Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Dünyadan / MAERSKTEN ÇİN-AKDENİZ ARASI AE15 SERVİSİ

MAERSKTEN ÇİN-AKDENİZ ARASI AE15 SERVİSİ

MAERSKTEN ÇİN-AKDENİZ ARASI AE15 SERVİSİ08.04.2011

Danimarkalı Gemicilik devi Maersk Denizcilik Çin Akdeniz arasındaki limanlarda haftalık AE15 servisi sunacak. CMA CGM yapılan anlaşma sayesinde elde edilen slot swap ile 8,500 TEU kapasiteli 12 gemi Pearl Nehri'nin her iki yakasını da rotasına alacak.

Maersk’in Çin-Akdeniz AE15 hattı Pearl Nehri'nin her iki yanını da kaplıyor
Danimarkalı Gemicilik devi Denizcilik Çin Akdeniz arasındaki limanlarda haftalık AE15 servisi sunacak. CMA CGM yapılan anlaşma sayesinde elde edilen slot swap ile 8,500-TEU kapasiteli 12 gemi Pearl Nehri'nin her iki yakasını da rotasına alacak.

Şirketin yaptığı açıklamada “Bu durum ana gemi bağlantılarını kaçırmakla, mavnalarla ve kamyonlarla yaşanan sorunların daha aza indirgenmesini sağlıyor” denildi.
Batı Rotasyonunun Güney Kore Kwangyang ve Busan’dan başlayacağı, oradan da Şangay, Xiamen, Hong Kong, Nansha, Shenzhen-Chiwan, Vung Tau (Vietnam), Tanjung Pelepas, Port Klang, Port Said, Beyrut, Malta, Valencia, Barcelona, Fos-sur-Mer, Genoa ve Kwangyang’a geri döneceği açıklandı.

Açıklamaya göre AE15 servisi transit limanı olarak Beyrut’a hızlı ulaşım sağlanacak. Beyrut’a ulaşım süreleri ise şöyle; Hong Kong’dan18 Gün, Nansha’dan 18 gün,ve Shenzhen-Chiwan’dan 17 gün. Bu durumun öncekine nazaran 8 ile 11 gün daha hızlı olduğu kaydedildi, Malta transit limanına da ulaşımın hızlandığı belirtilirken, Sürelerin Hong Kong’dan 22 gün, Nansha’dan 22 gün, ve Shenzhen-Chiwan’dan 21 gün olduğu ifade edildi ve bunun da beş ile yedi günlük bir kazanç anlamına geldiği belirtildi.
AE15 Rotasında Güney Çin’in üç büyük limanı bulunmakta; Hong Kong, Nansha ve Shenzhen Chiwan, kargo Pearl Nehri Deltasın’ın ister batısından ister doğusundan gelsin gemicilerin en hızlı ve en uygun liman bağlantısın yakalama şansları olacak.

Açıklamada Avrupa Merkezli bu servisin Nansha Limanı’nı rotasına alan ilk servis olduğu, ve Pearl’in batı yakasında bulunan gemicilerin mallarını direk Okyanus gemilerinden Avrupa pazarlarına açabilecekleri de ifade edildi

Kaynak: Deniz Haber