UPM Nakliyat, Samsun-Kavkaz limanları arasında düzenlediği vagon feribotu seferleriyle Türkiye ve Rusya demiryolu hatlarını birbirine en kısa güzergahtan bağladı. Rusya’nın yanısıra Kazakistan, Özbekistan ve Kırgızistan gibi BDT ülkelerine olan taşımaların süresini de 15 güne indirdiklerini belirten UPM Genel Müdürü Bahadır Günister, bu hatla özellikle Anadolu’dan yapılan taşımalarda ihracatçıya hem fiyat hem de zaman açısından tasarruf sağladıklarını söyledi.
UPM Nakliyat, Samsun’u Türkiye’nin kuzey ülkelerine ihracatta çıkış kapısı haline getirecek Samsun-Kavkaz Demiryolu Feribot Hattı’nı hizmete açtı. Türk ihracatçısına hem zaman hem de maliyet yaratmayı hedefleyen hat, Samsun Limanı’ndan Rusya’ya yapılan taşımalarının süresini 1.5 güne, Kazakistan, Özbekistan ve Kırgızistan’a olan taşımaların süresini de 15 güne indirdi. Bu hattan taşıma yapmanın diğer alternatiflere nazaran fiyat açısından da oldukça elverişli olduğunu söyleyen UPM Nakliyat Genel Müdürü Bahadır Günister, “Bilhassa Anadolu’dan yapılan gönderilerde hem fiyat hem de süre olarak maksimum fayda sağlıyoruz” diye konuştu.
Proje üzerinde 2005 yılından bu yana çalıştıklarını vurgulayan Günister, hattın geçtiğimiz yıl Rusya Cumhurbaşkanı Medvedev’in Türkiye ziyaretinde iki ülke Ulaştırma Bakanları tarafından imzalanan anlaşmanın yürürlüğe girmesiyle hukuki geçerlilik kazandığını söyledi.
ANAHTAR TESLİM ÇÖZÜMLER SUNUYOR
UPM Nakliyat olarak Samsun-Kavkaz Demiryolu Feribot Hattı için önemli yatırımlar gerçekleştirdiklerini aktaran Günister, öncelikle Samsun Limanı içinde 24 bin metrekarelik bir arazide vagon feribotlarını karşılayacak 5 demiryolu hatlı hidrolik rampa inşa ettiklerini belirtti. Günister, Rus-Türk demiryollarının iç içe geçtiği 10 bin metre uzunluğundaki alana ray döşeyip, gemilerin yanaşabilmesi için 186 metre kazıklı iskele inşa ettiklerine de dikkat çekti. Günister sözlerini şöyle sürdürdü: “Ayrıca UPM saha içerisinde vagondan vagona ve kamyondan vagona aktarmaların yapılabileceği iltisak yolları, 200 vagon kapasiteli gare yolları, bileşik Türk-Rus makasları, Rus vagonlarının Türkiye demiryolu hatlarında dolaşmasını sağlayan boji değiştirme sistemlerini kurduk. Lokomotiflerle beraber büyük bir yatırım yaparak, Türk ihracatçısının hizmetine sunduk.” Tüm taşımaların iki ülkenin devlet demiryollarının kontrolüyle yürütüldüğünü ifade eden Günister, bu hatta hizmet verdikleri müşterilerine yükleme, boşaltma, manevra, boji değiştirme dahil çıkış noktasından varış noktasına kadar anahtar teslim çözümler sunduklarını söyledi. Ayrıca hatta taşıma yapan herkese yasal güvence sunduklarına işaret eden Günister, “TCDD taşıma belgesiyle Samsun’a demiryoluyla ulaşan vagon, denizyolu konşimentosuyla vagon Ro-Ro’suna aktarılıyor. 1,5 gün sonra Kavkaz Limanı’nda indiriliyor ve Rus Demiryolu konşimentosu SMGS düzenleniyor. Hemen ardından Rus demiryollarıyla nihai varış noktasına doğru hareket ediyor” diye konuştu.
Kaynak: Uta Lojistik