Her sektörde bir önceki yılın değerlendirmesini yapmak adettendir.. Ama bir çok sektörde ilgili veya yetkililer, bir sonraki yıl için neler yapacaklarını açıklamayı, hedef koymayı çoğu kez es geçer. Türkiye'de havacılığın resmi otoritesi olan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü,(SHGM) 2011 yılı hedeflerini belirlemiş ve bunu ilan etmiş. SHGM Genel Müdürü Dr. Ali ARIDURU, neler yapacaklarını ve neleri yapmak istediklerini teker teker sayarak sektörün yol haritasını çizmiş oldu.
Genel Müdür ARIDURU; Küresel Pazar Araştırma Raporu'na göre 2028 yılına kadar, Türkiye'nin iç hatlarda yüzde 10,1 büyüme ile gelecek 20 yıl içinde en hızlı büyüyecek pazar olacağını, Türkiye'yi yüzde 10'luk büyüme ile Hindistan, yüzde 9.4'lük büyüme ile Kuzey Afrika ve Çin'in takip edeceğini söyledi.Türk sivil havacılığının 2010 yılında iç ve dış hatlarda 102 milyona ulaşan yolcu sayısı ile bir önceki yıla göre yüzde 20 büyüme gösterdiğini kaydeden Genel Müdür, "2010 yılında Yanardağ patlamasının diğer Avrupa ülkeleri kadar olmasa da Türk sivil havacılığını dış hat yolcu sayısı açısından etkilediğini söyleyebiliriz. Buna rağmen yüzde 20 büyüme ile Avrupa'nın yolcu sayısında büyük patlamayı biz yaptık. Avrupa yolcu sayısında yaşanan yüzde 7 artışa en fazla katkı yapan ülke Türkiye. Bu büyüme artarak devam edecek." şeklinde konuştu. SHGM Genel Müdürü Dr. ARIDIRU, sivil havacılık sektörünün 2011 yılı hedeflerini ise sıralarken cesur ve kararlı bir vizyon sergiliyordu. Bu hedeflerin büyük oranda gereçkeleşeceğini söylemek hayalcilik olmayacaktır. Yapılanlar yapılmak istenenlerin garantisi olsa gerek. İşte konulan hedefler.:
.- Uçak sayımızın 400'e ulaşması,- Yurt dışı uçuş ağımıza en az 30 nokta eklenmesi,-İç ve dış hatlarda yolcu sayımızın 120 milyon yolcuya ulaşması,-Yolcu hakları ile ilgili düzenlemenin hayata geçirilmesi,-Havacılık işletmelerinin bünyesinde güvenlik yapılanması kurulması,-110 bin personelin güvenlik eğitiminden geçirilmesi,-Yeşil Havaalanı çalışmasının yaygınlaştırılması
-Havacılık sektörümüzün yurt dışındaki yatırım ve ortaklıklarının artırılması,-Sektörün yurtdışındaki kuruluşlarla işbirliklerinin desteklenmesi,- Bakım yapılan uçak sayısının 500'e ulaşması,-8 ayrı bölgesel işbirliği anlaşması yapılan 87 ülke ile toplantı yapılması,- Avrupa'nın eğitim politikasını belirleme çalışmalarımızın sonuçlandırılması ve Türkiye olarak yeni ülkelerle de eğitim anlaşması imzalanması,-e-shgm uygulamalarının yaygınlaştırılması
"10. Ulaştırma Şurası"nda alınan kararlar çerçevesinde 2023 yılı sivil havacılık hedeflerine de değinen Genel Müdür Dr. Ali ARIDURU, bu hedefler çerçevesinde de çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini belirterek bu alanda yapılacakları şöyle sıralıyor.
- Bölgede 10 yılda oluşması beklenen 5000 uçaklık dev bir filoya bakım merkezleri ile ev sahipliği yapması,- Hava Ulaştırma Araştırma Enstitüsünün Kurulması,- Uluslararası standartlara tam uyumu sağlamak-İkili hava ulaştırma anlaşması sayısının 190 ICAO üyesi ülkeyi de kapsayacak şekilde genişletilmesi ve bu sayede bugün 157 olan dış hat uçuş nokta sayısının 500'leri aşması,-SHGM ve DHMİ Genel Müdürlüğü'nün yeniden yapılandırılması,- Ülkemizde, 60 milyon yolcu kapasiteli 1, 30 milyon kapasiteli 2, 15 milyon kapasiteli 3 havaalanı yapılması,- Helikopter taşımacılığı sisteminin kurulup desteklenmesi,-Yerli imalat olarak en az 2 tip uçak üretiminin gerçekleştirmesi
- Hava aracı ve/veya parçasının sertifikasyonunun Türkiye tarafından sağlanabilir hale getirilmesi,- Türk Sivil Hava taşımacılığı filo yapısının 2023 yılında; 100 geniş gövde, 450 dar gövde, 200 bölgesel uçak olacak şekilde 750 uçaklık bir yapıya ulaşması ve toplam 350 milyonluk yolcu kapasitesine ulaşılması,.
Bu konuda söylenenlerin hayata geçirilmesi zor olmayacaktır. Hükümet politikalarının ulaştırmaya büyük önem verdiğini görmek, Ulaştırma Bakanlığı'na sağlanan bütçenin iyi bir düzeye gelmesi ve bağlı kuruluşlar olan SHGM ve DHMİ'nin işbirliği ile bu hedefler realize edilecektir. Türkiye'yi uçuran bu politikalara ve bu gelişmeleri sağlayan emek verenlere minnet ve şükran borcumuz var. Halkın refah düzeyi için yapılan her çalışmayı alkışlamak boynumuz borcudur.
Kaynak: Dünya