Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / İZMİR LİMANI DÜNYADA 5NCİ OLACAK

İZMİR LİMANI DÜNYADA 5NCİ OLACAK

İZMİR LİMANI DÜNYADA 5NCİ OLACAK01.11.2010

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun 25 Ekim 2010'da aldığı kararın ellerine yeni geçtiğini, bu kararla birlikte İzmir Limanı'nın hem yolcu hem de yük limanı olarak yapılandırılacağını söyledi.
 
Karaman, TCDD İzmir Alsancak İşletmeleri'nde düzenlediği basın toplantısında, limanın 20 Aralık 2004 tarihinde Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın kararıyla özelleştirme kapsamına alındığını ancak özelleştirilemediğini bunun üzerine 20 Haziran 2010'da Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın İzmir'de yaptığı toplantı sonucunda limanla ilgili 12 kararın alındığını anlattı. Bu kararlarla ilgili çalışmaları takip ettiklerini, 25 Ekim 2010 tarihinde ÖYK'nın bir karar aldığını ve bu kararın ellerine yeni geçtiğini belirten Karaman, "Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun kararına göre İzmir limanı hem yolcu hem yük limanı olarak yapılandırılacak. Liman hem yolcu hem yük taşımacılığında kullanılacak" dedi. Karaman, limanla ilgili çalışmalar kapsamında gantry crane vinçlerin revizyonuyla ilgili teknik şartnamenin hazırlandığını ve ihaleye çıkacaklarını, daha büyük yüklerin taşınmasında kullanılacak iki vinç satın alacaklarını bunun da hazırlıklarını yaptıklarını ve ihaleye çıkacaklarını anlattı.

Süleyman Karaman, çekici satın alacaklarını, limanın otomasyon sistemine geçirilmesiyle ilgili hazırlıkların tamamlandığını ve ihale aşamasında olduklarını dile getirdi. Limandaki 30 bin metrekarelik alanın ıslahıyla ilgili ödeneğin çıktığını, en kısa sürede ihaleye çıkılıp çalışmaların başlayacağını, Dokuz Eylül Üniversitesi'yle, Liman İşletme Planı'nın hazırlanmasıyla ilgili sözleşme imzaladıklarını ifade eden Karaman, limandaki ambarın bu ay içinde yıkılacağını burayı konteyner stoku yapacaklarını, karayollarının viyadük malzemelerini kaldırmaya başladığını, böylece limanın daha da genişleyeceğini belirtti.

250 milyon dolarlık yatırım
Viyadüklerin limana indirilmesiyle ilgili karayollarının imar planı detay çalışması yaptığını ifade eden Karaman, bu çalışma tamamlandıktan sonra inşaatın başlayacağını bildirdi. İzmir Limanı'na daha büyük gemilerin gelebilmesi için tarama işinin yapılacağını kaydeden Karaman, "Tarama yapılarak dünyadaki en büyük gemilerin limana girişi sağlanacak" dedi. 2011'e kadar limanda birçok değişikliğin olacağını bildiren Karaman, limanın İzmir için büyük önem taşıdığını ve yapacakları çalışmalarla daha da gelişip kent ekonomisine büyük katkıda bulunacağını vurguladı.

İzmir Limanı için yapılan çalışmaların toplam maliyetinin 250 milyon dolar olduğunu kaydeden Karaman şöyle konuştu:
"Biz İzmir Limanı'nın gelişmesi için elimizden gelen her türlü gayreti gösteriyoruz. Limanın yolcu ve yük limanı olarak yeniden dizayn edilmesi için ihaleye çıkacağız. Bir iki sene içinde limanın daha da geliştiğini göreceksiniz. Biz İzmir Limanı'nın Türkiye ekonomisindeki yerinin çok daha büyüyeceğini ve Nemrut Limanı devreye girse bile İzmir Limanı'nın genişlemesi gerektiğini, konteyner ve yolcu limanı olarak kent ekonomisine daha da katkısının artacağını düşünüyoruz. Şu anda 3. nesil gemilerinin girememesi nedeniyle limana istenilen kadar yük gelmiyor gözüküyor. Taramayı da yaptıktan sonra büyük gemiler de gelecek. Hem İzmir Limanı çok gelişecek, hem Nemrut limanı. Ulaştırma Bakanlığı, Çandarlı'ya daha büyük limanlar planlıyor." Karaman, limanın yolcu kısmının Özelleştirme İdaresi Başkanlığı kanalıyla ihaleye çıkılarak yap-işlet-devret modeliyle, yük limanı kısmının ise kamu tarafından yapılacağını sözlerine ekledi.