Demiryollarında son sekiz yılda önemli yatırımlar yapıldığını kaydeden TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, “Hedefimiz 2016 yılına kadar TCDD’nin zararını kara dönüştürmek dedi.
Okan Üniversitesi “Hızlı Trenler ve Türkiye’deki Geleceği” konulu panele ev sahipliği yaparak konusunda uzman kamu, iş dünyası ve üniversite temsilcilerini bir araya getirdi. Hızlı tren sistemlerinin dünyada ve Türkiye’deki gelişimi irdelendiği panelde TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Okan Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Bekir Okan da hazır bulundu. Panele TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın, Yapı Merkezi Grubu Onursal Başkanı Dr. Ersin Arıoğlu, Tüvasaş Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Muammer Kantarcı, Okan Üniversitesi Uluslararası Lojistik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Güngör Evren, Alarko Taahhüt Grubu Grup Koordinatör Yardımcısı Bülent Akkan panelist olarak katıldı. Karayolu araçlarının çevreye verdiği zararların en aza indirilmesi amacıyla hızlı tren kullanımının zorunluluk haline geldiğini belirten konuşmacılar, diğer ulaşım sistemlerine göre demiryolunun güvenilirliği üzerinde durdu.
Demiryollarına 25 milyar yatırılacak
8 yıl boyunca birçok çalışma yaptıklarını ve 10 bin kilometrelik tren yollarının 5 bin 500 kilometresini yenilediklerini anlatan Süleyman Karaman, TCDD’nin yürüttüğü 35 projenin maliyetinin 25 milyar TL civarında olduğunu söyledi. 17 milyar TL’sinin Yüksek Hızlı Tren projesini kapsadığını vurgulayan Karaman, ”Hızlı tren, gelişen bir ülkenin prestij projesidir. Bir ülkede hızlı tren varsa, dünya, o ülkeyi daha iyi tanıyor, ‘bu ülkede teknoloji gelişiyor, teknoloji yenileniyor’ diyebiliyor” şeklinde konuştu. Artan ulaşım talebi ve sıkışıklığın demiryollarına yatırımı zorunlu kıldığını vurgulayan Karaman hedeflerinin 2023 yılına kadar 10 bin 546 kilometre Yüksek Hızlı Tren ve 3 bin 985 kilometre konvansiyonel hat yaparak, toplam demiryolu ağını 25 bin 536 kilometreye çıkarmak olduğunu ifade etti.
Okan Üniversitesi Uluslararası Lojistik Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Güngör Evren ise hızlı trenlerin zaman kazandırmasına vurgu yaparak, son yıllarda demiryollarına yapılan yatırımların artığını ancak bunların devam ettirilmesi gerektiğini vurguladı. Evren, geleceğin ulaştırma sistemlerinde yüksek hızlı trenlerin ağırlıkta olacağını söyledi.
Kaynak: Perşembe Rotası