Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / DEMİRYOLLARI İLE ÇAĞ ATLIYORUZ

DEMİRYOLLARI İLE ÇAĞ ATLIYORUZ

DEMİRYOLLARI İLE ÇAĞ ATLIYORUZ25.01.2011

AK Parti Adana Milletvekili, Anayasa Komisyonu Sözcüsü ve AK Parti Sosyal İşler Başkan Yardımcısı Fatoş Gürkan, Devlet Demir Yolları 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü'yü ziyaret etti.

Köprülü'den çalışmaları hakkında bilgi alan Gürkan, AK Parti ile ülkenin her alanda olduğu gibi demiryolları açısından da en parlak dönemlerini yaşadığını belirtti. Gürkan, Ulaştırma Bakanlığı'ndan aldığı bilgileri de Köprülü ile paylaştı.

Türkiye'nin her yanının demir ağlarla örüldüğünü söyleyen Gürkan, "Çok yakın tarihte standartları çok düşük yolcu trenlerinden şu an çok modern yolcu trenleri ile ve hatta hızlı trenlerle ülkemiz tanışmış olacak." dedi.

Mevcut demiryolu ağlarının modernize edildiğini kaybeden Fatoş Gürkan, şöyle konuştu: "Demiryolu ulaşımı olmayan bölgelerimize yeni hatlar oluşturulmaktadır. Demiryollarına 2003-2010 yılları arasında yaklaşık 10 milyar TL yatırım yapıldı. Ankara-Eskişehir Hızlı Tren Projesi hayata geçirildi. Ankara- İstanbul, Ankara-Konya, Ankara-Sivas hızlı tren projeleri hızla devam etmektedir. Marmaray gibi dev bir proje olanca hızıyla devam ediyor. Yerli Demiryolu Sanayisi kuruldu. Türkiye'de teknolojisi bulunmayan her türlü elektrikli tren dizisi ve hafif raylı araçlar ile hızlı tren setleri ve hızlı tren yolcu vagonlarının üretimini yapmak üzere Adapazarı'nda Hızlı Tren Fabrikası kuruldu. TCDD ile MKEK işbirliğiyle Türkiye'de ilk defa tren tekerlekleri üretilmeye başlandı. Yerli ray üretimi desteklenerek Karabük Demir Çelik Fabrikalarından 2002-2010 Haziran arası Kardemir'den toplam 196 bin ton ray alındı ve alınan raylarla 2003-2009 yılları arasında toplam 50 bin 50 km yol yenilendi. Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerine TÜLOMSAŞ' ta Dizel Elektrikli lokomotif üretmek üzere General Elektrik (GE) ile stratejik ortaklık anlaşması imzalandı. Yük taşımacılığı açısından da kapasitesini arttıran Demiryolları kuruluşundan bu yana en fazla yükü 2008 yılında taşıdı. 2009 taşıması 22 milyon ton olarak gerçekleşerek 2002 yılına göre yüzde 50 artış sağlandı. Türkiye'de ilk defa yük merkezleri (Lojistik Köyler) Kuruluyor.Bu projeyle üreticimizin ve taşımacılarımızın küresel ölçekte rekabet gücünün arttırılması hedeflenmektedir." diye konuştu.

DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI ÖNEM KAZANDI

Son dönemlerde Irak ve Suriye ile gelişen pozitif ilişkiler neticesinde Adana'nın ve Demiryolları 6.Bölge Müdürlüğünün daha önemli bir konuma geldiğini belirten Gürkan, "Irak ve Suriye ile son dönemlerde artan iş hacmimiz dolayısıyla bölgedeki demiryolu taşımacılığı önem kazanmıştır. Buna yönelik Bölge Müdürlüğümüz çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürmekte, bölgedeki hatlar modernize edilmekte, Adana Toprakkale hattında standartları yüksek yeni bir demiryolu yapımı planlanmaktadır. Yine Ankara-Konya-Karaman-Mersin-Adana arasına standartları oldukça yüksek çift hat elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu demiryolu hattı planlanmaktadır. Ankara-Konya arasına yapılacak olan hızlı tren hattının Adana'ya kadar uzatılabileceği de ifade edilmektedir. Geçtiğimiz günlerde, Adana gündeminde yer alan, Ulaştırma Bakanlığımız ile Çin Ulaştırma Bakanlığı arasında yapılan anlaşma ile Avrupa ile Asya arasında alternatif bir Demiryolu Koridoru oluşturulmasına yönelik protokol, henüz taslak bir proje aşamasındadır. Adana'nın bu projede yer almamış olmasına dair basında yer alan haberlere ilişkin, Sivil toplum örgütleri ve Adana kamuoyunun, Adana'mızı ve bölgemizi sahiplenerek göstermiş oldukları duyarlı yaklaşımı bir Adana Milletvekili olarak memnuniyetle karşılıyorum. Henüz taslak halinde olan bu projede Adana'nın da yer alması için çalışmalarımız sürmektedir." dedi.

DDY 6.Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü ise "150 yıllık Demiryolu tarihinde yapılamayan yenilikler son 10 yılda yapılmıştır. Çok verimli bir dönemi yaşıyoruz.6. Bölge olarak demiryollarından en çok pay alan bölgelerin başında geliyoruz." şeklinde konuştu.

Çalışmaları hakkında bilgi veren Köprülü, "Adana-Mersin arasında modernize edilen hat daha da geliştirilerek dört hatta çıkarılması planlanmaktadır. Böylelikle Adana Mersin trafiği hem yük hem de yolcu taşımacılığı açısından rahatlatılacaktır." ifadesini kullandı.

Kaynak: CİHAN

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr