli bir yolculukta, güzergahtaki 8 ülkeden geçerek batıdaki son durak olan Türkiye'ye ulaştığını söyledi. İpek Yolu güzergahının geliştirilmesi için gayret gösteren tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür eden Yıldırım, şunları söyledi:
''Ticaretin sınırları, dini, milliyeti olmaz. Ticaretin tek amacı var, yapılan ülkelerdeki insanların refahını artırmak, ülkenin kalkınmasını sağlamak. Ama taşımacılık, ticaretle et ve tırnak gibi. Taşımacılığın yapıldığı güzergahlarda altyapı gelişiyor, refah gelişiyor, tabiatıyla barış gelişiyor, barış hakim oluyor. Dolayısıyla İpek Yolu asırlar önce de bilinen bir yoldu, şimdi de aynı şekilde olduğunu düşünüyorum. Değişen tek şey var, sadece araçlar değişti. O zaman yaya olarak, deve ile yapılan yolculuklar şimdi artık TIR'larla, trenlerle uçaklarla yapılıyor. Yolun önemi artarak devam ediyor.''
Yıldırım, 6 yıl önce İpek Yolu güzergahında Tahran-Almatı-İslamabad üzerinden trenler koyduklarını, bu trenleri zarar etmesine rağmen işletmeye devam ettiklerini ifade ederek, bu güzergahın canlanmasını istediklerini söyledi.
Taşımacılığın, ticaretin geliştirilmesi için bir araç olduğunu belirten Yıldırım, ancak taşımacılığın kısa vadeli, günübirlik bakışlarla ticaret gibi algılandığını ve taşımacılığı yavaşlatacak, rekabetini azaltacak bazı engeller konulduğunu anlattı. Yıldırım, bunu yapanların nakliyecilerin organizasyonu ile kurulan bazı kuruluşlar olduğunu bildirerek, şunları kaydetti:
''Kısa vadeli bakış açısını mutlaka terk etmemiz lazım. Ne kadar çok ticaret olursa, ne kadar alışveriş olursa, taşıma o kadar artacaktır. Taşımadan elde edeceğimiz çok küçük kazançları bırakıp, çok daha büyük gelecek için ele ele birlikte çalışmalıyız.
İpek Yolu TIR Kervanı'nın 8 ülkeden geçerek buralara kadar gelmesinin amacı, sadece İpek Yolu'na dikkat çekmek değil; bölgesel ve küresel işbirliğinin dayanışma ve birlikte çalışma ile nasıl tesis edileceğini gösteren bir faaliyettir. Bu yol güzergahında ülkelerde yaşanan olaylar, zorluklar, sıkıntılar, nerede hangi iş işlemiyor, nasıl çözülebilir, bir bilgi birikimine sahip oluyoruz. Bunlar görüşmelerde bizim önümüzü açacak, çözüm üretecek birer ilke olarak elimizde oluyor. Biz gerek ikili ticarette, gerek çoklu ticarette, mutlaka ve mutlaka engellerin, kotaların kaldırılmasını istiyoruz. Ticaret serbestleştirilmelidir.''
Türkiye'nin itici gücünün özel sektör olduğuna işaret eden Yıldırım, Türkiye'de serbest sermaye yatırımlarının yıllık 80 milyar dolara ulaştığını, bunun 55 milyar dolarının özel sektör tarafından yapıldığını vurguladı. Yıldırım, özel sektörü desteklemenin en öncelikli görevleri arasında olduğunu söyledi.

''Taşımacılıktaki Bu Doğrudan, Dolaylı Engelleri Sona Erdirmemiz Lazım''

Türkiye'nin İpek Yolu Projesi'ne katkı sağlayacak çok önemli projeleri hayata geçirdiğine işaret eden Yıldırım, şöyle konuştu:

''Türkiye'nin doğudan batıya, kuzeyden güneye her yerini bölünmüş yollarla donattık. İpek Yolu güzergahı, özellikle üzerinde titizlikle durduğumuz güzergahtır. Bununla kalmadık, Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu'nu da inşa etmeye başladık. Bunu da tamamladığımızda, İpek Yolu'nun bir başka güzergahını da tamamlamış oluyoruz. Türkiye İpek Yolu'nun çok önemli bir ülkesi. Hem kültürlerin, hem medeniyetin değiştiği iki kıta arasında birleştirici, barıştırıcı bir rol oynuyor. O bakımdan Türkiye bu konuda sorumluluğunu her zaman titizlikle yerine getirmiştir, bundan sonra da getirmeye devam edecektir.''

İpek Yolu güzergahındaki gümrük kapılarındaki keyfi beklemelerin ve keyfi uygulamaların mutlaka kaldırılması gerektiğini vurgulayan Yıldırım, ''Biz ticaretimizi karşılıklı olarak artıracaksak, küresel krizden etkilenmeyecek alternatifler oluşturmak istiyorsak, mutlaka taşımacılıktaki bu doğrudan, dolaylı engelleri sona erdirmemiz lazım. Bunun cazip hale gelmesi için deniz yolundan çok çok daha kısa zamanda burayı katetmemiz lazım. 10 günün altına, en uzak noktadan düşemezsek çok büyük sorun yaşarız. Bu hattın avantajı da ortadan kalkar. Eminim bu güzergah bu ülkelerle sınırlı kalmayacak, buna Çin de dahil olacak, Avrupa, Balkanlar da dahil olacak ve tarihin her döneminde olduğu gibi, bu dönemde de doğudan batıya, batıdan doğuya insanlar, yükler hareket edecek, küresel ve bölgesel barış ve refah artacak. Bundan da bütün insanlık mutlu olacaktır'' dedi.

Bakan Yıldırım, ''TIR Karnesi'' sisteminin devam etmesinden yana olduklarını da ifade etti.
Konuşmaların ardından, İpek Yolu TIR Kervanı'nın şoförlerine sertifika verildi. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da Bakan Yıldırım'a TIR maketi verdi. Yıldırım, daha sonra sembolik olarak Kervan'daki TIR'lardan birini kullandı

Kaynak: UBAK