Denizciliğe Ar-Ge ve inovasyon damga vuracak İTÜ ve GEMİMO işbirliği ile gerçekleştirilen ve dünyada bir ilk olma özelliği taşıyan 1'inci Küresel Deniz Teknolojilerinde İnovasyon ve Deniz Ulaştırmasının Geleceği Konferansı'nda denizcilikte Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerini arttırmanın önemi vurgulandı.
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Denizcilik Fakültesi ve TMMOB Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası (GEMİMO) işbirliği ile düzenlenen 1'inci Küresel Deniz Teknolojilerinde İnovasyon ve Deniz Ulaştırmasının Geleceği Konferansı İTÜ Maslak Kampusu Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde yapıldı. Konferansta 15 akademisyenden oluşan bilim kurulu tarafından 100'ün üzerinde çalışma arasından seçilmiş olan 57 makalenin sunumu 11 oturumda gerçekleştirildi. Sadece Türkiye'de değil, dünyada da bir ilk olma özelliği taşıyan ve markalaşma iddiasındaki bu konferansta yapılan sunumlarda, denizcilikte Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerini arttırmanın çok büyük öneme sahip olduğu vurgulandı. Konferansta sunulan makaleler tarihi denizci kent İstanbul, küresel denizcilik stratejileri, deniz taşımacılığı, 21'inci yüzyıl yöneticileri, gemi-kıyı entegrasyonu, çevre koruma ve denizcilik sektörü, 21'inci yüzyılda bilgiye dayalı inovasyon ve denizcilik sektörü, yenilikçi gemi tasarımı, inşa teknolojileri ve deniz mühendisliğinde yeni teknolojiler, enformasyon ve komünikasyon teknolojileri ve denizcilik sektörü, denizcilik sektöründe güvenlik ve güvenlik önlemleri, denizlerde yasal çerçeve ve uluslararası denizcilik konvansiyonu konularında yapılmış son araştırmalardan oluştu.
Konferansın açılışında bir konuşma yapan İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, üniversiteler arasında tartışılan en önemli 2 konunun Ar-Ge ve İnovasyon olduğunu, kurdukları Teknopark'a 400 firmanın katılmak istediğini belirtti.
Teknolojinin geleceği oluşturan unsurlar olduğunu, teknolojinin de inovasyon ile şekillendiğini ifade eden İTÜ Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nil Güler, denizcilik sistemlerini daha iyi anlayabilmek için daha fazla bilim, araştırma ve bilgiye ihtiyaç olduğunu kaydetti.
DENİZCİLİĞİ BÜYÜK ÜLKÜ SAYAMADIK
TMMOB/GEMİMO Yönetim Kurulu Başkanı Feramuz Aşkın da, Türkiye'nin denizciliği büyük ülkü sayamadığını gemi makinelerine yönelik bir üretim gerçekleştiremediğini söyledi. Aşkın, "Geçen bunca sene içerisinde denizcilik, taşımacılık inşaat ve en önemlisi denizcilik eğitim politikalarını bile oluşturamadık. Artık 8 tane fakülte ve yüksek okul denizcilik eğitimi vermeye başlamıştır. Henüz 1 veya 2 okul varken bile sıkıntı çekilirken bu kadar sayıdaki okulların denizci kökenli akademisyen azlığı sorununu nasıl çözeceği merak konusu. Oluşturulan Deniz Eğitim Konseyi'ne bu anlamda büyük görevler düşüyor" şeklinde konuştu.
TÜRKİYE KONTEYNER ve RO-RO'DAN PAY ALAMADI
TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Soğancı, deniz taşımacılığının konteyner ve Ro-Ro taşımacılığına doğru kaydığını, ancak Türkiye'nin bu taşıma alanında gereken payı alamadığını ifade etti. Soğancı, Türkiye'nin dünya standartlarına ve teknolojik gelişmelere uygun limanlara sahip olması, taşımacılık ve liman teknolojilerine ayak uydurması, ulusal ve uluslararası denizcilik politikalarını oluşturarak diğer devletlerle rekabet potansiyelini sürekli yükseltmesi, dış ticaret taşımalarında daha fazla pay alabilecek politikaları geliştirmesi, deniz turizmi ile yatçılığa ve balıkçılığa önem vermesi, liman ve 'Bayrak Devlet'i kontrol mekanizmasını daha bilgili ve donatılı olarak sağlaması ve geliştirmesi gerektiğinin altını çizdi.
Kaynak: Transport