Türkiye’nin en büyük özel konteyner limanı olan Marport Ambarlı Limanı, tam donanımlı ekipmanları ve tecrübeli kadrosu ile dünya sularında da iddialı bir isim olmaya hazırlanıyor.
Türkiye’nin en büyük özel konteyner limanı olan Marport Ambarlı Limanı, 1996 yılında Ambarlı bölgesinde, Kumport iskele ve terminal sahalarında hizmet vermeye başlayan Limar, İstanbul'daki ilk özel konteyner terminal işletmecisi oldu. Limar Kumport Terminali, 2002 yılı itibari ile ulaştığı iş hacmi bakımından Marmara'nın 1'inci, Türkiye'nin 3'üncü büyük konteyner terminali konumuna geldi. Ağustos 2004'te Ambarlı bölgesindeki faaliyetleri Marport bünyesine dahil edilen Limar Kumport Terminali, Marport Doğu Terminali olarak hizmet vermeye devam ediyor. Marport Genel Müdürü Özgür Kalelioğlu, limanlarının tercih edilmesinin en önemli sebebini, bir çok hattın uğrak yaptığı bir bölgede bulunması olarak gösteriyor. Kalelioğlu, limanın büyük olması ve buna bağlı olarak kapasitesinin de yüksek olması sebebiyle servis sayısının fazla olduğunu belirtti.
SMS yoluyla konteyner sorgulama
Yıllık 1.700.000 TEU kapasitesi ile Türkiye’nin en büyük özel konteyner terminali olan Marport’ta, kaliteli hizmet anlayışıyla sunulan SMS sistemiyle “Konteyner Sorgulama” yapılarak, müşteriler konteynerlerinin nerede olduğunu öğrenebilecekler. Sistemin Türkiye’de sevildiğini belirten Kalelioğlu, yeni projelerle müşteri memnuniyetini üst seviyede tutacaklarını ifade etti.
Yüzde 300 büyüme
Kalelioğlu, “Marport Limanı 2001 yılında 335 bin TEU olan elleçlenen konteyner miktarının, 2010 yılında 1.700.000 TEU olduğunu belirterek, on yılda yüzde 300 büyüme elde ettik” dedi. Kalelioğlu, büyümeyi istikrarlı, yerinde ve doğru hamleler yaparak başardıklarını belirtti.
Yüksek Donanımlı ekipman desteği
Marport Limanı talepleri karşılamak için son teknoloji ekipmanlar kullanılıyor. Marport Limanında bulunan 9 SSG (Ship to Shore Gantry Crane), 35 RTG ( Lastikli Tekerlekli Vinç), 1 RMG ( Rail mounted Gantry) ve 72 adet liman aktarma aracı, limanın sürekli artan iş hacminin aksamadan devam etmesini sağlıyor. Marport Limanı açık gelen; buğday, demir ve çelik gibi yükleri, konteynerlerin içine yükleyerek ihracatçılara farklı bir hizmet anlayışı ile taşımacılık sektörüne katkıda bulunuyor.
CFS işleminde iddialı
CFS işlemleri, müşteri istekleri ve mal ihtiyacına göre işçi veya forklifler aracılığı ile sağlanılıyor. Marport Limanı’nda 2, 3, 5 ve 20 ton kapasiteli forkliflerle değişik sevkiyatlara destek veriliyor. Ayrıca mal cinslerine özel folklift ataşmanarı ile servis yapılıyor.
3 lisansa sahip tek liman
Türkiye’de üç lisans (OHSAS 18001, ISO 9001 ve ISO 14001) sahibi ilk liman olan, Marport Genel Müdürü Kalelioğlu, KALDER sertifikasıyla güçlendiklerini ve hedeflerinin 5 yıldız almak olduğunu ve Marport Limanı’nı daha ileriye götürmeyi hedeflediklerini belirtti.
Hububat yüklerinde ara uğrak
Rusya’dan transit olarak Marport’a gelen ve buradan Uzakdoğu’ya taşınan hububatlar, limandaki uzman ekibin hızlı operasyonu ile konteynerlere aktarılarak gemilere yükleniyor. Türkiye’nin ilk özel konteyner limanı Marport’a Nisan ayından bu yana “dökme yük” olarak nitelendirilen hububat yükleri de geliyor. Yükler ortalama 3.000 MT (metric ton) kapasiteli nehir tipi gemiler ile Rusya’dan Ambarlı’daki Marport’a getiriliyor. Marport’un güçlü operasyon alt yapısı ve deneyimli ekibi sayesinde yükler bekletilmeden, hızlı bir şekilde kapma vinç ve pnömatikler ile tahliye ediliyor. Marport tarafından kurulan “bunker sistemi” ile konteynerlere dolum yapılıyor ve MSC gemilerine yükleniyor.
Marport’un rıhtımda gerçekleştirdiği hızlı operasyon müşterinin zamandan tasarruf etmesine destek oluyor. Ayrıca dökme yüklerin konteynerlere aktarıldıktan sonra Uzakdoğu’ya nakliyesinin yapılması, navlun maliyetlerini de önemli oranda düşürüyor. Yıllık elleçleme kapasitesi 1.800.000 TEU olan Marport Limanı’nda, bu özel taşıma projesiyle düzenli olarak aylık 750 TEU’nun elleçlenmesi hedefleniyor.
Kaynak: Kara&Deniz Gazetesi